חבר מועצת העיר עפולה לשעבר, יו"ר סיעת 'הבית החברתי' איתי כהן, הסתובב ביום הבחירות כשהוא מעודד מהתמיכה הרבה של התושבים, שציפו לראות אותו מכהן קדנציה נוספת במועצת העיר וממשיך להוביל נושאים חברתיים.
2 צפייה בגלריה
איתי כהן
איתי כהן
איתי כהן
(צילום: שרון צור)

אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד והתמיכה לא באה לידי ביטוי בסופו של דבר בקלפי וכהן, שזכה רק ב-1,079 קולות, לא קיבל את המנדט המיוחל ונשאר מחוץ למועצת העיר. "יש תחושות חזקות של החמצה ופספוס", אמר כהן בצער, "זה פספוס גם לתושבי עפולה שלא יצאו בהמוניהם לבחור".
את ההפסד שלו בבחירות מסביר כהן, מחברי המועצה הטובים ביותר שיהיו בעפולה ב־20 השנים האחרונות, בהצבעה שהייתה הפעם סקטוריאלית והתושבים יצאו להצביע לנציגי המגזר אליו השתייכו. "הזהרתי בכל מהלך הקמפיין מהצבעה סקטוריאלית של המגזר הדתי-חרדי שיצאו בהמוניהם להצביע וזה מה שלפי דעתי ניצח את הבחירות האלה. המגזר החרדי בעיר היום הוא חמישה מנדטים וקרוב לוודאי שהם יהיו סגני ראש עיר ויש גם את המגזר הרוסי. אני הייתי הקול החברתי שמייצג את כל תושבי עפולה ובגלל שלא השתייכתי למגזר מסוים לא הצלחתי להיכנס למועצה".
כהן יצא למערכת הבחירות הזו תחת הסיסמה שהוא יהיה סגן ראש העיר הבא. האם זו הייתה טעות? כהן עונה: "זו לא הייתה טעות. פשוט באתי והצבתי רף גבוה כי רציתי להיות במקום יותר משפיע וזה היה הכי נכון לי וגם לתושבי עפולה".
אין ספק כי כהן הצליח להשפיע במהלך חמש השנים שלו במועצה ויש לו קבלות רבות בדמות פרויקטים שהקים בעיר כמו סניף 'כנפיים של קרמבו' ומיזמים כמו המכינה הקדם צבאית תבור. כהן גם פעל לקידום המודעות לנושא חרמות של ילדים ולמודעות לילדים אלרגניים. כהן חש נבגד מהתושבים שלא הצביעו לו. "עצוב מאוד שהתושבים לא נתנו לי כוח להמשך העשייה. יש לי אכזבה גדולה מאותו ציבור שמזדהה עם הילדים עם הצרכים המיוחדים שעזרתי לו וגם מאותם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שלא קיבלתי את התמיכה מהם".

2 צפייה בגלריה
חבר המועצה איתי כהן וראש העיר אבי אלקבץ
חבר המועצה איתי כהן וראש העיר אבי אלקבץ
כהן וראש העיר אבי אלקבץ
(צילום: פרטי)
קראו גם:

יהודה אלמקייס התמודד גם כנציג השכונות, זה גם פגע בך?
"היה ניסיון של גורמים להפיל את השלטון הנוכחי על ידי גיוס מחדש של כוחות שהיו בשכונות ולנסות לקחת את הכוח הזה ממני. תושבי עפולה הפסידו מכל הסיפור הזה. הם קודם כל הפסידו את האותנטיות של נבחר ציבור שצמח מתוך השכונות ויודע איך להתייחס לאוכלוסייה והם גם איבדו את הקשר הישיר היחידי שהיה להם במועצה".
אתה מצפה מאבי אלקבץ שייתן לך תפקיד בעירייה?
"אני חושב שהשותפות שלי עם ראש העיר הייתה שותפות שהניבה הצלחה, גם בנושאים חברתיים ומיזמים שקידמתי וגם ברמה הציבורית בקידום פרויקטים בשכונות. השותפות הזו, ככל שהיא תלויה בי היא תמשיך. אמשיך לעשות את הפעילות הציבורית שלי גם מחוץ למועצה ואם היא תיעשה בשותפות עם ראש העיר זה מבורך. אני מאחל לכל נבחרי הציבור החדשים שיבואו לעבוד לכלל תושבי עפולה ויפרסמו את הטלפונים שלהם בכל מקום. הם צריכים לתת את הטון ולעזור לא רק למגזר שלהם אלא לכולם".