חודש אחרי מותו הטראגי של הקוסם מעפולה אילן לופה ז"ל, שמצא את מותו בטיול במקסיקו לאחר שנחנק מאוכל בחדרו בבית המלון בו שהה, אימו רחל ואחותו היחידה דבי עדיין מתקשות לעכל את האובדן.
3 צפייה בגלריה
אילן לופה ז"ל
אילן לופה ז"ל
אילן לופה ז"ל
(צילום: פרטי)
עכשיו הן מספרות על יקירם, שהיה ידוע בכינוי 'אילן הקוסם', שבחיוכו הצליח להקסים את כולם, על הטרגדיה הקשה, על החלל הגדול שהותיר אחריו ועל ההנצחה באמצעות ספר תורה שנכתב בימים אלה לזכרו.

משמח את כולם

אילן לופה ז"ל נולד וגדל במקסיקו למשפחה יהודית מסורתית והתחנך בבית ספר יהודי במקסיקו סיטי. בגיל 20 עבר ללוס אנג'לס, שם למד באקדמיה לקוסמים ולאחר מכן השתלם בקונגרסים של קוסמים והתחיל לעבוד כקוסם. "אני זוכרת עוד כשהיה ילד שהוא היה אוהב לעשות קסמים", נזכרת אחותו דבי, "כבר כשהיה בגיל 9 הוא עשה לי הופעת קסמים ביום ההולדת שלי של גיל 8. הוא רצה לשמח אנשים ומאז ראינו שזו הדרך שלו".
לפני שבע שנים עלה אילן ז"ל לישראל לעיר עפולה והתאחד עם משפחתו שעלתה לישראל שבע שנים קודם לכן. "אני ואמא שלי כבר היינו פה והיו לנו חיים אחרים וטובים יותר", מספרת האחות, "תמיד הייתה לנו אהבה לארץ וביקרנו עוד קודם בארץ וידענו עברית. ברגע שהוא ידע לדבר עברית באופן שוטף הוא התחיל גם פה בישראל לעשות הופעות עם הקסמים שלו".

3 צפייה בגלריה
אילן לופה ז"ל
אילן לופה ז"ל
לופה ז"ל עם אמו ואחותו. "בנאדם עם לב טוב"
(צילום: פרטי)

בשנים האחרונות הופיע לופה ז"ל ברחבי הארץ בהופעות קסמים לילדים וגם למבוגרים. "כולם מאוד העריצו אותו. כשהוא היה מתחיל להופיע הוא היה אדם אחר. כשהוא עשה את ההופעה ראית את הפנים שלו זורחות והעיניים שלו באור אחר. הוא מאוד אהב את זה".
לצד עבודתו כקוסם עבד אילן ז"ל בארבע השנים האחרונות כנאמן כשרות במפעל שטראוס עלית בנוף הגליל וגם שם ידע לשמח את העובדים. "בכל אירוע או יום צוות הוא היה עושה קסמים ומשמח את כולם".

השאיר חלל גדול

ב-20 באוגוסט, יומיים לפני שהיה אמור לשוב ארצה מטיול במקסיקו, אירעה הטרגדיה כאשר הוא נמצא בחדרו בבית המלון בו שהה ללא רוח חיים, לאחר שככל הנראה נחנק ממזון אותו אכל. בן 46 היה במותו. "הוא נסע לבקר חברים שלו במקסיקו אחרי שלא ראה אותם כמה שנים והיה אמור לחזור מהעיר למקסיקו סיטי. הוא התקשר אלי ואמר לי: 'אני עוד מעט לוקח את האוטובוס ואני אודיע לך שאני אגיע למקסיקו סיטי'", משחזרת האם רחל את מה שהתברר לאחר מכן כשיחתם האחרונה, "אחרי כמה שעות זה כבר היה מוזר ולא הבנתי למה הוא לא התקשר ולא עונה לשיחות. התחלנו לחפש אותו והיינו בקשר עם הקונסוליה וגורמים בקהילה היהודית. רק לאחר 27 שעות הודיעו לנו שמצאו אותו ללא רוח חיים בבית המלון".
מותו הפתאומי היכה בהלם את משפחתו וחבריו. "זו טרגדיה מאוד קשה, זה קרה בפתאומיות, זה לא משהו שהיה אמור לקרות למישהו בן 46 בריא ושמח. לקח לנו שבוע עד שהשגנו את כל האישורים ולהביא אותו לכאן ולערוך את הלוויה", אמרה האם בכאב.

3 צפייה בגלריה
אילן לופה ז"ל במהלך מופע קסמים
אילן לופה ז"ל במהלך מופע קסמים
אילן לופה ז"ל במהלך מופע קסמים
(צילום: פרטי)
קראו גם:

בשבוע שעבר נערכה האזכרה במלאות 30 יום לפטירתו של אילן לופה ז"ל והחלל מסרב להתמלא. "הוא מאוד חסר לנו", ספדה האם, "עדיין קשה מאוד לעכל שהוא איננו. עכשיו בחגים זה הופך את זה לעוד יותר עצוב וחסר לנו. בכל שנה אחרי יום כיפור הוא היה מתחיל לבנות את הסוכה בבית. היום הוא היה צריך לבנות את הסוכה ואין סוכה. הוא היה אדם של אור ועכשיו העולם הפך להיות יותר חשוך בלעדיו. כולם דיברו על החיוך שלו שהיה מאיר והיה בלתי נפרד ממנו. היה לו קשר מעולה עם האחיינים, גם בדרך של הקוסמות וגם בדרך שהוא היה דוד בשבילם".
"הוא היה בן אדם עם לב ממש טוב מאז שהיה ילד", הוסיפה האחות, "הוא הגן על כולם ורצה שלכולם יהיה בסדר. הוא תמיד ראה בצורה אופטימית את החיים. היה לו חלום לטוס ליפן והוא רצה להמשיך לעשות את ההופעות ולשמח אנשים ולהצליח במה שהוא עושה. בדיוק נתנו לו קידום בעבודה במפעל והוא חיכה לחזור לישראל כדי להתחיל בתפקיד".
בימים אלה פועלת המשפחה להנצחתו ומגייסת תרומות לספר תורה שייכתב וייתרם לזכרו ויוכנס לבית הכנסת הגדול בעפולה בו נהג להתפלל: "אנחנו רוצים להמשיך את דרכו, לתת שמחה לאחרים ולעשות טוב וחושבים איך עושים לפחות חלק קטן לעילוי נשמתו ממה שהוא היה עושה. עכשיו היונים שלו שעבדו איתו כקוסם הולכים לבית ספר של ילדים מיוחדים כדי לשמח אותם כמו שהוא היה עושה".