שלומית שיחור-רייכמן מתמרת וגיל לין ממשמר העמק, המועמדים לראשות המועצות עמק יזרעאל ומגידו (בהתאמה), הקימו לאחרונה את המיזם 'הר ועמק מתגייסים לעסקים' שמטרתו קידום וסחר בין עסקים ותושבים באזור עמק יזרעאל ובמועצה אזורית מגידו, וסיוע לתושבי העוטף והצפון השוהים באזורנו, עם חשיבה גם על היום שאחרי.
1 צפייה בגלריה
שלומית שיחור-רייכמן וגיל לין
שלומית שיחור-רייכמן וגיל לין
שלומית שיחור-רייכמן וגיל לין
(צילום: פרטי)

הצורך בקידום עסקים מקומיים באזור נולד מכיוון שלאחר השביעי באוקטובר עסקים רבים מצאו את עצמם בין הפטיש לסדן: מחד, המלחמה לא הגיעה לפתחם פיזית, ועל כן אינם זכאים להטבות ממשלתיות כפי שהוגדרו על ידי הממשלה. ומאידך, המורל הלאומי, המצב הכלכלי של הלקוחות הפוטנציאליים, בעלי העסקים שנקראו לדגל וגויסו למילואים הביאו עסקים רבים למצב קשה.
למיזם כבר הצטרפו עשרות עסקים מהאזור, המתמחים במגוון תחומים - מכירת מאפים לשבת, תכנון ועיצוב אירועים, טיפולים אלטרנטיביים, פתרונות טלפוניה וטלקומוניקציה. יצוין שלשם כך גם נפתח דף פייסבוק תחת השם 'הר ועמק מתעוררים לעסקים'.
במסגרת המיזם העסקים מקבלים מעטפת שיווקית של קידום בפייסבוק וכלים שיווקיים נוספים. בהמשך מתוכננות גם הרצאות פרונטליות ומקוונות באמצעות ה'זום' וסיוע כלכלי לעסקים בתנאים מיטיבים.
"מאז פרוץ המלחמה אנו עדים לדעיכה כואבת של העסקים המקומיים", הסבירה שיחור-רייכמן, "זוהי לא קריסה דרמטית המתרחשת בין לילה כפי שקרה בגבול הצפון או בעוטף עזה, אבל היא בהחלט משמעותית והחדשות הטובות הן שניתן לעצור את הקריסה הזו בזמן ולהסתכל קדימה על היום שאחרי. מה זה אומר בפועל? לקנות תוצרת ושירותים מקומיים. זהו המקום שלנו לקבל החלטה לייצר כלכלה מעגלית ומדויקת עם חיבורים חזקים במקומות הנכונים".

קראו גם:

לין הוסיף: "בתקופות מאתגרות כמו זו הנוכחית, הכלכלה המקומית זקוקה למנהיגות חזקה עם הבנה וניסיון בעולם הכלכלי. זהו דבר אחד לנווט ספינה במים רוגעים ודבר אחר לנווט את הספינה בתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים. אסור לנו להתפשר על הכלכלה או לחכות למדינה שתושיע, ועל כן לקחנו את המושכות מתוך דאגה ליום שאחרי. זה לא דורש תקציבי ענק או ארגונים מסובכים: מדובר בעיקרון פשוט שלפיו התושבים המקומיים יתמכו בכלכלה המקומית. זה ציוני, זה הגיוני וזה חשוב ליציבות הכלכלית והחברתית שלנו ביום שאחרי".