על אף המצב המתוח בצפון, ארגוני ועמותות החסד לא נחים וגם השנה הם מתכוונים לקיים את חלוקת סלי המזון לנזקקים לכבוד ראש השנה, בכפוף לנהלים והנחיות פיקוד העורף.
2 צפייה בגלריה
יוסי לוי מעמותת פת חנה. נערך לערב חג
יוסי לוי מעמותת פת חנה. נערך לערב חג
יוסי לוי מעמותת פת חנה. נערך לערב חג
(צילום: פרטי)

בעמותת 'פת חנה' בעפולה התחילו כבר השבוע בחלוקת סלי המזון, בתחילת השבוע האזעקה תפסה את המתנדבים בעיצומה של החלוקה והם נאלצו לתפוס מחסה.
בסך הכל, ב'פת חנה' מתכננים לחלק השנה למשפחות הנזקקות בעפולה 250 שוברי קנייה לרשתות השיווק בשווי 500 שקל ועוד 350 סלי מזון לנזקקים, בדומה לשנה שעברה. "אין לנו יכולות להגדיל את המכסה, התרומות פחתו באופן משמעותי משנים קודמות בגלל המלחמה", אמר יוסי לוי מעמותת 'פת חנה', "עלינו במספר הנזקקים וירדנו במספר התורמים, את מי שלא יכולנו לעזור לו הפנינו לרווחה ולעמותות אחרות. סלי המזון כוללים ביצים, שמן, סוכר, בשר ודגים, ירקות ופירות ועוד. החלוקה התבצעה במהלך השבוע על ידי המתנדבים עד בתיהם של הנזקקים. בנוסף, לקראת ערב החג תחלק העמותה כ-50 ארוחות חג למשפחות נזקקות".
ציון גבאי יו"ר עמותת סלע ציין שהשנה עוד יותר קשה לגייס תרומות משנים עברו. "כל הזמן אני מקבל טלפונים מנזקקים שמבקשים סיוע", אמר גבאי, "אנחנו מתכננים לחלק השנה 250 סלי מזון, זה מה שהצלחנו לגייס. בשנה שעברה חילקנו כמעט 350 סלים וזו ירידה משמעותית. חלוקת סלי המזון בעמותת סלע תתקיים ביום ראשון הקרוב. המפעלים והעסקים באזור נרתמים לסייע. כל סל כולל שמן, סוכר, אורז, קפה, תה, עוגות, עופות, דגים וחטיפים, פירות, ירקות ושתייה. חלק מהחלוקה משונעת על ידי מתנדבים עובדי בזק לבתיהם של הנזקקים וחלק מהנזקקים אוספים את סלי המזון בעצמם".

2 צפייה בגלריה
ציון גבאי
ציון גבאי
ציון גבאי
(צילום: טליה בן סבו)
קראו גם:

ארגון 'משמעות' של הרב מנחם גולד ובנו הרב בני גולד נערכים לחלק כ-200 תווי קנייה בשווי של 400 שקל לכל תו למשפחות נזקקות בעפולה: "זו מסורת שנמשכת כבר למעלה מ-20 שנה", אומר הרב בני גולד, "בשנים האחרונות העלינו בצורה משמעותית את הסכום שכל משפחה מקבלת בנוסף לפירות וירקות ומוצרים יבשים לחג. זה לא עונה על כל צרכי החג אבל הם מרגישים שיש מישהו שחושב עליהם, זה מביא להם חיוך על הפנים. לקראת השנה החדשה בפרט אחרי השנה הלא פשוטה שעברנו, כולנו צריכים להוסיף זכויות ולהוסיף טוב לעם ישראל".