בשורה חינוכית חשובה: המועצה האזורית עמק יזרעאל קיבלה השבוע אישור, סמל מוסד, לפתיחת בית ספר לחינוך מיוחד עבור בני נוער על הרצף האוטיסטי, שיפעל בתוך תיכון 'העמק המערבי' בקיבוץ יפעת החל משנת הלימודים הבאה ה־1 בספטמבר 2021.
2 צפייה בגלריה
תיכון העמק המערבי
תיכון העמק המערבי
תיכון העמק המערבי
(צילום: אלעד גרשגורן)
לפני כשנתיים, ביוזמת מנהלת 'העמק המערבי' אילנית ערן, נפתחה כיתת תקשורת ראשונה בתיכון עבור בני נוער על הספקטרום האוטיסטי שנמצאים בתפקוד גבוה. וזאת במטרה שישתלבו בתוך מסגרת של בית ספר רגיל.
בשנה שעברה נוספה כיתה נוספת ובשנת הלימודים הבאה תפתח כיתה שלישית. היות וכדי לפתוח כיתה שלישית נדרשת היערכות אחרת החליט מנהל מחלקת החינוך יפתח גיא בעידוד ראש המועצה אייל בצר, להקים בית ספר לחינוך מיוחד מכיתה ז' ועד גיל 21.
השבוע כאמור קיבלה המועצה אישור סופי לכך ובית הספר יקרא, יש לציין באופן זמני, 'העמק'. "זה יהיה בית ספר צומח", אמר גיא, "עד היום ילדים תקשורתיים תושבי העמק נאלצו לנסוע לכל מיני מקומות באזור. עכשיו יש להם מענה בעמק. השילוב שלהם בתוך תיכון העמק המערבי יאפשר להם להכיר חברים חדשים ולהכין אותם לחיים שאחרי בית ספר".
מנהל מחלקת החינוך גיא ציין כי בשלב הראשוני ישתמש בית ספר בכיתות של תיכון 'העמק המערבי', אך כבר בקרוב יתקבל במועצה תקציב עבור בניית מבנה לבית הספר, שגם יהיה מתואם לצרכים של התלמידים התקשורתיים.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר הוסיף: "אנו מקדמים הקמת גני וכיתות תקשורת במהלך שלוש השנים האחרונות ברחבי העמק. כעת אנו גאים ונרגשים על קבלת האישור להקמת בית הספר הראשון בעמק, שיספק מענה הולם ושלם לילדים על הרצף התקשורתי, החל מחטיבת הביניים ועד גיל 21".
2 צפייה בגלריה
יפתח גיא
יפתח גיא
יפתח גיא
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
עדי קליין־רחמים, אמא לנערה תקשורתית שסיימה השנה כיתה י"ב בשילוב בויצ"ו נהלל, סיפרה כי בית הספר נפתח בעקבות זעקה שהקימו ההורים בנושא מלפני כמה שנים. "החשיבות של כיתה כזו בעמק היא מאוד גדולה, כי גם בחינוך רגיל בית הספר הופך להיות מודל שייכות ומקור לקשרים חברתיים לילדים וכשמדובר בנערים על הרצף זה מקבל תוקף חדש", אמרה, "חלק מהמיומנויות שהילדים והילדות צריכים לרכוש הן מיומנויות חברתיות והם זקוקים ליצירת מעגל חברתי בקרב בני נוער שווים כמותם. הכיתה הזו היא חלק מרוח חדשה שנושבת במועצה בקשר להתייחסות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים ולמשפחות בעלי צרכים מיוחדים.
"יש היום במועצה קשב יותר גדול להורים, זה בא גם באמצעות אגף החינוך של המועצה. כיום רוב ההורים עוד לא מרגישים שהם מקבלים מספיק מענה, אבל אני רואה את התמונה הכוללת, הדברים נמצאים בפיתוח והבית ספר הזה הוא אחד התוצרים הגדולים הראשונים".