אלי דן דרור מבת ים היה בחור מוכשר ומצליח. הוא היה בדרך לקבלת תואר, אב טרי לאושר ובעל צעיר לנטלי. ביום אחד העולם התהפך. לפני חמישה חודשים (22.12.2022) הוא הלך לעולמו, זמן קצר לאחר הולדת בנו וחודשים ספורים לאחר שאובחן בסרטן בדרגה מתקדמת. את יום הולדתו ה-28 לא הספיק לחגוג, והמשפחה מבקשת שתזכרו אותו, ולכו להיבדק.
4 צפייה בגלריה
אלי דן ונטלי דרור
אלי דן ונטלי דרור
אלי דן ונטלי דרור. ברגע מאושר עם בנם התינוק
(צילום: באדיבות המשפחה)


"החביא טבעת נישואים"


אלי דן דרור היה סיפור הצלחה כבר מתחילת דרכו. הוא גדל ברחוב דניאל בבת ים ולמד בבית הספר היסודי 'ציפורי'. בהמשך עבר לבית הספר 'המר', ובכיתה ט' התקבל לתיכון הולץ, שם המשיך את לימודיו עד כיתה י"ד וקיבל תואר הנדסאי חשמל. בצה"ל שירת כהנדסאי חשמל בחיל האוויר בפלמחים, ואף זכה לתעודת חייל מצטיין.
"אחרי שהוא השתחרר", מספרת אשתו נטלי דרור (27), "הוא לא אהב לנוח ולא רצה לחכות. הוא מיד התחיל בתואר במינהל כלכלה ברחובות, וכשבועיים אחרי השחרור מצא עבודה בסניף בנק דיסקונט בחולון".
נטלי מספרת, כי "אלי היה האחרון שהספיק לקבל קביעות בבנק דיסקונט – כבר אין את הדברים האלה היום. הוא החל לעבוד בתור טלר, ומיד זיהו את הפוטנציאל שלו, וקידמו אותו לתפקיד בנקאי. מאוד אהבו אותו בבנק, והוא עבד שם ארבע שנים – עד ליום מותו".
נטלי, העוסקת בתחום החינוך המיוחד, מספרת כי הכירה את אלי בזמן שהלכה ברחוב: "הוא אמנם היה מבוגר ממני בשנה וחצי, אבל ראה אותי ברחוב, אני חייכתי והוא התחיל לדבר איתי – די מהר התאהבנו. שלוש שנים יצאנו יחד, ויום אחד הוא לקח אותי עם עוד זוג חברים לארוחה אצל שף מיוחד שעושה ארוחות קולינריות פרטיות. פתאום בתוך מנת הבשר הוא החביא טבעת נישואין – וזה היה כל כך מפתיע. מפדח, אבל מפתיע. מיד הסכמתי, וכל החמישים איש שהיו במסעדה מחאו כפיים, מאוד התרגשתי".

4 צפייה בגלריה
אלי דן דרור
אלי דן דרור
אלי דן דרור. אהבה ממבט ראשון
(צילום: באדיבות המשפחה)

ברגע אחד הכל השתנה


נטלי ודרור התחתנו זמן קצר לאחר מכן, ועברו להתגורר עם ההורים בשכונת עמידר, השלב הבא היה הרחבת המשפחה. לפני עשרה חודשים נולד בנם הבכור, אושר.
אז התרחשה התפנית העצובה בעלילה. "בדיוק כשהבן הבכור שלנו נולד, אלי התחיל להרגיש כאבים בבטן", מספרת נטלי. "בהתחלה הוא לא ממש התייחס לזה, אבל זה המשיך להתגבר ולהתגבר, עד שהוא פשוט לא היה יכול לאכול יותר. אלי הלך לעשות ביופסיה, אבל יצא שלילי – לא זיהו דבר. כמובן ששמחנו מאוד".

קראו גם:

עם זאת, הכאבים של אלי לא הפסיקו, עדיין לא יכול היה לאכול, ואז גם זה התפשט לו לגב ולאיזורים אחרים בגוף. הוא לא הצליח לישון בלילה, ובאיזה שלב כבר היה לו קשה לעמוד. "אמרתי לו, עכשיו הולכים למיון. הגענו לבית החולים שיבא ומיד גילו שיש לו סרטן, אם כי לא יודעים איזה. מה שכן, גילו שזה כבר התפשט לכל הגוף – מה שנקרא שלב 4. התחלנו טיפולים של כימותרפיה, אבל במקביל הייתה גם צהבת. התוצאות הראו שזה סרטן הקיבה שכבר התפשט לכבד. הרופאים לא ידעו במה לטפל קודם. הצהבת ירדה ועוד פעם חזרה, ובמקביל הסרטן המשיך להתפשט".
אלי שהה עוד כשבוע וחצי בבית החולים, ובסופו של דבר בגיל 27 בלבד, שבוע בלבד לפני יום הולדתו ה-28, הוא נפטר.

4 צפייה בגלריה
אלי דן דרור
אלי דן דרור
אלי דן דרור ז"ל עם הבן אושר
(צילום: באדיבות המשפחה)

המילים האחרונות - "אני אוהב אותך"


"היום שבו הוא נפטר זה היום שהיינו צריכים ללכת למכללה שלו כדי לקבל את התעודה. זה היה אמור להיות יום משמח. הוא סיים את התואר, אבל לא הספיק לקבל את התעודה. אפילו הכנתי לאושר תעודה: 'אבא סיים את התואר", מספרת נטלי בכאב.
"הימים האחרונים היו מאוד קשים, כי אני בדיוק ילדתי, ורק הספקנו לעשות רק כמה תמונות משפחתיות. אבל אלי כנראה ידע שזה הסוף שלו, ולא רצה שאביא את אושר לבית החולים. אמרו לנו שזה מאוד נדיר שבחור כה צעיר מקבל סרטן מסוג כזה. בשבוע וחצי שאתה בבית החולים אתה רואה בחור כל כך יפה, שבגלל כל הכימותרפיה והטיפולים הופך להיות מבוגר בן לילה".
נטלי נזכרת בדמעות במילים האחרונות שאמר לה אלי ומספרת: "הוא היה בחור מלא מרץ, והיו לו אינספור תוכניות לחיים. הוא היה סיפור הצלחה בכל מה שהוא עשה בחיים – הוא ממש לא רצה למות. ביום האחרון, היה לו ממש קשה. המשפט אחרון שלו היה 'אני לא יכול לדבר יותר, אני אוהב אותך', והוא נישק לי את היד. אחרי כמה שעות הוא נפטר".

4 צפייה בגלריה
אלי דן דרור
אלי דן דרור
אלי דן דרור. נפטר ביום שבו אמור היה לקבל את התואר
(צילום: באדיבות המשפחה)

אל תשכחו אותו - לכו להיבדק


משפחת דרור תנציח את זכר הבן, הבעל והאב האהוב בטורניר כדורגל מיוחד שייערך ב-22 ביוני 2023. זאת בנוסף לספר, בו כל אחד יכתוב לאושר הפעוט זיכרון מאבא שלו, שאותו הוא יזכור רק מהתמונות.
האירוע אמנם מיועד רק לחברים ומשפחה, אבל לנטלי יש בקשה אחת מכל מי שקורא את השורות האלה: "אם אתם מרגישים כאב, משהו לא בסדר בבטן – תלכו לבדיקות, אל תוותרו ואל תחכו, החיים קצרים".