סגן אלוף גלעד כהן סיים לפני כשבועיים את תפקידו כסגן מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, חטיבה החולשת על שטח נרחב בגבול המזרחי של המדינה. כהן משתחרר מצה"ל אחרי כ-25 שנות שירות.
2 צפייה בגלריה
סגן אלוף גלעד כהן
סגן אלוף גלעד כהן
סגן אלוף גלעד כהן
(צילום: דובר צה"ל)
לקראת עזיבתו את התפקיד נערך לו אירוע פרידה בהשתתפות חיילי החטיבה ורבש"צים של יישוב הבקעה והעמקים. סא"ל כהן עשה את תפקידו כשלוש שנים וזכה להערכה רבה, כקצין מקצועי, ערכי, אנושי וקשוב.
רבש"צים שעבדו איתו מספרים על קצין שהכיר היטב את השטח, היה זמין תמיד ופעל ללא דופי בממשק שבין הצבא לתחום האזרחי. "אדם נדיר, קצין נדיר, אחד הסמח"טים הטובים שהיו לחטיבה לדורותיה", אמרו הרבש"צים.
לקראת עזיבתו שלח סא"ל כהן דברי פרידה לחיילי החטיבה ובה כתב: "בתפקידי, יצרתי שותפות בעשייה הצבאית, למול בעלי התפקידים שבמועצות המקומיות, בהם קציני הביטחון של המועצות, הרבש"צים, גורמי הביטחון הנוספים כמו משטרת ישראל, כב"ה, רט"ג, ועוד. בתפקידי, ראיתי בצורך להיות "כתובת" לגורמי ההתיישבות בכל סוגיה שנדרשה לסיוע צבאי, ולשמחתי, יחד, הצלחנו לצקת ביטחון ותחושת ביטחון להתיישבות בגזרה".
2 צפייה בגלריה
סגן אלוף גלעד כהן
סגן אלוף גלעד כהן
סגן אלוף כהן (משמאל) עם חיילות החטיבה במהלך אימון
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
עוד כתב סא"ל כהן בדברי הפרידה שלו: "בתפקידי, ראיתי את עצמי כשגריר של הגזרה היפה והחשובה. שיתוף הפעולה ההדוק שהיה בין החטיבה להתיישבות, ושנבנה בשנים האחרונות, עמד למבחן במהלך כל אחת מההסלמות שהתרחשו. זכור לי שיתוף פעולה במהלך המבצע לתפיסת האסירים, במהלכו החטיבה הלינה שני גדודי חי"ר בלמעלה מ- 10 יישובים במרחב הבקעה והעמקים, תוך הבנת הצורך ובמתן מענה מיטבי. מי שלא חווה את הדבר הזה של קשר ישיר, אמיץ וחזק של צבא והתיישבות, לא יבין את זה, ועל זה נאמר – 'זר לא יבין'".
עוד כתב סא"ל כהן כי הוא רואה בהתיישבות בשטחי ספר חדשים אמצעי ראשי במאבק על גבול בטוח. "זהו נשק ישן שלא התיישן. המציאות הוכיחה, שכוחו בהווה ככוחו בעבר, שהאפקטיביות שלו לא פגה ברבות הימים", כתב.