גם החזאים הוותיקים שפשפו עיניים כשראו את תחזית מזג האוויר בעפולה ובכל רחבי הארץ בימים הקרובים. הסיבה לכך היא שסערה כזאת חריגה מאוד בחודש נובמבר ואופיינית יותר לחודשי החורף ה"קלאסיים" ינואר ופברואר.
1 צפייה בגלריה
מזג אוויר קיצוני
מזג אוויר קיצוני
מזג אוויר קיצוני
(צילום: אתר 'מיינט העמק')
תחזית מזג האוויר המעודכנת צופה כמויות גדולות של גשמים בעפולה, בימים ראשון ושני. לאור ניסיון העבר, כמות כזאת של משקעים עלולה לגרום להצפות בחלק מהמקומות בעיר
יום ראשון הטמפרטורות ינועו בין 18 מעלות ביום ל-13 מעלות בלילה. ביום שני הטמפרטורות ינועו בין 21 מעלות ביום ל-14 בלילה
מדובר כאמור בסערה מזרח אירופאית חריגה לחודש נובמבר, שתביא איתה גם טמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה. ברשויות המדינה נערכים לכל האפשרויות, מחסימות של כבישים מרכזיים ועד להצפות ורוחות שיגרמו לקריסת עצים.

מה צריך לעשות כדי להיערך טוב יותר לסערה בפתח תקוה?

יש לנקות מרזבים ופתחי ניקוז בשטחים הפרטיים, יש לחזק ולקבע חפצים העלולים לעוף ברוח חזקה כגון סככות, אנטנות, אדניות, עציצים, כבלים. בנוסף יש לבדוק שהגגות אטומים כדי שלא יהיו נזילות מים, להקפיד על פתחי אוורור בעת חימום הבית, להטעין את הטלפון הניידים באופן רציף ולנהוג בזהירות מרבית.

קראו גם:

בתקופה זו של המלחמה, כדאי גם לדאוג שכל הציוד הנדרש נמצא בממ"ד או במקלט למקרה של אזעקה בעת הפסקת חשמל - פנס עם סוללות, רדיו טרנזיסטור עם סוללות, טלפון מוטען עם אפליקציית פיקוד העורף, מזון ומים.