מרכז לטכנולוגיה וחדשנות יוקם במוזיאון לראשית ההתיישבות בעמק בקיבוץ יפעת וישרת את תלמידי בית הספר העמק המערבי. המועצה האזורית עמק יזרעאל הקצתה מבנה חדש בשטח 300 מ"ר שיפעל כמרכז לטכנולוגיה וחדשנות החל מתחילת שנת הלימודים הבאה.
1 צפייה בגלריה
תיכון העמק המערבי
תיכון העמק המערבי
תיכון העמק המערבי
(צילום: שרון צור)

הצעד נעשה בהובלת אגף החינוך במועצה, בית ספר העמק המערבי ומוזיאון העמק. הממונה על המרכז תהיה יעל שפרלינג-כהן, מורה למתמטיקה, מחנכת כיתה, רכזת שכבת י"א ורכזת פדגוגית בחטיבה העליונה. שפרלינג-כהן זכתה גם במכרז לתפקיד סגנית מנהל בית הספר.
המרכז יקדם חשיבה וביצוע של פרויקטים טכנולוגיים, חשיבה חדשנית בתחומי הלימוד המגוונים של בית הספר, הרחבת המגמות הטכנולוגיות, קידום שיתופי פעולה אזוריים ומתן הזדמנויות ליוזמות, ליכולות ולמגוון כישורי התלמידים.

קראו גם:

"הצד הטכנולוגי במרכז מתבטא בקידום מסלולים טכנולוגיים חשיבה על העולם העתידי שכולל גם מעבדת דמיון", מפרט גיא צליל, מנהל העמק המערבי, "כמו כן הוא יעסוק בתכנון מגמות עמלניות בתחום של נגרות, חקלאות ועוד. בצד של החדשנות המרכז יעסוק בחשיבה על התאמת הלימודים לעולם העבודה החדש ולאתגרים החדשים שהוא טומן בחובו. כמו כן, נבחן בו שיתופי פעולה עם הקהילות והיישובים מסביב בתחום החקלאות, התעשייה וההיי-טק. הכוונה שלנו היא שבית הספר ישפיע על המרחב הקהילתי וגם יושפע ממנו".
בזמן שעות הלימודים הוא יפעל בהובלת העמק המערבי ביפעת ואחר הצהריים הוא יהיה פתוח גם לפעילויות קהילתיות.