מיד עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר גויס בצו 8 גדוד המילואים 8109 של חטמ״ר שומרון. הוא גויס להחליף את הגדודים הסדירים בגזרה ויש בו 12 חיילים אשר כולם גרים במושב טפחות מהמועצה האזורית מרום הגליל, ביניהם שלושה אחים - רס"מ במיל׳ יחיאל לוי, רס"מ במיל׳ ראובן לוי ורס"מ במיל׳ אליהו לוי.
2 צפייה בגלריה
יחיאל, ראובן ואליהו לוי
יחיאל, ראובן ואליהו לוי
יחיאל, ראובן ואליהו לוי
(צילום: דובר צה"ל)
"בעשר בבוקר של ה-7 באוקטובר התקשרו אלי ואמרו לי להגיע לימ"חים ולהכין ציוד. בשעה 12 כבר הייתי במחנה עופר", סיפר אליהו, איש הייטק ששירת בסדיר כלוחם בשריון, שמשרת בגדוד בלוגיסטיקה כמו שאר אחיו, "על האירוע שמעתי איך שקמתי בבוקר. נכנסתי לטלגרם והתחלתי לראות שיש אירוע רציני. שיערתי שהולך להיות בלגאן ואכן התקשרו אלי, התארגנתי ויצאתי".
יחיאל, נשוי עם שלושה ילדים, עצמאי בתחום נגרות חוץ, שירת בסדיר בצנחנים, מספר על ה-7 באוקטובר: "בגלל שאני שומר שבת איך שהתחילה התפילה הגיעו שמועות על כל מיני דברים. אמרו שיש אירוע חמור בדרום. פתאום חבר'ה התחילו לצאת מבית הכנסת אז הבנתי שמשהו קורה. אחד החבר'ה בא לי ואמר לי שמחפשים אותי, חזרתי הביתה פתחתי את הטלפון והבנתי שמגייסים אותנו. ארגנתי תיק מהר ויצאתי.
ראובן, נשוי עם שישה ילדים, יועץ אבטחת מידע, שמעל על האירועים ב-7 באוקטובר בבית הכנסת. "במהלך תפילת שחרית זה שיושב לידי בבית הכנסת אמר לי שיש שמועה שחדרו לארץ 50 מחבלים", החל ראובן לספר, "תוך כדי התפילה החלו משרתי הקבע והסדירניקים לצאת. בית הכנסת ממש החל להתרוקן. גם התפילה הייתה אחרת".
איך התחושות בימים אלה?
יחיאל: "ב-7 באוקטובר מיד הרגשתי את הכאב והצער. הבנתי שעכשיו צריך לעשות מה שיבקשו ממני. כמו שטרומפלדור אמר: 'אם צריך גלגל אני גלגל". לפני מה שקרה אנשים אמרו שהם לא יגיעו למילואים. יש 150 אחוזי התייצבות. לא היה דבר כזה. כולם ביחד ברגע האמת".
אליהו: "קשה מאוד. מה שעשו מחבלי חמאס זה לא יתואר. אני עוד מנסה לתפוס מה קרה פה. מדובר בדברים קשים ומזעזעים שקשה לעכל".
ראובן: "נחשפנו לאירועים מזוויעים. יש המון כעס על מה שהם עשו ורצון לעשות משהו. הלב בוכה על כל הנופלים, הנרצחים והחטופים שאנחנו לא יודעים מה קורה איתם. מנגד יש פה אווירה לוחמת עם רצון לגדוע את הרוע שיש ולעשות כל מה שאפשר כדי שהרע הזה יחלוף מהעולם. אנחנו צריכים לעשות טוב מצד אחד ומצד שני להילחם ברוע בכל הכוח. כולם מלאים בתחושות של אחדות ושל רצון אחד - לשמור על עם ישראל, על ארץ ישראל ולנקום את נקמת הרצחים".
כשמתסכלים קדימה מה המסר שלך?
אליהו: "נישאר פה כמה שצריך עד שנחזיר את השקט, ההרתעה ואתה מה שרוצים להשיג. ייקח שנה, אין בעיה רק שמה שקרה לא יחזור יותר".
יחיאל: "אסור לנו להכיל יותר ארגון טרור שנמצא מאות מטרים מהגבול שלנו. אסור היה לתת חמאס בגבול עזה לצבור כוח".
ראובן: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. העורף צריך להיות חזק. ה' איתנו, אנחנו ננצח".

2 צפייה בגלריה
12 חיילי הגדוד ממושב טפחות
12 חיילי הגדוד ממושב טפחות
12 חיילי הגדוד ממושב טפחות
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:

איך זה לשרת שלושה אחים יחד?
אליהו: "זה נחמד. לא ציפיתי לראות אותם בתקופה הקרובה. זו תחושה טובה. אנחנו הרבה ביחד בזכות הצו 8".
יחיאל: "זה קטע. זה לא קרה מיד. בהתחלה אני הייתי ואחרי זה אליהו וראובן הצטרפו. זה מגניב ואני שמח להיות יחד עם האחים שלי. יש לנו הזדמנות להשלים פערים. ההורים בזמן שיגרה פחות לחוצים , אבל ההורים קצת חוששים כמו כל ההורים".
ראובן: "זה כיף גדול. כולם פה כמו משפחה אחת. זה מחזק. כולנו אחים, מי שלובש מדים ומי שלא, וצריך לחדד את זה ולא לשכוח את זה. העורף הוא הרוח שלנו. הוא חזק וצריך להודות לנו. כולנו נלחמים על הבית".