אורי ינאי ז"ל, מהנדס העיר טבריה המיתולוגי, הלך לעולמו בשבוע שעב והוא בן 87. ינאי שימש בתפקיד מהנדס העיר במשך 28 שנים בין השנים 1972-1999 והיה שותף מלא לפיתוחה וקידומה של העיר בשלל פרויקטים אותם הוביל, כדוגמת בניית ופיתוח טיילת טבריה והקמת שכונות חדשות ברחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
אורי ינאי ז"ל
אורי ינאי ז"ל
אורי ינאי ז"ל
(צילום: אלבום משפחתי)

אורי ינאי ז"ל נולד ב-13 בספטמבר 1936 במושבה יבנאל להוריו שעלו מגרמניה בעלייה ציונית בשנת 1933. לאחר מכן משפחתו עברה לאשדות יעקב, שם גדל והתבגר. בשירותו הצבאי היה קצין בגולני והשתתף במלחמת סיני ב-1956. לאחר שהשתחרר נסע ללמוד ארכיטקטורה באוסטריה, שם הכיר את אשתו גודרון ז"ל ונולדו להם שלושה ילדים. בשנת 1971 עלה חזרה לישראל עם משפחתו לעיר טבריה ושנה לאחר מכן מונה למהנדס העיר, תפקיד בו כיהן עד יציאתו לגמלאות ב-1999.
"אבא היה איש מאוד צנוע, עניו וישר, וכך התנהל בחייו האישיים וגם בעבודה שלו", ספדה לו בתו איריס, "הוא מאוד אהב את העבודה שלו. הוא היה נאמן לה, לדרך הישרה ולעבודה על פי החוקים. הוא עבד תחת הרבה ראשי עיר ממשה צחר ועד בני קריתי. הוא למד לעבוד עם כולם".
מזכירתו האישית רוחמה אסולין שעבדה צמוד אליו במשך 28 שנים מספרת על אישיותו ועל תרומתו של ינאי ז"ל לעיר: "הוא היה איש מדהים. אדם ישר. תמיד דבק באמת שלו ולאורך כל הדרך. היה אהוב על עובדי האגף והתושבים. עברנו כברת דרך ארוכה מאוד והוא יחסר לי. היינו בקשר עד לאחרונה. הוא עשה הרבה פרויקטים בטבריה שלצערי במשך השנים נמחקו. הוא בנה את רחובות הגליל והירדן עם הרמזורים הראשונים בטבריה ובנה את הטיילת היפהפייה שבמשך השנים נהרסה מאיתני הטבע".
בתקופה העיקרית של חייו התגורר ברחוב אחד העם בטבריה. לאחר שאשתו נפטרה לפני חמש שנים, ילדיו שכנעו אותו לבוא להתגורר בסמוך אליהם בעמק הירדן, אך הוא התעקש להישאר לגור בביתו עם הנוף מול הכנרת. "טבריה הייתה בשבילו הבית האמיתי", מספרת הבת, "הוא נסע לחו"ל והיה שם המון שנים אבל הוא חזר לטבריה. הוא מאוד אהב את טבריה והכנרת ואת צפון הארץ בכלל. הוא היה מהדור של ההורים שלנו השורשיים, שהארץ הייתה הכל בשבילם. כך גם גדלנו, שלושתנו היינו קצינים בחיל האוויר ואחי הצעיר היה טייס. גדלנו על אהבת הארץ ובידיעה שזה ביתנו לתמיד".

2 צפייה בגלריה
אורי ינאי ז"ל. נולד ביבנאל וגדל בעמק הירדן
אורי ינאי ז"ל. נולד ביבנאל וגדל בעמק הירדן
אורי ינאי ז"ל. נולד ביבנאל וגדל בעמק הירדן
(צילום: אלבום משפחתי)
קראו גם:

לאחר צאתו לגמלאות הקדיש את ימיו לתחביב בחתירה בקיאק שלו בכנרת. לפני 4 שנים התחיל לחרוט בעץ. הוא גם השתתף בשני פרלמנטים, באל ראנצ'ו בטבריה מדי יום שישי ובצומת צמח במהלך השבוע. "אבא שלי היה חבר מפלגת העבודה. הוא עוד הספיק להצביע בבחירות שנערכו לאחרונה. אחד מחבריו הטובים אשר יעיש ז"ל היה איש ליכוד והייתה ביניהם חברות מדהימה".
לפני מספר חודשים חלה במחלת הסרטן ואת ימיו האחרונים העביר לצד ילדיו שסעדו אותו במסירות בימיו האחרונים: "הוא ניסה להתמודד ועבר טיפולים, אבל הגילוי היה מאוד מאוחר. זה נגמר בפתאומיות ואנחנו שמחים שהוא לא סבל. חשוב לנו להמשיך את דרך האחדות שהוא הנחיל לנו".