המועצה האזורית הגלבוע החלה לאחרונה בקידום פרויקט להקמת 'בית המייסדים' אשר יהווה מרכז תרבות ומורשת של חבל התענך, שהוקם לפני 71 שנה.
3 צפייה בגלריה
מושב ניר יפה, 1959
מושב ניר יפה, 1959
מושב ניר יפה, 1959
(מאוספי ביתמונה, צילום: רענן גלילי)

בעקבות כך קיים ראש המועצה דני עטר פגישה בנושא עם כפיר כהן - מנכ"ל משרד התרבות והספורט, איתי גרנק - מנכ"ל משרד מורשת וגורמי מקצוע במשרדים במטרה להתחיל בקידום הפרויקט. בתום הפגישה קיבל עטר את אישורם להתחיל בשלב התכנון וגיוס המשאבים.
בית המייסדים מתוכנן להיבנות באחד מיישובי התענך ויהיו בו מסמכים, תמונות, סרטונים ופעילויות כדי להנגיש מידע רב אודות ההיסטוריה של דור המייסדים מאז הקמת היישובים ועד ימינו.

3 צפייה בגלריה
מושב מלאה, דצמבר 1958
מושב מלאה, דצמבר 1958
מושב מלאה, דצמבר 1958
(צילום: דוד רובניגר )

מהמועצה נמסר כי המקום יציג את סיפורי החלוצים אשר הקימו את יישובי תענך אשר עד היום לא בא לידי ביטוי ציבורי ממשי ויציג את האופן שבו הפכו התושבים לדורותיהם את האתגרים להזדמנות, ליצירה ולבנייה.
"אני שמח על כך שמשרד התרבות והספורט ומשרד מורשת הכירו בחשיבות הפרויקט וייסייעו למועצה להוציא אותו לפועל", אמר עטר, "בית המייסדים יהיה מרכז תרבות ומורשת אשר יספר את סיפור הקמת יישובי תענך וייתן את הבמה הראויה לתרומתם החלוצית של ראשוני המתיישבים אשר עלו לארץ מתוך ציונות ואמונה שלמה ביישוב ופיתוח מדינת ישראל".

3 צפייה בגלריה
דני עטר
דני עטר
ראש המועצה דני עטר
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

חבל תַּעְנַךְ הוא גוש התיישבות בדרום עמק יזרעאל, בין עפולה בצפון לפאתי ג'נין בדרום, השייך למועצה האזורית הגלבוע. הוא הוקם בשנת 1953 על ידי עולים שהגיעו ארצה ממרוקו, תוניסיה, כורדיסטן, איראן, טורקיה ופולין שעסקו לפרנסם בעיקר בחקלאות. היישובים בחבל תענך הוקמו כך שלכל שלושה יישובים צמודים ישנו מרכז אזורי שמטרתו לספר את הצרכים של התושבים.
חלק משמות היישובים והמרכזים הם בהשראת דבורה הנביאה ושירת דבורה. החבל כולל עשרה יישובים - אביטל, אדירים, ברק, גדיש, דבורה, מיטב, מלאה, ניר יפה, פרזון ורם-און.