חן הררי (25) מעפולה, עדיין מנסה להבין את גודל המעמד: השיר 'רק בשבילו' שהלחין למורן מזור, זוכת העונה הראשונה של 'אייל גולן קורא לך', הוא השיר הזוכה בקדם אירוויזיון הישראלי וייצג את ישראל בתחרות שתתקיים בקרוב בשוודיה.
תומר שטיינהאור: "אני חי מהחסכונות" מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
"היכולת של זמר נמדדת בלייב. היא עשתה ביצוע יותר טוב מביצוע שעושים באולפן", אמר הררי אחרי הניצחון בתחרות הקדם, "דייקה בצלילים, היה ממש מרשים, למרות שזו התרגשות מאוד גדולה. זו בחורה שאין לה לוק של סופרסטאר ועם זאת, היא נותנת מוזיקה נטו. היה כיף גדול מאוד לעבוד איתה".
הרעיון של הררי להלחין שירים החל לפעום בו לפני כשנה, כשרצה לעשות דברים משמעותיים במוזיקה. "התחלתי לשלוח מיילים לזמרים, דרך הפייסבוק. הרבה התעניינו בשירים שלי ורצו לעשות עם זה משהו", סיפר השבוע.
"היו כל מיני אמנים ידועים שגם הגיעו אלי והתחילו לעבוד על סקיצות. גם היום אני עובד על דברים שאני עדיין לא רוצה לחשוף אבל אני מאמין שהם ייצאו לאור.
"כך גם הגעתי למורן מזור, הזוכה של 'אייל גולן קורא לך'. שלחתי לה את השיר 'רק בשבילו' במייל אחרי שראיתי אותה ב'אייל גולן קורא לך'. לא היה לנו שום קשר מוקדם. אחרי חודשיים בערך היא חזרה אליי ואמרה לי שהיא מאוד אוהבת את השיר שאת המילים שלו כתב גל שריג. זה כיף גדול ומפה התחלנו".
מזור והררי החלו להקליט סקיצות, ופתאום באה תפנית בתוכניות של השיר. "זה שיר שלא נכתב לקדם אירוויזיון אלא כשיר עוצמתי ומרגש. לא חשבנו שזה מה שיקרה איתו.
"הוא היה מתוכנן לצאת כסינגל של מורן או כחלק מאלבום הבכורה שלה. אחרי תקופה, מורן התקשרה ואמרה שהיא רוצה את השיר לקדם, זה כמובן היה מרגש מאוד", מודה הררי. "הופתעתי שקיבלו את השיר לקדם כי לא היו לו מאפייני אירוויזיון. אחר כך הופתעתי שעלינו לגמר ושזכינו, האמת, אני עדיין לא מעכל את זה".
הררי מעיד על עצמו כי ההשפעות הגדולות שלו במוזיקה מגיעות משירי ארץ ישראל: "גדלתי על נעמי שמר, מתי כספי, סשה ארגוב - מוזיקה של ארץ ישראל היפה והטובה.
"ניסיתי גם בהרמוניות של השיר הזה לשלב את זה. ההורים מאוד מתרגשים ומאושרים וזה הכי משמח אותי. שהם מאושרים מזה. חשוב לי להדגיש שבעידן הזה של כוכבות אינסטנט, מה שקורה איתי זו לא פריצה מטאורית.
"זו עבודה קשה ומאומצת של שנים. אני עובר דרך שנושאת לאט לאט פירות. החלומות שלי כרגע הם להמשיך לעשות מה שאני עושה. ליצור שירים לאמנים. אולי בעתיד אוציא גם אלבום סולו שאני מבצע".
הררי הוא בנו של אחד מגדולי שחקני הכדורסל של העיר, ובילדותו היה בטוח שיילך בעקבות אביו יוסי. "גם אני התחלתי בתור כדורסלן", הוא מספר, "שיחקתי עשר שנים בהפועל עפולה. זה היה החלום הגדול שלי בתור ילד, החלק המרכזי בחיים שלי".
בתקופת התיכון, חל השינוי והרוח החלה לנשוב לכיוון המוזיקה: "בילדות קצת ניגנתי, הייתה לי מורה שבאה הביתה ולימדה קצת קלידים, למדתי בבית המוזיקה, בבית הספר, ניגנתי בתזמורת של עפולה, אבל רק אחר כך זה התחזק. בתקופת התיכון התחלתי להלחין, לכתוב שירים, להופיע טיפה במקומות קטנים. אז התחלתי להבין שאני רוצה להמשיך במוזיקה".
אחרי השירות הצבאי הררי למד שנה בבית הספר למוזיקה רימון. כשחזר לעפולה הקים אולפן הקלטות מצליח בשדרות ארלוזורוב בעיר. כמו כל בן שמודיע להוריו כי מוזיקה היא הכיוון שלו בחיים, גם הררי נתקל בתהיות ודאגות מצד ההורים: "כשהייתי צעיר יותר וחשבתי רק מוזיקה, ההורים היו אומרים לי, לאן תתקדם עם המוזיקה? זה לא משהו שאפשר לחיות ממנו".