תנועת 'אחים לנשק' הקימה השבוע חמ"ל ומרכז לוגיסטי באזור התעשייה ציפורית בגליל תחתון. החמ"ל הצפוני מצטרף למרכזים הלוגיסטיים שהוקמו על ידי התנועה בתל אביב ובדרום הארץ והוא נועד לתת מענה לאזרחי צפון המדינה ככל שיידרש, מתוך תקווה שהמצב בגבול הצפוני ובעורף לא יצריך פעילות ענפה.
2 צפייה בגלריה
המרכז הלוגיסטי החדש ב'ציפורית'
המרכז הלוגיסטי החדש ב'ציפורית'
המרכז הלוגיסטי החדש ב'ציפורית'
(צילום: פרופסור דורון קליגר)
המוקד שהוקם כולל מערך לוגיסטי וחמ"ל המתכלל פעילויות עם מוקדים אחרים שכבר קמו ופועלים בצפון המדינה, קשר עם רשויות מקומיות ומתן מענה לצרכים נרחבים.
"אנחנו מנסים לייצר תשתית שתוכל לתת תמיכה לכל מה שצריך באזור הצפון", אומר דורון שחר, שמנהל את כל האופרציה המורכבת של החמ"ל והמרכז הלוגיסטי, "יש מגוון מאוד רחב שאנחנו מנסים לתכלל. הדגש היום הוא הרבה יותר אזרחי, אנחנו מתמקדים לסייע לאזרחים בעת הצורך. ההיערכות היא גם לסייע למפונים ולסייע באספקה אם וכאשר יהיה צורך. אנחנו נערכים גם לסייע לחקלאים בקו הצפון שכל העובדים התאילנדים שלהם נטשו ועכשיו אנחנו מקימים חמ"ל שמלווה מתנדבים וחקלאים שהולכים לעבד להם את האדמות. אנחנו נערכים גם לספק שירותי כביסה למוצבים וגם למפונים".
את אחד הדסקים של החמ"ל מנהל ביד רמה אייל מאירוביץ'. כבר שבועיים שהוא וצוות החמ"ל שלו ממפים ומשרתים את כל יוזמות הסיוע האזרחיות המקומיות שקמו ברחבי הצפון. יחד עם מאירוביץ' פועלים המון מתנדבים מכל אזור הצפון - מאכילים, מכבסים, תופרים, משנעים, מציידים ונותנים מגוון עצום של שירותים לכל החיילים והאזרחים שמבקשים עזרה וגם המון תשומת לב, קשב, אמפטיה ופתרונות יצירתיים למצבים מורכבים.

2 צפייה בגלריה
המרכז הלוגיסטי החדש ב'ציפורית'
המרכז הלוגיסטי החדש ב'ציפורית'
המרכז הלוגיסטי החדש ב'ציפורית'
(צילום: פרופסור דורון קליגר)
קראו גם:

החמ"ל הצפוני מתופעל ומאויש על ידי עשרות מתושבי הצפון, כולם מתנדבים, ומסתייע ביוזמות מקומיות ותרומות של גורמים מקומיים, המסייעים ביד רחבה. משיחות עם גורמים ב'חמ"ל האזרחי' עולה כי הכוונה היא לתת תשתית חיונית לתושבי הצפון בשעת חירום, ולייצר הבנה כי 'אחים לנשק' מהווים משענת קריטית לתושבי המדינה בכל עת, בעיקר במקום שבו קשה למצוא במדינה מענה לבעיות אמיתיות.
"רוח ההתנדבות והנתינה של אנשים באזור הצפון בולטת מאוד", אמר שחר, "כל מה שאנחנו מבקשים אנחנו מקבלים. מצאנו שטח באזור התעשייה ציפורית ששייך לחברת 'וילאר' והם נתנו לנו בהתנדבות את השטח והעמידו את כל מה שרק ביקשנו. מרגשת אותי ההתגייסות הזו של מתנדבים וחברות באזור, זה לא מובן מאליו. אנחנו את המלחמה הזאת ננצח, העם הזה לא יכול להפסיד את המלחמה הזו. יש פה רוח קרב, רוח התנדבות ורוח של ביחד שהיא יוצאת דופן. ביום שאחרי המלחמה אנחנו צריכים לקחת את הרוח הזו ולנתב אותה ליצירת חברה ומדינה טובות יותר".