הורים ל־48 תלמידים מבית הספר מרומי שדה באחוזת ברק הגישו לאחרונה בקשה למועצה האזורית עמק יזרעאל לעבור לבית ספר אופקים בקיבוץ מרחביה.
2 צפייה בגלריה
בית ספר מרומי שדה באחוזת ברק
בית ספר מרומי שדה באחוזת ברק
בית ספר מרומי שדה באחוזת ברק
(צילום: פרטי)
כל הורה לתלמיד/ים מילא טופס העברה מיוחד בו פירט את הסיבות לבקשה לעזוב את בית ספר מרומי שדה. אחד הטפסים שנשלחו למועצה הגיע לעיתון "ידיעות העמק" ובו נכתבו הסיבות לבקשה לעבור: "איני מוכנה שבני ילמד בבית ספר שבו האלימות אינה מטופלת בצורה עקבית, רמת החינוך של הצוות החינוכי אינה אחידה ויש הרגשה של חוסר ביטחון ואמון במערכת החינוכית של מסגרת המיפוי הנוכחית".
בבית ספר מרומי שדה לומדים כ־300 תלמידים, 85 אחוז מהם תושבי היישוב הקהילתי אחוזת ברק ו־15 אחוז מהם הם תושבי קיבוץ דברת.
יצוין כי לפני כשבוע נבחרה שלי חזיזה לנהל את בית הספר. חזיזה היא אם לארבע בנות, נשואה ליאיר, שמתגוררת בגבעת אבני. היא עובדת במערכת החינוך 16 שנים, במגוון תפקידים: חינוך כיתות א'- ו' בחינוך הרגיל ובחינוך והמיוחד, הקמה וליווי של פרויקטים, ניהול מערך החינוך המיוחד בבית הספר 'איילים', ליווי והדרכת בתי ספר מטעם המתי"א ושותפה בצוותי ניהול.
בתוך כך לאחרונה קיימה המועצה ועדת העברות ומתוך 48 בקשות שהוגשו רק לשלושה ילדים אישרו לעבור לבית הספר אופקים בקיבוץ מרחביה. השבוע קיבלו ההורים את תשובת המועצה.
אמא של תלמיד שקיבלה תשובה שלילית: "אין לנו את הפריבילגיה להתייאש. צר לנו שהילדים שלנו לא מעניינים את בעלי התפקידים במועצה, לעומת זאת אותנו הם מעניינים מאוד. בימים אלו אנו לומדים לעומק את הכלים שעומדים לרשותנו ונפעל בהם בהתאם. חינוך ילדינו אינו הפקר".

2 צפייה בגלריה
דודו גורן
דודו גורן
דודו גורן
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "המועצה קיימה ועדת העברות, כמתחייב. על אף שרוב טפסי הבקשות נוסחו באופן זהה, ועדת ההעברות בראשות דודו גורן - מנהל אגף החינוך, התייחסה ובחנה באופן פרטני ואישי כל בקשה הנוגעת לכל ילד וילדה. מכתבי תשובה נשלחו לכלל ההורים הפונים. הורים שאינם מקבלים את תשובת הוועדה, יכולים לערער למשרד החינוך. צוות אגף החינוך במועצה ימשיך להתייחס באופן שוויוני ומיטיב לכלל התלמידות והתלמידים בעמק, מתוך ראייה רחבה, כאשר לנגד עיניו ניצבת כל העת טובתם האישית והחינוכית. בימים אלו נכנסה לתפקידה מנהלת חדשה - שלי חזיזה, שבסיוע משרד החינוך והמועצה, עוסקת במרץ בהכנתו המיטבית של בית הספר לקראת שנת הלימודים הקרובה".