גאווה גדולה למועצה האזורית עמק יזרעאל. שתי תושבות המועצה, אחיות חורגות, סיימו השבוע את קורס טיס 188 ויקבלו ביום חמישי כנפיים.
3 צפייה בגלריה
סגן נ' וסגן ה'
סגן נ' וסגן ה'
סגן נ' וסגן ה'
(צילום: דובר צה"ל)

הראשונה, היא סגן נ', בת 21, שסיימה את הקורס כנווטת קרב. לסגן נ' שתי אחיות גדולות ואח אחד קטן, אחותה הגדולה סיירת אוויר ואחות חורגת במגמת נתו"ם. אמה מהנדסת ברפאל ואביה טייס באל על ומדריך טיסה בביס"ט.
נ' גרה בדרום קוריאה בגילאים 4-7 בשל עבודת ההורים. בזמנה הפנוי נ' אוהבת מוזיקה, היא מנגנת על גיטרה, פסנתר וגם שרה. נ' הרחיבה בתיכון את המגמות תיאטרון וספורט, ולקחה גם חלק בתנועת הנוער 'בני המושבים'.
טרם גיוסה לצה"ל, הייתה במכינה קדם צבאית "מנשרים קלו", במעגן מיכאל, שם למדה, טיילה בארץ וגם התנדבה. נ' לא תמיד רצתה להיות צ"א, היא מספרת מתי הבינה היא כן רוצה: "בסוף השלב הראשוני, כשהתחלנו לטוס, זה התחיל להיות יותר מעניין ומיוחד עבורי ואני מתחילה להבין שאולי יש לי סיכוי לסיים את הקורס".
נ' מספרת על התחושות ועל האווירה במגמה: "זה כמו מאין קומונה, אנחנו חיים אחד את השני כל יום כל היום. בסך הכל אני מאוד שמחה על המגמה. המלחמה מאוד העלתה לי את המוטיבציה, ניתנה לנו את הזכות להגיע לכאן. זה קורס ארוך, הכי קשה מנטלית ופיזית, זה סיפור ענק. וזו רק ההתחלה".

3 צפייה בגלריה
סגן נ'
סגן נ'
סגן נ'
(צילום: דובר צה"ל)

השנייה סגן ה', בת 22, סיימה את הקורס כנווטת תובלה. ל-ה' אח גדול ואחות תאומה שהייתה איתה בקורס, שניהם מפעילי כטמ"ם, בנוסף לאח שצעיר ממנה. אמה אדריכלית ואביה מהנדס חשמל. בזמנה הפנוי אוהבת ה' להיות בים ולבלות עם המשפחה. טרם גיוסה לצבא למדה ה' במכינה קדם צבאית ברמת הגולן במסגרתה למדה והתנדבה.
במהלך ילדותה ונעוריה, התאמנה ה' בטריאתלון במשך 7 שנים ואף גרה ולמדה בפנימייה בוינגייט. על אף זאת, תמיד ידעה שהיא לא רוצה להיות ספורטאית מצטיינת, ורוצה להתגייס לתפקיד משמעותי בצבא.
לא תמיד רצתה ה' להתגייס לקורס טיס, היא מספרת שביקשה את המיונים לטיס לאחר שאמרה לא להרבה מיונים אחרים: "גם אחי הגדול שהיה בקורס פתח לי את העולם הזה, וגם אחותי התאומה ונ' ממגמת נווטי קרב התמיינו איתי אז ניסיתי גם, את כל התהליך עשינו ביחד כולל את הגיבוש, ולאט לאט הבנתי שהמקום הזה מתאים לי מבחינת האופי, יש פה את אותו העומס כמו שהייתי רגילה מהספורט".

3 צפייה בגלריה
סגן ה'
סגן ה'
סגן ה'
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:

ה' התחילה במגמת נווטי קרב ובמהלך הקורס הוסבה להיות נווטת תובלה: "זו הייתה ה'כאפה' הראשונה שקיבלתי, חשבתי הרבה אם לפרוש מהקורס, אחרי הרבה שיחות והתייעצויות, הבנתי שאני רוצה להישאר, היום אני שלמה מאוד עם המקצוע ועם המקום שבו אני נמצאת, אני חושבת שהתפקיד מתאים לי ואני גם מתחברת אליו מאוד.
במשך שנה, הייתה ה' עם אחותה התאומה בקורס, היא מספר על זה כחוויה מאוד משמעותית עבורה: "לחוות דברים ביחד, לשתף, לחלוק ולהיות שם אחת בשביל השנייה".
סגן ה' מסכמת 3 שנים בקורס טיס: "חוויה מטורפת, קורס מגוון ומאוד לא מונוטוני, כל שלב נראה אחרת, חוויתי הרבה עליות ומורדות".