המרכז הרפואי העמק העלה את רמת המוכנות לקראת הסלמה מצפון והשלים השבוע מעבר של מספר יחידות אל מתחם החירום הממוגן שבבית החולים.
2 צפייה בגלריה
מחלקה ממוגנת
מחלקה ממוגנת
מחלקה ממוגנת
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק)
מאז פרוץ האירועים בדרום פועל המרכז במתכונת חירום במטרה לספק מענה רפואי כבימי שיגרה ומצד שני להיערך לתרחיש של הסלמה בגזרה הצפונית. במרכז מטופלים מספר חיילים פצועים, כאשר במקביל חלק מהצוותים גויסו בעצמם למלחמה או מסייעים למרכז רפואי סורוקה בבאר שבע המתמודד עם כמות פצועים גבוהה.
בעקבות הערכת מצב שקיים מנהל המרכז ד"ר מאור ממן הוא הורה על הערכות מיידית לקראת הסלמה מצפון והשבוע הושלמו כמעט לגמרי הכנות אלו. ד"ר ממן: "מאז פרוץ האירועים פועל בית החולים במתכונת חירום, במטרה לספק לאוכלוסייה מענה רפואי הולם בכל תרחיש שנידרש אליו. בבניין החדש יש לנו בית חולים חירום שבו למעלה מ- 100 עמדות טיפול שאליו כבר העברנו יחידות קריטיות ובהן היחידה לטיפול נמרץ. גם מערך חדרי הלידה שממוקם בבניין זה פועל במתחם ממוגן באופן מלא, כל חדרי הלידה ממוגנים. הפגייה והמיון שלנו ממוגנים, ויחידות שאינן ממוגנות יועברו למתחמים ממוגנים. צוותי האדמיניסטרציה, סיעוד, משאבי אנוש, רפואה, צוות שעת חירום, רוקחות וכל עובדי בית החולים נרתמו להיערכות מהירה ומוכנות של בית החולים לשעת חירום". 

2 צפייה בגלריה
הצוותים נערכים
הצוותים נערכים
הצוותים נערכים
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק)
קראו גם:

המנהל האדמיניסטרטיבי עוז יאיר הסיף: "אנו מנהלים את מבצע התאמת בית החולים לשעת החירום במאמץ משותף של כלל העובדים. יש לנו צוותי תפעול חזקים ומסורים שפועלים כמו לוחמים, בשקט מופתי ובנחישות כדי לתת מענה הולם ופתרונות רפואיים בחירום כבשגרה. אנו בוחנים מתארי חירום נוספים בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות בכדי להגדיל את כמות המיטות לשעת חירום".
יהודית חייט, האחות הראשית של בית החולים ומנהלת הסיעוד, שמובילה את מבצע העברת המטופלים אל המתחמים הממוגנים: "אני גאה בצוותי הסיעוד שנרתמו למשימה במהירות הבזק, והכל תוך שמירה על מקצועיות הטיפול במטופל ומשפחתו והיענות לכל צרכיהם". 
במרכז הרפואי מוצבים בימים אלו עשרות חיילי מילואים המסייעים בחירום במסגרת תפקידם הצבאי בתחומים שונים.