מאז תחילת מבצע 'חיצי הצפון' באמצע החודש שעבר, העיר טבריה ספגה עשרות טילים שנורו על ידי חיזבאללה מלבנון. נכון לשעת סגירת הגיליון בוצעו עשרות שיגורים לעיר, חלקם יורטו, חלקם נפלו בשטחים פתוחים וכמו כן נרשמו כעשר נפילות בתוך הכנרת.
2 צפייה בגלריה
הכנרת. הטילים עלולים לפגוע בדגה
הכנרת. הטילים עלולים לפגוע בדגה
הכנרת. הטילים עלולים לפגוע בדגה
(צילום: אפי שריר)

כידוע, כשנופלים טילים בשטח הפתוח, מגיעים חבלנים ומפנים את הנפלים או את חלקי הטילים כדי שלא ייגרם נזק. מכאן עולה השאלה האם נדרש גם לצלול לתוך מימי הכנרת ולפנות את הנפלים של הטילים מתוך המים?
הפסל יובל (יובי) לופן מגינוסר שגם מחפש אוצרות בכנרת חושש שהנפלים של הטילים עלולים לפגוע במתרחצים: "אני יודע שנפלו כמה טילים קרוב לחוף וזה יכול להוות בעיה, אני מכיר את הצוללנים הישראלים שהם סקרנים, הם ימצאו טיל כזה, יתחילו להתעסק איתו ובסוף הוא יתפוצץ להם. בנוסף, כאשר טיל כזה נופל לתוך הכנרת, הוא פוגע בהמון דגים שאחרי זה צפים. עדיף לדעתי שחבלנים יוציאו את הנפלים, אבל זה לא בראש סדר העדיפויות זה יכול לחכות גם אחרי המלחמה".
שרון חדידה, מומחה לסילוק פצצות וחבלה, הסביר: "אם נפלו טילים בקרבת החוף ולא התפוצצו חייבים לטפל בהם כי הם יכולים להיות רגישים. אם יודעים את המיקום עדיף להוציא אותם מהמים. בגדול הטילים שיורה חיזבאללה הם טילים 'טיפשים'. אם טילים נפלו במים ולא התפוצצו, אז הם גם לא יתפוצצו. הם לא מסוכנים והם יכולים להישאר שם שנים. אין עם זה בעיה יחד עם זאת חומר נפץ זה דבר רעיל והוא מכיל כל מיני חומרים מזיקים. זה יכול לפגוע בדגה. בשורה התחתונה מאחר והכנרת עמוקה מאוד קשה לי להאמין שירצו להוציא משם את חלקי הטילים שהתפוצצו או את הנפלים".

2 צפייה בגלריה
הכנרת
הכנרת
הכנרת
(צילום: יוסי וקנין)
קראו גם:

גורמים בעמק הירדן ציינו השבוע כי ככל הידוע כל הטילים שנפלו בכנרת התפוצצו ולפיכך הסתיים העניין. "אולי יש חלקים בעומק הכנרת אבל הם לא מסוכנים ולא מפריעים לאף אחד", מסרו.
ממשטרת ישראל נמסר כי הטיפול בנפלים הוא באחריות צה"ל. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי צה"ל לא אחראי על פינוי הנפלים.
בתוך כך יש לציין כי מאז שהחל מבצע חיצי הצפון חופי הכנרת סגורים.