ככל שעוברים הימים מתגלים ממדי הטבח הנורא במסיבת הטבע ביום שבת ה-7 באוקטובר ברעים.
7 צפייה בגלריה
נועה חיאל ז"ל
נועה חיאל ז"ל
נועה חיאל ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
יותר מ-260 ממבלי המסיבה נרצחו על ידי מחבלי חמאס, שבעה מתוכם בני היישוב אחוזת ברק בעמק יזרעאל שספג מכה אנושה. הנרצחים הם שלו גל ז"ל בן 25; נועה חיאל ז"ל בת 27; גידי חיאל ז"ל בן 24; שי שלו ז"ל בן 50; שוהם בר ז"ל בן 21; איתן שניר ז"ל בן 21 ודין נהוראי בר ז"ל בן 27. כולם מטובי בניו ובנותיו של היישוב שכעת קם מהאפר ומתמודד עם האובדן.

7 צפייה בגלריה
גידי חיאל ז"ל
גידי חיאל ז"ל
גידי חיאל ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)

שלושה מהנרצחים, שלו גל, והאחים נועה וגידי חיאל ז"ל נחשבו נעדרים במשך שבוע ויומיים עד שהגיעה הבשורה הקשה על הירצחם. "זו אבידה קשה מאוד", אמר דור מוסקוביץ' מאחוזת ברק שריכז את חמ"ל הנעדרים, "אני מקווה רק שנקום מזה יותר חזקים".

7 צפייה בגלריה
דין נהוראי בר ז"ל
דין נהוראי בר ז"ל
דין נהוראי בר ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)

כמעט בכל יום השבוע נערכה באחוזת ברק הלוויה של אחד מהנרצחים והתחושות ביישוב קשות. "כל המשפחות הן משפחות מוכרות ואהובות, ההתמודדות היא קשה. כמעט בכל יום אנו מלווים תושב אחר לקבורה והיום אף 3 ביום אחד, רובם המוחלט צעירים. לצערי המשפחות יצטרכו תמיכה מאוד גדולה. זה אסון גדול מאוד ושובר את הלב", אומר בכאב רפי משה, יו"ר אחוזת ברק שעל אף הכאב העמוק הוא מאמין בכוחות הקהילה באחוזת ברק להחלים ולצמוח מהאובדן "יש לנו קהילה מאוד חזקה, יש לנו מתנדבים רבים שתומכים במשפחות ומחבקים אותם. יחד עם הקהילה החזקה הזו אנחנו נתגבר על הכול. העם שלנו רווי אסונות, לא בפעם הראשונה ולצערי גם לא האחרונה. לאורך השנים קמנו מכל אסון מחוזקים יותר. גם מפה אנחנו נקום מחוזקים יותר, כאובים, אוהבים ומחבקים אבל חזקים יותר".

7 צפייה בגלריה
שוהם בר ז"ל
שוהם בר ז"ל
שוהם בר ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)

מירב שואן, תושבת אחוזת ברק מספרת על האווירה הקשה ביישוב. "אתה לא מאמין שיישוב כזה קטן ספג כזו מהלומה" אמרה שואן, "עכשיו הזמנים קשים וזה גם מאוד ניכר ביישוב, אבל יחד עם זה שהאווירה מאוד כואבת אתה רואה את ההתגייסות העצומה. תושבי אחוזת ברק מדהימים, כולם נרתמים, כולם מחבקים ושואבים תמיכה אחד מהשני. עברנו בית בית וניחמנו את המשפחות. זה מאוד קשה ומאוד טרי ואתה משתדל להיות ולחבק. אין מילים לנחם. זה תהליך לא פשוט שאחוזת ברק הולכת לעבור וכל עם ישראל".

7 צפייה בגלריה
שלו גל ז"ל
שלו גל ז"ל
שלו גל ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)

לפני שש שנים שואן שכלה את בתה טליה ז"ל שנפטרה בגיל 17 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן והטרגדיה הקשה שעבר היישוב החזירה אותה לאובדן האישי שלה.
"כאמא שכולה המוטו שלי היה תקווה, גם כשטליה הייתה בימיה האחרונים וגם פה באופן אישי. בהתחלה הכל לא היה ברור ואמרתי לעצמי שכוח עליון יגן על היישוב הקטן שלנו והחברים יחזרו לביתם במהרה. הימים התגלגלו והתבשרנו בבשורות קשות אחת אחרי השנייה", סיפרה, "הלוויה הראשונה בשבוע שעבר הייתה קשה לי באופן אישי, אמרתי לעצמי מה עוד אנחנו הולכים לעבור. זה יישוב קטן ואנחנו מכירים את כל הילדים האלה באופן אישי והיה קשה לשמוע את השמות אחד אחרי השני. מה שאתמול חתם את האבל של אחוזת ברק היה הבשורה על נועה וגידי חיאל ז"ל, הם גרים שני בתים ממני ואנחנו חברים טובים של המשפחה. עם זאת אנחנו כמשפחה שיודעת שכול נהיה ונתמוך. צריך להתאבל ולכאוב אבל גם צריך לדעת איך להיתמך ולקום ולראות קדימה. תמיד אמרתי שטליה חיה את החיים ורצתה שנמשיך לחיות ואני מאמינה שגם כל אחד פה מבין עד כמה הילדים האלה היו ילדי חיים. הם הלכו לשמוח ולרקוד ולחיות את החיים. ננציח ונמשיך לחבק את המשפחות, אני מקווה שנקום לימים טובים יותר ובשורות טובות".

7 צפייה בגלריה
שי שלו ז"ל
שי שלו ז"ל
שי שלו ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)

תמיכה ביישוב

ראש המועצה האזורית אייל בצר התייחס לאובדן הקשה של שבעת הנרצחים באחוזת ברק: "זה סיפור טרגי מאוד. השבוע נודע לנו גם על שלושת הנעדרים שנמצאו בין החללים. ליישוב יש שבעה נרצחים, הם הסתתרו יחד בתוך בטונדה והיו בטוחים שיצילו אותם ולצערנו המחבלים זרקו רימונים וקיפחו את חייהם".

7 צפייה בגלריה
איתן שניר ז"ל
איתן שניר ז"ל
איתן שניר ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
קראו גם:

במועצה האזורית עמק יזרעאל תומכים עכשיו ומסייעים למשפחות. "הלכתי השבוע ללוויות הנרצחים ולביקורי האבלים" אמר בצר, "אנחנו מלווים את המשפחות ואת האחים והאחיות של הנספים ועכשיו נתתי הוראה להתחיל לטפל גם בניצולים ממסיבת הטבע שעברו חוויות מאוד טראומטיות. יש פה עבודה מאוד מאתגרת וממושכת של הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים. באחוזת ברק הצבנו עובדת סוציאלית בכירה שתרכז את כל הפניות ואנחנו נקיים בקרוב דיון איך אנחנו מעצימים ומגדילים את הצמיחה באחוזת ברק, יישוב שספג מעל ומעבר".