מועצת העיר טבריה אישרה בישיבתה האחרונה שני מתחמי התחדשות עירונית שיקודמו במסלול מיוחד של רשויות בתקצוב מלא של הרשות להתחדשות עירונית.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
(צילום: דניאל דדון)

שני המתחמים שאושרו על ידי חברי מועצת העיר פה אחד הם: מתחם בן צבי בשיכון ד' בטבריה שנמצא בשלב התכנון. המתחם מכיל כיום 307 יחידות דיור בצפיפות של 9 יחידות דיור לדונם. חברת אביב מנהלת את הפרויקט והאדריכל מזור פירסט. המתחם השני שמקודם במסלול רשויות הוא מתחם c4 - המגינים בשכונת קריית שמואל בסמוך למבנה חברת החשמל. המתחם כיום במצב צפיפות של 24 יח"ד לדונם. הפרויקט נמצא במצב של טרום תכנון. חברת אביב מנהלת את הפרויקט והאדריכל גושן אדריכלים.
2 המתחמים שהעירייה תקדם באמצעות מסלול הרשויות יזכו לתקציב תכנון תב"ע (תוכנית בניין עיר) בעלות של 4 מיליון שקל. כמו כן, בניגוד למסלול המיסוי של היזמים, מתחמים אלו לא צריכים לעמוד ברף הנדרש של חתימות התושבים (60 אחוז חתימות בכל מתחם). במתחמים הללו ייתנו מתוקף החוק להתחדשות עירונית, בו ייכללו הטבות מס, מס רכישה ומס שבח מופחת, היטלי השבחה מופחתים ועוד.

2 צפייה בגלריה
ראש העיר טבריה יוסי נבעה
ראש העיר טבריה יוסי נבעה
ראש העיר טבריה יוסי נבעה
(צילום: דוברות עיריית טבריה)
קראו גם:

המינהלת להתחדשות עירונית בעיריית טבריה החלה לפעול באוקטובר 2023 וביצעה סקר לאיתור מתחמים בכל העיר שכלל בדיקות שמאיות ובדיקות היתכנות תכנוניות, שענו על השאלה היכן המבנים המסוכנים עם הסתברות גבוהה לקריסה, על פי סקר של פיקוד העורף. על בסיס הנתונים הללו נבחרו 12 מתחמים בכל העיר המיועדים להתחדשות עירונית, מתוכן 2 מתחמים שעל פי בדיקות ההיתכנות נבחרו כאמור לקידום באמצעות מסלול רשויות. עשרת המתחמים הנוספים שנמצאים בשלבים שונים של תכנון על ידי יזמים פרטיים הם: מכבים, בר כוכבא, שז"ר/ויצמן, שיכון דייגים, קרית משה – ברנר, ירושלים, לוי אשכול, גולני/הופיין, דוד המלך.
בראש המינהלת להתחדשות עירונית עומד אמיר אגוזי. חבר המועצה הממונה על ההתחדשות העירונית הוא מקסים דדון.
מהרשות להתחדשות עירונית נמסר: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכינה בשנת 2023 מיפוי של פוטנציאל התחדשות ברשויות המצויות בסיכון סיסמי ובכללן טבריה. מטרת המיפוי היתה לאתר מתחמים מתאימים להתחדשות עירונית בדרך של פינוי בינוי ולקדם תכנון במימון ממשלתי למתחמים אלו. במסגרת זו נבחרו 25 מתחמים מהם תחל העבודה, כולל 2 המתחמים בטבריה, ויצאנו לתכנון מפורט במימון המדינה ובשיתוף העיריות. הקריטריונים לבחירת המתחמים שיתוכננו בכל ישוב כללו מצב המבנים ורמת הסיכון הסיסמי, מיקום ויכולת השפעה על העיר, והיקף המענק הסיוע הנדרש למימוש התכנית. התמיכה בשלב זה היא במימון התכנון ובסיוע לרשות המקומית ולתושבי המתחם בהתארגנות למימוש הפרויקטים. בשלב הבא הכוונה היא שהמתחמים שיתוכננו יקבלו גם סיוע תקציבי מהמדינה למימוש הפרויקט".









עיריית טבריה | צילום: דניאל דדון

דניאל דדון