פרויקט 'פינוי בינוי' הראשון והגדול בצפון נכנס השבוע לשלב ביצוע, לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית נוף הגליל אישרה את שלב א' של הפרויקט, הכולל 450 יח"ד מתוך 770 יח"ד ( במקום 120 הקיימות). כמו כן אישרה הוועדה היתר לבניית מסחר בשכונה על שטח של 4771.79 מ"ר ומשרדים על שטח של 3828.8 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
פרויקט 'פינוי בינוי' תירוש. צמוד לפארק העירוני
פרויקט 'פינוי בינוי' תירוש. צמוד לפארק העירוני
פרויקט 'פינוי בינוי' תירוש. צמוד לפארק העירוני
(הדמיה: חברת בראל)
"רחוב תירוש עומד להפוך מאוסף של בניינים ישנים ומוזנחים, שהוקמו בתחילת שנות ה - 60 וברובם אינם ראויים למגורים, לשכונת מגורים מודרנית ואטרקטיבית בתוכה שוכן נופארק - אחד הפארקים היפים בישראל", מסרה מהנדסת העיר, אתי בוצ'ין וציינה כי במקביל לתירוש מקודמים עוד פרויקטים רבים בתחום ההתחדשות העירונית, חלקם בשלבי תכנון מתקדמים.
פרויקט תירוש נחשב לחלוץ העומד בראש המחנה. הפרויקט הוגדר על ידי הוועדה המחוזית צפון כפורץ דרך בשל היקפו ומיקומו בנוף הגליל. "מדובר בהריסה ופינוי של שיכונים ישנים, שאינם ראויים עוד למגורים ואינם מכבדים את תושביהם ואת המדינה, ובנייה תחתיהם של בתי מגורים מודרניים, איכותיים, ובטוחים, בתוך סביבת מגורים איכותית ובטוחה. זוהי בכל תבחין מקובל, שבירת 'תקרת זכוכית' במחוז הצפון המנפצת את ההנחות השגורות בפי 'מומחים מטעם עצמם' על התחדשות עירונית בפריפריה", כתבה הוועדה.
הפרויקט מתבצע על ידי חברת 'בראל הנדסה'. אריאל בבלי, מייסד ומבעלי קבוצת בראל: "מעבר לכך שמדובר במיזם מגורים גדול וחדשני, פורץ דרך וראשון מסוגו בצפון, עבורי זוהי גם סגירת מעגל כמי שנולד וגדל בעיר. אני ושותפיי רואים בהקמת שכונת הדגל של הצפון משימה לאומית, אשר תשאיר את צעירי העיר ותמשוך אליה אוכלוסייה חזקה מכל אזור הצפון ותשפר משמעותית את איכות חייהם של הדיירים הקיימים. לשם כך יצרנו כאן תמהיל דירות מגוון הפונה לכלל הקהלים, לצד מרחבים ציבוריים חכמים, חללי עבודה רב תכליתיים, מתחמי ספורט ופנאי, משרדים, בילוי ומסחר, הכל מתחת לבית, נגיש, קרוב וזמין".

קראו גם:

יצוין כי התכנית תוכננה על ידי האדריכלים עודד רוזנקיאר, שחר לולב, ניר טאוב ואיריס מרקין ממשרד אס. או אדריכלים. במרכזה עומד הקשר האורבאני בין הפארק העירוני הגדול – נופארק ומתחם המגורים החדש, באמצעות שטח ציבורי ירוק משמעותי, המשתרע לכל אורך הפרויקט.
הבינוי המתוכנן כולל מגוון יחידות דיור, שמתוכן כ־25% יחידות דיור קטנות וכן מבנים בגבהים שונים. בקרבת נופארק יוקמו שני מגדלי מגורים בני 17-25 קומות, ובקרבת רחוב תירוש, יבנו מבנים מדורגים בגבהים של 14-15 קומות. הבינוי המתוכנן ייצור דופן מסחרית רציפה על רחוב תירוש, ונפחי בנייה מדורגים, אשר ישוו לרחוב מראה עירוני נעים ומוטה הולכי הרגל. לאורך רחוב תירוש, תוכננו כיכרות מוצלות, ומתחמי מסחר שכונתיים, שיאפשרו עירוב שימושים ושירותים שכונתיים בקרבת המגורים.