נקודת ציון נוספת במאבק לשדרוג כביש 65 במקטע שבין צומת דברת למחלף גולני: שרת התחבורה מרב מיכאלי צפויה להגיע לסיור מקצועי ראשון בכביש הדמים במהלך הימים הקרובים, ככל הנראה בשבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
כביש 65
כביש 65
כביש 65
(צילום: שרון צור)
כידוע, שדרוג כביש 65 והפיכתו לציר בטוח יותר לנהיגה עם ארבעה מסלולים ומחלפונים תוכנן כבר, אך לא תוקצב בתקציב 2021 ולא בתקציב 2022. לפיכך, ראשי הרשויות באזור והתושבים יצאו במאבק במטרה לשנות את ההחלטה ובעקבות שיחות שהתקיימו עם שרת התחבורה נראה כי מסתמן פתרון וכי שדרוג הכביש יתבצע בכמה שלבים.
"אין כמו נסיעה וביקור בדרך המוות הישראלית, כביש 65, כדי להבין את זעקת תושבי האזור", אמר לקראת ביקור השרה תושב כפר תבור וחבר המועצה, שקד גולדמן, אחד מיוזמי המאבק 'כביש 65 הורג אותנו', "ראשי הרשויות ניצן פלג ועודד הלפרין פועלים יום־יום כדי להביא לתקצוב פרויקט שדרוג כביש 65".
ראש המועצה המקומית כפר תבור עודד הלפרין, שיהיה זה שיארח את השרה מיכאלי, מסר כי ההתקדמות בנושא היא תוצאה של ערוץ פתוח מול השרה וצוותה.
"הסיור יתמקד בצומת אילניה ובצומת הכניסה לכפר תבור (צומת אוסישקין-בנק הפועלים). לאחר מכן תתקיים פגישה בלשכתי יחד עם ראשי הרשויות ביישובים על כביש 65", מסר הלפרין, "בהמשך הביקור יצטרפו למועצה כל ראשי הרשויות באשכול כנרת עמקים כדי להעלות בפני השרה סוגיות נוספות במרחב. מטרת הביקור היא קודם כל להציף בפני השרה את הסכנה היום יומית אליה נחשפים תושבי האזור ואת הפגיעה הקשה באיכות החיים שלנו. אין טוב ממראה עיניים בהיבט הזה. חשוב כי השרה תפגוש את ראשי הרשויות ותשמע מאיתנו כמה הנושא בדמנו ואיזו הזדמנות נפלה בחלקה לשפר את איכות החיים של עשרות אלפי תושבי הצפון שנוסעים על כביש 65 בכל יום - יהודים, ערבים, צ׳רקסים ודרוזים".
קראו גם >>>
על הציפיות מהפגישה אמר הלפרין: "הציפיות הן לקבל מהשרה ומצוות המשרד הצהרה ברורה בנוגע ללוחות הזמנים של הפרויקט - תקצוב מקטע ראשון לביצוע כבר בשנת 2022. הגיע הזמן לסגור פערים של עשרות שנים שבהם הזניחה הממשלה את האזור".
עידן לב רן, יו"ר התנועה לקידום הצפון, פעל במסגרת קשריו עם משרד התחבורה כדי להביא את השרה ביום שלישי הקרוב לסיור בכביש 65. "דיברתי עם השרה כמה וכמה פעמים כדי לגרום לה להבין שהיא צריכה לבוא ולתקצב את הכביש", אמר לב רן, "אני מקווה שהיא תגיע עם בשורה טובה. כיום הכביש מתוקצב רק במסגרת תוכנית החומש, אבל אפשר גם להוסיף אותו לתקציב השנתי כסעיף תוספתי בוועדת הכספים. חשוב לשדרג את הכביש באופן מיידי, זה כביש מסוכן מאוד, כמות התאונות שם גבוהה, הכניסה לכדורי מסוכנת, הילדים והנוער חוצים את הכביש הסואן ובאילניה יש תאונות בלי סוף. נפח התנועה בכביש מתגבר וזה הפך להיות מכה. אנשים בוחרים לא לנסוע בו בגלל הפקקים".