נוף הגליל רוצה לעלות על מפת התיירות הארצית: ארבע אטרקציות תיירותיות חדשות מוקמות בימים אלה בעיר בהשקעה של כ־100 מיליון שקל עשויות לעזור לה בכך: מסעדה מרחפת בנוף, פארק מים, טיילת צ'רציל ואומגה אקסטרים.
3 צפייה בגלריה
העבודות על הקמת פארק המים
העבודות על הקמת פארק המים
העבודות על הקמת פארק המים
(צילום: דוברות עיריית נוף הגליל)
הפרויקטים התיירותיים המוקמים ביוזמת העירייה נועדו לשדרג בראש ובראשונה את איכות שעות הפנאי של תושבי נוף הגליל אך בנוסף גם למשוך לעיר תיירים מכל רחבי הארץ.
פארק המים מוקם בימים אלה במתחם הבריכה הקיצית בהשקעה של למעלה מ־40 מיליון שקלים. העירייה מקימה את הפארק בהתאם לתכנית, בלי לחץ לסיום הפרויקט לפני הבחירות או בקיץ זה. "פארק מים לא בונים לקיץ אחד. מדובר בפרויקט שילווה את העיר לעוד הרבה שנים וחשוב שהביצוע יהיה מוקפד, מתוכנן, ומושקע עד לפרטים הכי קטנים, בלי לחץ ובלי סטופר שעומד על הראש", אמר גורם בכיר בעירייה.
עם סיום בנייתו של הפארק, ככל הנראה בחודשים הקרובים, יהיה לתושבי נוף הגליל פארק מים גדול ועשיר הכולל מגלשות מים בגובה של 12 מטרים, מתקני מים בעיצוב חדשני של עמודי ערפל, מזרקות, פטריות וקשתות ועולם הילד.

3 צפייה בגלריה
פארק המים בנוף הגליל
פארק המים בנוף הגליל
פארק המים בנוף הגליל
(הדמיה באדיבות עיריית נוף הגליל)

פרויקט עירוני יוצא דופן שמוקם בימים אלה הוא מסעדת מרחפת בנוף. את הפרויקט מבצעת החברה הכלכלית העירונית בסיוע המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בעלות של למעלה מ־20 מיליון שקלים. מדובר במסעדה שתהווה אטרקציה קולינארית תיירותית ייחודית, בהיותה יושבת על תצפית נוף מרהיבה במתחם נופארק – פארק עירוני המשקיף להר התבור. משרד יעד אדריכלים תכנן את המבנה במיקומו המיוחד על צלע ההר בתצפית אל הנוף כך שהסועדים במרפסת, הנשענת על רגל אחת, ירגישו תחושה של ריחוף בנוף. בניית המסעדה נמצאת בשלבי סיום וכבר פורסם קול קורא לזכיינים שיפעילו את המיזם בהתאם לקריטריונים.
הפרויקט השלישי מוקם על ידי קרן קימת לישראל בהשקעה של 20 מיליון שקל - טיילת נוף מרהיבה ביער צ'רצ'יל הסמוך לשכונת המגורים מליבו.
אורכה של הטיילת 7.5 קילומטרים ולצורך הכשרתה יהפוך השביל הישן לכביש אספלט ברוחב של 5 מטרים, המדרכה תוגבה ברוחב של 2 מטרים לרווחת הצועדים ולאורך הטיילת יוכשרו פינות ישיבה ונקודות תצפית לנוף.

3 צפייה בגלריה
רונן פלוט
רונן פלוט
ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

פרויקט תיירותי נוסף שנמצא בשלב ביצוע עבודות תשתית הוא הקמת אומגה אקסטרים הכי ארוכה בארץ, באורך של 670 מטרים ו - 300 מטרים גובה מעל פני הקרקע. חובבי האקסטרים שיעלו על האומגה יחוו 3 דקות של ריחוף מעל נוף עוצר נשימה.
האומגה תצא מנופארק ותנחת במתחם טיילת צ'רציל, הגלישה תהיה לכיוון אחד הלוך בלבד ובחזור שאטלים יאספו את הגולשים. אטרקציית האומגה אושרה על ידי קק"ל ומשרד התיירות. המתקן נרכש על ידי העירייה והפרויקט נמצא בימים אלה כאמור בשלבי התארגנות לקראת התחלת ביצוע.