הפעם האחרונה שבה ביקרנו בביתו של כוכב הריאליטי חיים שועי, המוכר בעיקר כ'חמימו', היתה לפני כשנה וחודשיים - אז עלתה לאוויר תוכנית הדוקו־ריאליטי של 'HOT 3', 'גולסטאר תאילנד'. לרגל עלייתה של 'גולסטאר אולסטאר' שבה שב שועי לככב לצד משתתפי העונות הקודמות, 'ידיעות העמק' חזר לביקור נוסף אצל הבית־שאני החביב.
5 צפייה בגלריה
חיים שועי ('חמימו')
חיים שועי ('חמימו')
חיים שועי ('חמימו') בביתו בבית שאן
(צילום: שרון צור)
"בואו, אני אראה לכם את האולפן החדש שלי", הוא מפציר בנו ומהר מאוד המחשבות שאולי בחר לפצוח בקריירה חדשה התפוגגו ובמקום זאת עלה חיוך גדול, ואיתו ההבנה שאמנם עברה למעלה משנה מאז התראינו, אבל לא הרבה השתנה אצל שועי.
כן, הוא אולי אחד מכוכבי הריאליטי הכי נצפים כיום בטלוויזיה, אבל עדיין נשאר אותו בחור צנוע ובעיקר מצחיק. למעשה, ההבדלים היחידים הם העובדה שבפעם הקודמת שפקדנו את ביתו היה שם כלבלב חמוד והפעם עמד על המשמר חתול מפוטם; וש'האולפן' זו למעשה היחידה הקטנה שסידר לעצמו סמוך לבית אמו - חוקית וכשרה למהדרין, הוא מדגיש.
5 צפייה בגלריה
גולסטאר אולסטאר
גולסטאר אולסטאר
משתתפי 'גולסטאר אולסטאר'
(צילום: יח"צ הוט)
"יש פה אווירה של מרפאה. איזה עבודה עשיתי פה. במצרים לא עבדו ככה. חפרו הכל. זה מתחת לאדמה. אני כמו קדאפי פה. ראיתי פעם כתבה על מישהו עשיר שאמר שהשקט שלו זה מתחת לאדמה. הוא עשה מתחת לבית חדר תת־קרקעי. ראיתי את הכתבה איתו והרגשתי שאני חי כמו עשיר", הוא אומר תוך כדי שהוא מוביל אותנו למנהרה התת־קרקעית שבנה.
וזה אולי מה שמייחד את שועי. כי בזמן שכוכבי ריאליטי מנסים לשמר את 15 דקות התהילה שלהם בעזרת מעבר לעיר הגדולה, חמימו העדיף להישאר קרוב לבית, בבית שאן. "כן, בדיעבד הייתי צריך לעזוב לתל אביב. אבל זה קשה. פה כל החברים והמשפחה. אני רגיל לנוחות שלי. אבל אני משלב, נוסע לפחות שלוש-ארבע פעמים בשבוע לתל אביב", הוא מסביר ומוסיף, "אני אוהב את בית שאן. עיר שקטה, טובה. במרכז יש ברדק".
בכל זאת, לא היית רוצה שהעיר תהיה יותר מפותחת?
"אני רוצה שהעיר תתפתח, ברור. אבל התרגלתי לחיים פה. אם תיקח מישהו מתל אביב ותשים אותו פה הוא יחשוב ששמת אותו במחסן, אבל כשאתה גדל פה, זה שונה. אני אוהב פה את כולם וכולם מרעיפים עליי אהבה. אומרים לי שאני הנציג שלהם. הייתי רוצה שיהיו פה יותר מגרשי כדורגל, שהילדים יוכלו להעביר את הזמן וייהנו".
זה מה שמפריע לך? שאין מגרשי כדורגל?
"כן, אז מה יהיה פה? סופרלנד? זו עיר קטנה. גם מקומות בילוי חסרים פה, אבל לעשות פה חיי לילה זה לא מתאים, כי אין אוכלוסייה גדולה".
עד שיקימו פה מגרשים, ספר לנו בינתיים איך אתה שורד את החום הקיצוני שיש בימים אלה בבית שאן?
"חשבתי על סטארט־אפ. אתה בולע כדור ונהיה לך קר. כדור מיזוג. אתה לוקח את הכדור ואומר אח שלי, אני מתמזג. אתה יוצא החוצה ב־40 מעלות וקר לך. אנשים אוכלים כדור ויושבים במדבר בכיף שלהם. על הכדור יהיה רשום 'טורנדו'. עכשיו אתם מבינים איך עושים שתי עונות בגולסטאר?"

"אני ונירו זה תות ובננה. לא, בעצם תות ואגס"

שועי בן ה־29 - "חצי מ־58", הוא מדגיש - פרץ לתודעתנו לפני כשלוש שנים בתוכנית ריאליטי אחרת, 'האח הגדול'. מאז הוא נשאר במיינסטרים, גם אם לא באופן קבוע. אחרי שהשתתף ב'אח' ועשה פעמיים 'גולסטאר' הבין שריאליטי זה הכיוון, אבל הוא יודע שלא כל פורמט יתאים לו.
"אני חושב שהתוכניות של ירון (ליכטנשטיין) תפורות עליי. מבחינתי זה הפך למסורת, שייקח אותי בכל עונה. 'הישרדות' יהיה לי קשה. בלי לעשן, בלי לאכול. זה לא בשבילי. גם 'המירוץ למיליון' פחות יתאים לי. אבל אני חושב שתהיה לי עוד איזה פנייה. אני מרגיש את הרוח נושבת לכיוון האוזן שלי".
5 צפייה בגלריה
חיים שועי ('חמימו')
חיים שועי ('חמימו')
חיים שועי. "העונה לקחו את המטורפים מכל העונות"
(צילום: שרון צור)
מה עם לצאת מאזור הריאליטי, להגיש תוכנית טלוויזיה?
"אני לא מדבר הכי ברור. אני צריך לעבוד על הדיקציה שלי. יש לי דיבור כמו מטוס ולא בטוח שהצופה יבין מה אני רוצה ממנו. אבל אולי להגיש פינה יהיה סבבה".
ספר קצת על התגובות אחרי עליית התוכנית.
"זה עובד בצורה כזו שכשעולה תוכנית יש באזז גדול ואני מקבל המון תגובות, וכשהיא נגמרת אז ההילוך יורד. תמיד מכירים, אף פעם זה לא נעצר, ותמיד רוצים סלפי. זה משהו שאתה חי כל הזמן. אבל כשתוכנית חדשה עולה זה משהו אחר לגמרי. אחרי הפרק הראשון ישר הרגשתי את התגובות ברשתות החברתיות וברחוב. אנשים צועקים לך משפטים שאמרת, מבקשים ברכות".
מה עם הביסלי, תפס?
"ביסלי תפס. בשבוע הבא כבר יהיה במבה. מסתדרים עם כל החטיפים".
כזכור, בפרק הראשון של העונה נכנס חמימו לעימות קטן עם משתתף אחר בתוכנית, נירו לוי, לאחר שחמימו השווה את שערו של 'גיסנו' לביסלי. לוי לא נשאר חייב והחל להקניט את שועי על צורת הדיבור שלו. בין השניים, מבטיח שועי, צפויות עוד הפתעות בהמשך. "נירו הגיע מרמת אביב, ההפך הגמור מהפריפריה. הוא בא עליך קצת מלמעלה. עשה 'רמזור' ומלא תוכניות והוא הגיע בתחושה שהוא ברמה אחרת, אז נתתי לו להבין שפה זה לא תל אביב. אם כבר, נכנסת ללבנון. מההתחלה הרגשתי שתהיה לי איתו בעיה. לקח לו כמה ימים להבין שעדיף שיירד מהקקטוס מהר, אחרת נקצץ לו את השורש. היו לנו כמה התנגחויות. מחכים לכם כמה דברים יפים בינינו. אני ונירו זה דבר והיפוכו. זה קיצון. בית"ר נגד סכנין, תות ובננה. לא, בעצם זה משתלב טוב, תות ובננה. תות ואגס. עכשיו אנחנו חברים. הכל טוב".
איך אתה מסכם את העונה בפיליפינים לעומת זו של תאילנד?
"בתאילנד היה לי יותר פשוט. העונה זה היה שונה. העונה לקחו את כל 'המטורפים' מכל העונות, את השייטת המובחרת, ואמרו לנו 'תיהנו'. אבל בעונה הזו היה צריך לתת יותר עבודה. אם בתאילנד הגעתי עם 1,400 כוח, הפעם באתי עם 2,000 טורבו. אין מה לעשות, בעולם של זאבים אתה לא יכול להיות פנצ'ר. היתה נבחרת לא פראיירית, עם אנשים שיש להם ניסיון ויודעים לעשות טלוויזיה. זה ברור לי שלא הביאו אותי לכדורגל. בשביל זה הביאו את איציק זוהר. אני על תקן המצחיק, זו היתה העבודה שלי שם. אבל זה שכבר ידעתי מה מצפה לי ולקראת מה אני בא, לא גרם לי להתכונן לזה. כי אני עושה דברים תוך כדי תנועה. אני לא מאלה שמתכננים".
5 צפייה בגלריה
חיים שועי ('חמימו')
חיים שועי ('חמימו')
שועי. מחובר לדודו כהן מעפולה
(צילום: שרון צור)
על הדינמיקה עם החברים לקבוצה הוא אומר, "זה כמו שאתה מגיע לצבא ואתה לא יודע למי תתחבר. לאט לאט אתה מכיר מי סבבה, מי פחות. עם אייל התחברתי עוד מתאילנד ונשארנו חברים והעונה הזו התחברתי גם לאיציק זוהר שהוא אחלה ולדורון מירן, שלראות אותו זה מטורף. זה נוגד את הטבע, הבנאדם הזה. הייתי עם דורון בחדר ולקום איתו זו אחת החוויות".
למה כולם אוהבים 'להתעלל' בו?
"זה לא בקטע של התעללות, זה נראה ככה במסך. זה בקטע של מצחיק לצחוק איתו. אתה עושה לו משהו בשביל לראות את התגובה שלו. מחכה לראות את הפרצופים שלו. כולם אוהבים אותו וחולים עליו. אבל אם אנחנו המטקה, אז הוא מקבל את כל היריות. אני כל יום מדבר איתו בטלפון".

"מרגע שרואים אותך על המסך, מתחילות איתך יותר"

אין ספק ששועי יודע לתת שואו גם כשהמצלמות כבר לא באזור. בימים שבהם מופעי התרבות הם בגדר חלום, חמימו בהחלט מהווה אופציה טובה לקנות בשבילה כרטיס. "אני לא יודע אם אתה צוחק או עצוב מאחורי הדבר הזה", הוא אומר לשרון צור הצלם, שליווה אותנו והקפיד לעטות את המסכה על פניו. גם כשמצלמים אותו לכתבה, שועי, בלי לשים לב, הופך ברגע את הסיטואציה לדוקו ריאליטי: "אולי נצלם אותך סטייל ג'ון לנון בחדר השינה", אנחנו מציעים לו; "לא ג'ון לנון ולא ג'ון גיבור", הוא משיב ואז אומר על הכפכפים שהוא נועל "רגע, תנו להחליף. אני נראה כמו קיבוצניק. כפכפים שנראים כמו 'המאבק על האסי'. למה אתם אף פעם לא לוקחים אותי לאיי הבהאים? איזה מקום יפה להצטלם בו".
אם כבר הוויכוח הנצחי בין הקיבוצניקים לבית־שאנים: מי צודק לדעתך במאבק על האסי?
"אני אוהב את האסי, מקום יפה, ואני חושב שהוא צריך להיות של כולם. זה טבע שבורא עולם נתן לכולם. אני לא חושב שזה יירגע, הסיפור הזה".
ומהנושא הכי חם בעמק המעיינות לנושא הכי בוער בעולם: איך עברה עליך תקופת הקורונה?
"תקופה לא פשוטה. יוצאים פחות. אני משתדל להישמר כמה שיותר. אני הרבה בבית ואתה מרגיש את החוסר הזה, כי אני בנאדם שאוהב את הבחוץ. מבחינת התוכנית זה טוב מצד אחד, כי כולם בבית, אבל ההשקה היתה מצומצמת יותר וזה חסר. מקווה שימצאו לזה כבר פתרון, בעזרת השם".
מפחד להידבק?
"לא. ברור שאני לא רוצה להידבק, אבל אני מאמין שאני לא אדבק. ככה מרגיש לי. בגל הראשון העלו אותי לשידור בטלוויזיה והשדרנית אומרת לי, לא הגיוני שבכל הארץ יש קורונה ורק בבית שאן אין. אמרתי לה, הלו, לא מספיק אין לנו קניון, אין לנו ים, גם קורונה את רוצה להביא עלינו. עוד לא סיימנו לדבר, באה עלינו הקורונה".
מהחברה שלו הוא נפרד לפני כחודשיים וכרגע, לכל הבנות המעוניינות, הוא רווק מבוקש. פניות, הוא אומר, יש, והרבה. "זה היה כיף וטוב אבל לפעמים דברים לא מסתדרים, וסיימנו יפה. תמיד אני מקבל פניות. מהרגע שרואים אותך על המסך ואתה בנאדם מוכר, מתחילות איתך יותר. לא חסר איפה להכיר. אני פחות בקטע של אתרי היכרויות, אוהב להכיר בלייב".
5 צפייה בגלריה
חיים שועי ('חמימו')
חיים שועי ('חמימו')
שועי בהשקת התכנית
(צילום: פרטי)
מתי חמימו יתמסד?
"לא יודע. ברור שאני רוצה להתחתן. למה, כיף להיות לבד? אבל אני מאמין שכשזה יבוא, זה יבוא. בשביל להתחתן צריך למצוא את האשה המתאימה, ואני לא פשוט בכלל. צריך אשה שתכיל אותי, את השטויות שלי. אני בנאדם מאוד אנרגטי. יכול להיות יומיים בחוץ. בקיצור, לקבל את השגעונות שלי. אני מקווה שעד גיל 31 אני אתחתן. די, מספיק, חייב לתלות את הנעליים".
אתה חושש שיגיע היום שתתבגר קצת ואולי כבר לא תהיה הדמות המצחיקה?
"לא, זה טמון בי. למה, קוקה קולה יכולים להמציא קולה בלי גזים? זה לא קיים. אין דבר כזה שאני לא אהיה מצחיק. זה אני. תמיד אני אדע להביא את המוצר החדש. למה, אתם מפחדים שאני אפסיק להצחיק?"
לא. סומכים עליך.
"נו, אז אם אתם לא מפחדים אז מי אני בכלל?"
אם לחמימו יש תשובה לכל שאלה, לשאלה הבאה הוא דווקא לא היה מוכן, ולראשונה שמענו מהאיש והפאנץ' שתיקה רועמת:
מה מפחיד אותך?
"עכשיו אני חושב. הפאנץ' מגיע בלי לחשוב. אני מפחד להזדקן. רוצה להישאר צעיר לנצח. להישאר פעיל. כשאני אזדקן אולי כבר יהיה לי קשה להביא את הדמות של חמימו. בן 50 עושה שטויות. או שלכו תדעו, אולי זה יהיה להיט".
מתי חמימו יתמסד?
"לא יודע. ברור שאני רוצה להתחתן. למה, כיף להיות לבד? בשביל להתחתן צריך למצוא את האשה המתאימה, שתכיל אותי, את השטויות שלי. אני בנאדם מאוד אנרגטי. בקיצור, לקבל את השגעונות שלי"
אתה חושש שיגיע היום שאולי כבר לא תהיה הדמות המצחיקה?
"לא, זה טמון בי. למה, קוקה קולה יכולים להמציא קולה בלי גזים? זה לא קיים. אין דבר כזה שאני לא אהיה מצחיק. זה אני"

השאלון

גולסטאר תאילנד או ברזיל?
"ברזיל".
אייל גולן או שלמה ארצי?
"זו לא שאלה. אייל גולן".
ביבי או לפיד?
"ביבי. תמיד ביבי".
אושר קסרי או דודו כהן?
"שניהם. אם זה עפולה, הכל טוב".
בית שאן או תל אביב?
"בית שאן".
נחל האסי או ים?
"ים".
ביסלי או במבה?
"מיקס, ביסלי ובמבה".
הכלב או החתול?
"כלב. גם ככה הוא מת, מסכן".
בית"ר ירושלים או הפועל בית שאן?
"אוהב את שתיהן. אבל בית שאן זה הלב, איפה שגדלתי. מה עוד? תשאלו, אין בעיה. אני יכול להופיע בעיתון גם שתי שבתות רצוף".