הושלם השלב השני של שיפוץ ושדרוג מתחם קבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה. במסגרת השיפוץ הוגדלה רחבת הבאסטות הממוקמת בכניסה הדרומית למתחם ונבנה חדר נרות חדש וחדר הכנסת אורחים המציע מים ואוכל לבאי המקום.
1 צפייה בגלריה
כך נראה המתחם לאחר השיפוץ
כך נראה המתחם לאחר השיפוץ
כך נראה המתחם לאחר השיפוץ
(צילום: קבר רבי מאיר בעל הנס)

דוכני האוכל עברו לצידה המזרחי של הרחבה לתוך מבנה ישיבת מאיר בת עין שאף הוא עבר שיפוץ מקיף וייפתח בקרוב. במבנה של הישיבה הוקם כולל וכן אולם שיהיה ניתן לערוך בו אירועים וטקסי חלאקה.
בשנים האחרונות הכניסה הדרומית למתחם קבר רבי מאיר בעל הנס הפכה לכניסה המרכזית, מה שהוביל להחלטה לשדרוג הרחבה לרווחת המבקרים. השלב הראשון של השיפוץ שהסתיים לפני כשנתיים כלל חידוש מקיף של אולם התפילה בציון הקבר, במסגרתו הוחלף כל הציוד בתוך הציון עצמו כולל מערכות החשמל ומערכות כיבוי האש, קרמיקות והתקנת מנורות חדשות ושדרוג חדר ההנצחה.
העלות הכוללת של השלב הראשון והשני של השיפוץ מסתכמת ב-16 מיליון שקלים. השלב השלישי של השיפוץ שתכנונו הושלם לאחרונה בשיתוף עם העירייה ומשרדי הממשלה יכלול את הסדרתו של כביש העלייה הדרומי למתחם ובניית מגרש חניה מרווח. עלות הביצוע מוערכת בכ-14 מיליון שקלים, אך עדיין לא הושג התקציב עבורו.

קראו גם:

"משרד התחבורה נתן לנו את התקצוב עבור התכנון, והם אמורים לתת לנו את התשובות לגבי שלב הביצוע", אומר דוד אוחנה, מנכ"ל מוסדות קבר רבי מאיר בעל הנס, "זה דורש גם לחצוב את ההר. כשהחניה תושלם, יהיו כ-50 חניות לאוטובוסים ומאות חניות נוספות למכוניות. כבר לא תהיה בעיה בדרכי הגישה לקבר. יש כ-1,300,000 איש שמגיעים למתחם מדי שנה. אם לא הייתה מלחמה ודאי שכבר היינו מתחילים את הביצוע, אבל היום כל המאמצים מופנים לכיוון הלחימה. הם הבטיחו שזה יקרה ואנחנו מחכים".