חברת נתיבי ישראל נערכת לתחילת העבודות במסגרת פרויקט כביש 71 החדש, מגה פרויקט לאורך 12 ק"מ מצומת יששכר ועד לצומת בית שאן, שמטרתו להקל על עומסי התנועה הכבדים בציר זה לצד שיפור בטיחות הנסיעה למשתמשי הדרך. בפרויקט זה שיחל בסוף מרץ השנה, ישקיע משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל חצי מיליארד שקלים.
3 צפייה בגלריה
כביש 71 החדש
כביש 71 החדש
כביש 71 החדש
(הדמיה: נתיבי ישראל)
לאורך המקטע חולפים עשרות אלפי משתמשי דרך ובמקום אירעו תאונות רבות שאף גבו חיי אדם. מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי במקטע שישודרג אירעו בעשור האחרון (2012 -נובמבר 2021) 32 תאונות דרכים בהן נפגעו 92 בני אדם, מהם שלושה נהרגו ושמונה נפצעו באורח קשה.
במסגרת הפרויקט יבוצעו עבודות להרחבת כביש 71 מצומת יששכר ועד צומת בית שאן לשני נתיבי נסיעה בכל כיוון, הסדרת שוליים וכן הקמת מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות.
נוסף על כך, החברה תקים תחנות אוטובוס חדישות בצמתים הרלוונטיים תוך הסדרת מפרצים מותאמים. כדי לשפר את בטיחות הנסיעה יבוטלו הצמתים המרומזרים ופניות שמאלה בציר זה ואלה יוחלפו במחלפים; מחלף תל יוסף בסמוך ליישוב תל יוסף, מחלף בכניסה למחצבה שיאפשר כניסה ויציאה בטוחה למשאיות ומחלף כניסה ליישוב שדה נחום.
3 צפייה בגלריה
כביש 71 החדש
כביש 71 החדש
כביש 71 החדש
(הדמיה: נתיבי ישראל)
קראו גם >>>
כמו כן, יוקם גשר חקלאי משולב עם מעבר להולכי רגל בסמוך לכלא שאטה שיאפשר לעובדים ולמבקרים להגיע בבטחה לכלא. הגשר יוקם לצד מעבר שיוסדר לשדה חקלאי וכן יבוצע מעבר אקולוגי לחיות ברוחב 50 מטרים בין גשר מחצבה לבין מחלף הכניסה לקיבוץ שדה נחום. לאורך הציר תוסדר מערכת תאורה חדשנית, יבוצע מעביר מים חדש והסדרת הניקוז למניעת הצפות.
הקבלן שנבחר לבצע את הפרויקט הוא אורון תשתיות ובנייה וחברת הניהול שנבחרה היא אי. שטרן.
3 צפייה בגלריה
כביש 71 החדש
כביש 71 החדש
כביש 71 החדש
(הדמיה: נתיבי ישראל)
המהנדסת דיבקין אלכסנדרה מאגף פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל: "פרויקט כביש 71 החדש הנו פרויקט שמסב לי גאווה רבה מאחר שבראש ובראשונה מטרתו להקל על נסיעתם של משתמשי הדרך וכן לשפר את בטיחות נסיעתם. בפרויקט ישנם לא מעט אתגרים הנוגעים גם לחי והסביבה באזור ומקבלים ביטוי באמצעות מעברים חקלאיים ומעברים אקולוגיים, אלו חשובים לא פחות מהסדרת הכביש למשתמשי הדרך. הפרויקט מהווה בשורה אמיתית לכל תושבי האזור ואני בטוחה שעם התקדמות הפרויקט נוכל לראות את השינוי בפועל".
לפני כמה שנים שודרג מקטע קצר יחסית בכביש 71 בין צומת נבות לצומת יששכר. במסגרת השדרוג הוקם גשר בצומת נבות ומחלפונים בכניסות לקיבוץ גבע וכפר יחזקאל ובכניסה למושב כפר גדעון. כמו כן שודרג המקטע לשני נתיבים לכל צד.
בתוך כך יש לציין כי בעתיד על משרד התחבורה ונתיבי ישראל יהיה לשדרג גם את המקטע השלישי בכביש, בין צומת נבות לצומת הכניסה המזרחית לעפולה (צומת קיבוץ מרחביה).