ראש העיר עפולה לשעבר עו"ד יצחק מירון, שמתמודד לראשות העיר בבחירות הקרובות, פנה השבוע במכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן בו טען לפגיעה שנעשתה להליך הבחירות התקין בעיר עפולה.
1 צפייה בגלריה
יצחק מירון. רוצה לחזור לראשות
יצחק מירון. רוצה לחזור לראשות
יצחק מירון. "תופעה מסוכנת"
(צילום: שרון צור)
הסיבה לטענת מירון: שלושה דפים ברשתות החברתיות התחזו אליו לאחרונה ופרסמו דברים בשמו. מירון ביקש את התערבותו הדחופה של יו"ר ועד הבחירות במה שהוא הגדיר במכתבו כפגיעה קשה בקיומו של הליך בחירות תקין, הגינותו ושקיפותו באמצעות התחזות ברשתות החברתיות.
לדברי מירון בשנים האחרונות הרשתות החברתיות באינטרנט לוקחות חלק פעיל יותר ויותר במערכות הבחירות ומשפיעות על דעת הקהל. לפיכך ציין מירון במכתבו כי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, שייערכו באוקטובר הקרוב בעפולה ובערים נוספות בארץ, חלה עליית מדרגה בחומרת התופעה בה אלמונים מתחזים לאחרים ולישויות פוליטיות ובכלל זה אליו עצמו "ומפיצים מידע כוזב בשמם תוך הטעיית הציבור ותוך ניסיון ליצור בתחבולה 'דעת קהל' שלילית על המתמודד לתפקיד ראש הרשות ועל פעיליו ותומכיו המרכזיים", כתב מירון.
לדברי מירון במכתבו "מעבר לפגיעה הקשה בקיומו של הליך בחירות תקין האמור להתנהל בהגינות ובשקיפות, מעשים אלה, כולל הפרסומים השקריים תוך התחזות לאדם אחר – מהווים גם עבירות פליליות בהתאם לחוק הבחירות, חוק איסור לשון הרע וחוק העונשין".
עוד טען מירון במכתבו כי שלושה דפים ברשת החברתית פייסבוק מתחזים אליו ונקראים בשמו ובשם מפלגתו 'תנופה לעפולה' ולטענתו מפרסמים מידע מטעה במטרה להטעות את הציבור.

קראו גם:

עוד הוסיף מירון כי למיטב ידיעתו למשטרת ישראל ולמערך הסייבר הלאומי יש את כל הכלים כדי לאתר את המעורבים, לפעול כנגדם באמצעים הקבועים בחוק, לעצור את התופעה ולהגן על טוהר הבחירות. במכתבו הדגיש מירון כי פניותיו לחברת פייסבוק ולמשטרת ישראל לא נשאו פרי ולדבריו כתוצאה מכך עזות המצח של המתחזים גוברת ובכך עקרון קיומן התקין של הבחירות, נפגע פגיעה אנושה.
עכשיו מבקש מירון את התערבות הדחופה של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שינחה את מערכת אכיפת החוק "להציג תוכנית סדורה ואפקטיבית ולפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת למגר תופעה מסוכנת זו".