המחיר הכלכלי של מלחמת חרבות ברזל: מאז תחילת המלחמה נוספו כ-1,000 דורשי עבודה בעפולה ועמק יזרעאל. העלייה מוסברת בעקבות המצב הבטחוני. "הרבה מעסיקים הוציאו עובדים לחל"ת וחלק מהעובדים פוטרו. יש הרבה מעסיקים שביקשו מאיתנו לסגור את ההזמנות כי בעקבות המצב ירדה העבודה ואין להם צורך בגיוס עובדים חדשים כרגע", אמרה חנה הדראי רויטמן מנהלת שירות התעסוקה בעפולה.
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בעפולה
לשכת התעסוקה בעפולה
לשכת התעסוקה בעפולה
(צילום: שרון צור)
"יש כ-1,000 דורשי עבודה שנרשמו מאז המלחמה ויש כאלה שעוד לא סיימנו לרשום אותם", אומרת הדראי רויטמן. עכשיו מרכזים מאמצים בשירות התעסוקה למצוא לדורשי העבודה מקומות עבודה חלופיים.
יש לציין כי סניף שירות התעסוקה בעפולה סגור לקבלת קהל מאז תחילת המלחמה והקשר נעשה באמצעות הטלפון. "אנחנו יוצרים קשר עם אנשים ומציעים להם עבודה. אנחנו מתורגלים עוד מתקופת הקורונה לעשות את העבודה טלפונית או באמצעות מיילים. אנחנו גם שולחים מסרונים לדורשי העבודה שמפונים באזור שלנו, לבדוק אם הם מעוניינים בעבודה או לא ובאיזה תחומים. אנחנו יוצרים איתם קשר מהלשכה ושואלים אותם מה הם מחפשים ומציעים עבודה במידה ויש משהו שרלוונטי".

קראו גם:

מאז תחילת המלחמה נוספו גם משרות חירום במשק שנותנות מענה זמני לדורשי העבודה, כמו בענף החקלאות. "אנחנו מתמקדים כרגע על משרות בתחום החקלאות שעד עכשיו עבדו בהם תאילנדים או עובדים מיהודה ושומרון ואנחנו מסייעים לחקלאים בתחום הזה", אומרת הדראי רויטמן, "אנחנו מנסים לעשות כל מה שאנחנו יכולים מהצד שלנו גם מול המעסיקים וגם מול כלל דורשי העבודה".