הכדורגלן לשעבר, איתן טייב, החליט רשמית להתמודד לראשות העיר בית שאן בבחירות הקרובות באוקטובר 2023. על התמודדותו המתוכננת נחשף לראשונה בעיתון 'ידיעות העמק' לפני כמה חודשים. טייב הוא המתמודד השלישי שהצהיר על ריצה לראשות. קדמו לו ראש העיר ז'קי לוי וראש העיר לשעבר רפי בן שטרית.
1 צפייה בגלריה
איתן טייב
איתן טייב
איתן טייב
(צילום: פרטי)
"זו החלטה שהתבשלה אצלי כמה שנים", הסביר השבוע טייב את החלטתו לקפוץ לזירה הפוליטית, "עד היום הייתי מסביב לעשייה הציבורית. אני חושב שלא מספיק לשבת מהצד ולראות את הדברים. הרצון לעשייה ציבורית בוער בי ועכשיו הגיעה העת להיכנס לזירה ולעשות למען העיר שלי. העיר זקוקה למנהיגות חדשה".
בימים אלו טייב נערך לבחירות ופתח בקמפיין. הוא רץ כמועמד עצמאי ללא תמיכה של מפלגה והוא רואה בכך יתרון. "בהתמודדות בזירה המוניציפלית אין משמעות תחת איזה מפלגה אתה רץ, אני חושב שיש יותר קונצנזוס מלא ברגע שאתה רץ במפלגה עצמאית וכך אתה יותר חופשי לעשות דברים", הסביר.
את עיקר הדגש ישים טייב בקמפיין הבחירות שלו על קידום הצעירים בעיר ועצירת ההגירה השלילית. "בשנים האחרונות הצעירים שלנו בכלל לא השתתפו במערכות הבחירות ורק הלכו עם מועמד כזה או אחר בסוג של אווירה ובזה זה הסתיים. היום הצלחתי להקים את המערך הצעיר בעיר שיהיה שותף אמיתי למערכת הבחירות הזו. העולם שייך לצעירים. זו תקופה ארוכה שאני חורש את השטח ומקבל אהדה יוצאת דופן מהתושבים. יצאתי לדרך. אני בונה עכשיו צוות חזק וצעיר לצדי, כוורת של צעירים בני העיר. זו פעם ראשונה אחרי 30 שנה שמישהו הופך לקול של הצעירים בעיר".

קראו גם >>>

הנושאים שבוערים בו ועליהם הוא מתכוון לשים את הדגש אם הוא ייבחר הם החינוך והתעסוקה. "החינוך בשבילי הוא במעלה הראשונה ובראש סדר העדיפויות. החינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי בא לידי ביטוי בכל דבר והפתרון הוא בקידום צעירים בתפקידי מפתח במערכת החינוך בעיר. אם לצעירים תהיה דמות צעירה שתהיה בשבילם מודל לחיקוי וגם תבין את הצרכים שלהם, נוכל להפוך את מערכת החינוך בעיר למספר אחת באזור. יש לנו המון צעירים וצעירות שיכולים להיות בפעם הראשונה שותפים בתפקידים הבכירים בעיר ואם אבחר זה יקרה".
הנושא השני הקריטי עבור טייב הוא קידום מקומות תעסוקה בעיר. "החוסר בתעסוקה זה הדבר שהכי זועק בעיר. העיר תקועה ולא גדלה במספר התושבים המון שנים. אם אבחר אדאג לקדם את התעסוקה במעשים ולא במילים. כל צעיר שאני פוגש אומר לי שצריך לדאוג להשאיר את הצעירים בעיר וזה יקרה רק עם מקומות תעסוקה הולמים. צריך להפוך עולמות שהצעירים שלנו יחזרו ולא תהיה עוד פעם הגירה שלילית בעיר. צריך כבר לקדם את העיר ולתת מענה נקודתי בהבאת מפעלים וחברות הייטק".
עכשיו מגבש טייב את רשימת המפלגה שלו ומבטיח הפתעות. "יש גל ענק של מצטרפים אליי. יהיו פנים חדשות שייכנסו לעשייה הציבורית ויעשו דברים גדולים".
איך אתה מעריך את הסיכויים שלך לנצח?
"אני נכנס למערכה ומרגיש שאנצח בה, וכך גם יהיה בעזרת השם".