יהודית (77) ומשה (79) פלד נשואים 58 שנה ועכשיו הם מדברים על החיים המשותפים בלי פילטרים.
2 צפייה בגלריה
יהודית ומשה פלד
יהודית ומשה פלד
יהודית ומשה פלד
(צילום מתוך האלבום המשפחתי)

איך הכרתם?
משה: "הכרנו בשירות הצבאי. היינו יחד בגדוד 50 בצנחנים שנקרא בזמנו גדוד הנח"ל המוצנח. שם הכרנו ומאז הכל היסטוריה. התחתנו מאוד מוקדם בשנת 1966, שנתיים אחרי שהכרנו וחצי שנה לפני מלחמת ששת הימים. נולדו לנו ארבעה ילדים ויש לנו 14 נכדים".
מה הסוד שלכם לזוגיות טובה שנמשכת כל כך הרבה שנים?
יהודית: "לכל אחד יש את הסוד שלו. לנו יש יכולת הקשבה והכלה אחד של השני, למרות שאנחנו רחוקים מאוד בדעות ובתפיסות בהרבה דברים. דווקא השונות בינינו היא מפרה וכל הזמן מלמדת ומחדשת. מצד אחד זה מאתגר את החיים ביחד, אבל מצד שני מוסיף להם הרבה ארומה וטעם. בנוסף, נתנו אחד לשנייה את החופש שלו לאורך השנים לעשות את מה שהוא אוהב, גם אם זה היה כרוך לפעמים לא להיות בבית. משה שהיה בצבא קבע לאורך שנים ובפוליטיקה ובכל מיני עבודות ואני שעבדתי בהוראה כמורה ומנהלת".
משה: "אני חושב שהבסיס לכל זה הוא במילה אחת 'אהבה'. את האהבה אפשר לבסס ולחזק ביכולת הקשבה ובהרגשה שכל אחד יכול ורשאי לעשות את מה שהוא אוהב ומה שמושך אותו".

2 צפייה בגלריה
יהודית ומשה פלד ביום חתונתם
יהודית ומשה פלד ביום חתונתם
יהודית ומשה פלד ביום חתונתם
(צילום מתוך האלבום המשפחתי)

יש עדיין אהבה בגיל כזה?
משה: "בוודאי, האהבה רק הולכת וגוברת. אתה יודע מה זה להתנדב חודש ימים במילואים במלחמה ולחזור הביתה?".
יהודית: "אני תומכת בו וסומכת עליו. אני גם יודעת שהוא עושה את מה שהכי נכון לו לעשות. אני יודעת שאם הוא היה בבית, הוא היה מתוסכל כמו ארי בסוגר. זה ממש משמח אותי שהוא יכול לתרום ולבוא לידי ביטוי ביכולותיו הנהדרות".
מה הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות ביחד?
יהודית: "אנחנו אוהבים מאוד לטייל ביחד, בעיקר בארץ".
משה: "אנחנו גם אוהבים לאכול ארוחת בוקר, שנינו לבד, ולשוחח על כל העולם ועל עצמנו. גם אם משוחחים ומתווכחים ולא תמיד מסכימים, זה מפרה את השיח".
קראו גם: