עמותת אור ירוק פרסמה השבוע את רשימת הצמתים המסוכנים בערי העמק והגליל בהם התרחשו הכי הרבה תאונות דרכים במשך שלוש שנים.
2 צפייה בגלריה
מפגש הרחובות דרך גולני עם הקוממיות וקפלן בעפולה
מפגש הרחובות דרך גולני עם הקוממיות וקפלן בעפולה
מפגש הרחובות דרך גולני עם הקוממיות וקפלן בעפולה
(צילום: שרון צור)
עפולה ניצבת במקום הראשון מבין ערי העמק ובה יש שלושה צמתים מסוכנים במיוחד, בהם נפגעו 45 בני אדם. הנתונים נותחו על ידי 'אור ירוק' על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2017-2019), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019.
בעפולה נמצאו שלושה צמתים אדומים שבהם נפגעו 45 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת המסוכן ביותר בעפולה הוא מפגש הרחובות דרך גולני עם הקוממיות וקפלן שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 18 בני אדם. בצומת ההסתדרות, קפלן ושפרינצק נפגעו 14 בני אדם ובצומת ברזילאי יוסף – יצחק רבין נפגעו 13 בני אדם, כולם בדרגות פציעה קלות.
2 צפייה בגלריה
צומת קריית הממשלה בנוף הגליל
צומת קריית הממשלה בנוף הגליל
צומת קריית הממשלה בנוף הגליל
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
בנוף הגליל נמצא צומת אדום אחד שבו נפגעו 26 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת הוא מפגש הרחובות דרך הציונות, דרך קריית הממשלה ומעלה יצחק שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 26 בני אדם. גם במגדל העמק נמצא צומת אדום אחד שבו נפגעו חמישה בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת הוא מפגש הרחובות דרך העמק, שד' הבנים ושד' המדע שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו חמישה בני אדם.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".