יקנעם עילית מתחדשת ובימים האחרונים החלה הרחבת שכונת 'נוף לעמק' בחלק שבצפון מזרח העיר מעל המושבה. במסגרת הרחבת השכונה ייבנו 68 יחידות דיור על שטח של כ-23 דונמים.
2 צפייה בגלריה
הפרויקט החדש בנוף לעמק
הפרויקט החדש בנוף לעמק
הפרויקט החדש בנוף לעמק
(הדמיה: דוברות עיריית יקנעם עילית)

ב־15 עשר מגרשים ניתן יהיה להקים שתי יחידות דיור בכל אחד מן המגרשים, חמישה מגרשים יהיו דו משפחתיים, ובשבעה מגרשים תהיה בנייה רוויה להקמת ארבע יחידות דיור בכל אחד מן המגרשים. במסגרת התוכנית יש אופציה לעוד 34 יחידות אירוח (צימרים).
תכנון בינוי השכונה לרבות הכבישים נעשה תוך התחשבות בנוף ובדרכים הקיימות. התוכנית גם מסדירה את הגישה להולכי רגל ולכלי רכב לתל יקנעם הסמוך, וכן הסדרת כביש גישה לשכונה וכביש היקפי שיחבר את הפרויקט לרחוב היסמין.
מהעירייה נמסר כי בקידום התוכנית לקחה העירייה בחשבון את מיקומה המיוחד של השכונה, ותהיה הקפדה רבה על שמירה על שטחים ירוקים כמקובל בעיר. כפועל יוצא מכך דאגו בעירייה שבתוכנית תהיה שמירה על כמה שיותר עצים כחלק ממדיניות שמירה על הירוק שמאפיינת את יקנעם. המוטו המוביל בבניית התוכנית הוא לבנות שכונה מטופחת אשר טובלת בירוק. כאן המקום לציין שבמסגרת התוכנית נעשה סקר עצים בוגרים ומתוך 1,355 עצים 901 הוגדרו לשימור.
קידום התוכנית הוא גם פועל יוצא של מדיניות הרשות להרחיב את שכונת המגורים 'נוף לעמק', לחזק אותה, ולדאוג במקום להסדרה של מבני ציבור ודרכי גישה אליהם.

2 צפייה בגלריה
רומן פרס
רומן פרס
ראש העיר רומן פרס
( צילום: שרון צור)
קראו גם:

שטחה הכולל של התוכנית הוא כ-183 דונם, אך רק על כ- 23 דונם כאמור ייבנו יחידות הדיור, ושאר השטחים יישארו ירוקים.
ראש עיריית יקנעם רומן פרס: "תוכנית שמקודמת כבר מספר שנים ואנו מברכים על כך שיקנעם מתחדשת ועל תחילת העבודות בשכונה שתוכננה בהקפדה רבה תוך שמירה מרבית על הירוק. בניית הרחבת השכונה היא אחד הפרויקטים הכי יפים והכי יוקרתיים בכל קנה מידה והיא כוללת ירוק, יערות, פריחה ונוף מרהיב. קידום התוכנית חשוב לחיזוקה של שכונת 'נוף לעמק' והבנייה תשתלב במרקם הבנוי האופייני למקום".