תושבי מעלה עירון והמועצה האזורית מגידו דורשים ממשרד התחבורה לשדרג את קטע הכביש בין צומת מגידו למעבר סאלם. הדרישה באה בעקבות ההחלטה לפתוח את מעבר סאלם לכניסת כלי רכב של ערביי ישראל לרשות הפלסטינית, דבר שיגדיל את נפח התנועה בכביש.
4 צפייה בגלריה
כביש 66, מגידו מעבר סאלם
כביש 66, מגידו מעבר סאלם
הפגנת התושבים
(צילום: מיינט העמק)
קטע הכביש, שכבר גבה בעבר קורבנות, הוא ציר תחבורה עם מסלול אחד לכל כיוון, ישן ומסוכן שאירעו בו הרבה תאונות. הוא משרת היום בעיקר את תושבי היישובים קיבוץ גבת עוז, מועצה מקומית מעלה עירון והכפר זלפה.
4 צפייה בגלריה
כביש 66, מגידו מעבר סאלם
כביש 66, מגידו מעבר סאלם
כביש 66, מצומת מגידו למעבר סאלם
(צילום: מיינט העמק)
"המסורת המוסלמית והיהודית מייחסת לחיים ולשמירה עליהם ערך עליון ומצווה להציבם מעל כל שיקול ולהדגישם בכל תחום", אמר מחמוד גבארין, יו"ר מעלה עירון, "אנחנו ביישובי מועצה מקומית מעלה עירון וביישובי מועצה אזורית מגידו שמים לנו כמטרה עליונה לשמור על נפשותינו ועל חיי בני משפחתנו, חברינו ומכרינו. נושא תאונות הדרכים בשנים האחרונות בכביש 66 ומשמעותו הטרגית, לאחר שנהרגו שבעה בני אדם בקטע בין כיכר זלפה לצומת מגידו, אינו יורד מסדר היום שלנו. נושא חשוב זה מחייב את כולנו לפנות לכל האחראים להירתם למבוקשנו לבנות גדר הפרדה בכביש 66 בקטע בין קיבוץ גבעת עוז לצומת מגידו. כולנו תקווה שמבוקשנו ייענה בהקדם האפשרי לפני שייהרגו עוד אנשים".
4 צפייה בגלריה
כביש 66, מגידו מעבר סאלם
כביש 66, מגידו מעבר סאלם
הפגנת התושבים בהובלת ראשי הרשויות
(צילום: מיינט העמק)
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי הוסיף: "יהודים וערבים נאבקים יחד לשיפור כביש דמים מסוכן. נמשיך להיאבק בנחישות בשיתוף פעולה עם השכנים ממעלה עירון עד שיטופל הכביש הנורא בין צומת מגידו לגבעת עוז ויוקם רמזור בכניסה לגבעת עוז".
תחת הקריאה 'הכביש הזה הורג אותנו' אותנו בעברית ובערבית, הפגינו אתמול (רביעי) עשרות מתושבי המועצה האזורית מגידו ותושבי מועצה מקומית מעלה עירון כנגד הכוונה לפתוח את מעבר סאלם לפני שיפור תנאי הכביש הרעוע. את ההפגנה הובילו ראש המועצה האזורית מגידו חולבסקי וראש מועצת מעלה עירון ג'בארין יחד עם עשרות תושבים ערבים ויהודים שהניפו כרזות משותפות בעברית ובערבית. בשבוע שעבר ערך במקום סיור סגן שר הביטחון ח"כ אלון שוסטר שהיה אורחו של חולבסקי ועמד מקרוב על הבעיה. המפגינים התריעו כי פתיחת המעבר ללא שינוי תוואי הכביש וטיפול בתשתית עלול לגבות מחיר כבד מהנוסעים בו.
4 צפייה בגלריה
מעבר סאלם
מעבר סאלם
מעבר סאלם
(צילום: מיינט העמק)
משרד התחבורה מסר בתגובה: "משרד הביטחון הורה על פתיחת מעבר סאלם לטובת מעבר כלי רכב של ערביי ישראל לכיוון הרשות הפלסטינית, בלי לוודא אם קיים תקצוב של דרכי הגישה למעבר המדובר. יצוין כי מדובר על דרך של כשלושה קילומטרים ולצערנו התקציב לביצוע הפרויקט המדובר אינו כלול במסגרת התקציבית השנתית. בימים אלו מתנהלים מגעים מול משרד הביטחון, במטרה להגיע להסדר בנושא".