חיים תורג'מן, מנהל מרחב עמקים החדש בחברת החשמל, נכנס לתפקיד בדיוק בתקופה בה חלה העצימות בעימות מול חיזבאללה. מאז חלפו חודשיים והאפשרות שתיפתח מול ארגון הטרור הלבנוני מלחמה כוללת הלכה וגדלה.
3 צפייה בגלריה
חיים תורג'מן
חיים תורג'מן
חיים תורג'מן
(צילום: שרון צור)

בהתאם לכך, תורג'מן הפנה את הקשב שלו בעיקר למוכנות לשעת חירום ולא רק לעניינים השוטפים כשהמטרה העיקרית שהציב לעצמו במידה ותיפתח מערכה כוללת היא אחת – מוכנות מרחב עמקים לטפל במהירות בתרחיש עלטה. כלומר, במידה וחלילה ייפגעו תשתיות החשמל בגזרתו הוא יוכל להחזיר את זרם החשמל תוך פרק זמן סביר, כלומר כמה שעות.

מענה מהיר

תורג'מן, תושב חיפה, נשוי עם שלושה ילדים, בוגר שייטת 13, החל לעבור בחברת חשמל בשנת 1991. תפקידו הראשון היה פועל רשת, אותו עובד שמטפס על העמודים. לאחר שבע שנים התקדם להיות ראש צוות. התפקיד הבא שלו היה משגיח רשתות – איש צוות שיוצא ראשון לקריאה של 103 כשיש תקלה. משם המשיך תורג'מן להתקדם וכיהן במספר תפקידי ניהול בחברה עד שלפני חודשיים מונה למנהל מרחב העמקים.
מרחב עמקים חולש על אזור נרחב שכולל בין היתר את הערים עפולה, בית שאן, נצרת, נוף הגליל ומגדל העמק. הוא משרת כ-240 אלף לקוחות ועובדים בו 302 עובדים – 60 אחוז עובדי שטח ו-40 אחוז עובדי מטה.
נערכים למלחמה כוללת מול לבנון?
"ביוזמה של חברת חשמל בעפולה ובעוד כמה יישובים, עשינו מבצע מהיר ואת כל המקלטים הציבוריים שעדכנו אותנו חיברנו לחשמל. אין מקלט ציבורי אחד בעפולה שאין בו היום חשמל וזה כדי שלא ייווצר מצב שאם פתאום תפרוץ מלחמה תושבים יגיעו למקלט ולא יהיה בו חשמל. לא עשינו חשבון של כסף. הכנו תכנית חירום לעבור למצב עבודה של משמרות של 12 שעות כל משמרת שבעה ימים בשבוע. דאגנו למלא את המחסנים שלנו בציוד לחודש קדימה ויותר, משנאים ועד עמודים".

3 צפייה בגלריה
חיים תורג'מן
חיים תורג'מן
במפגש עם צוות שטח
(צילום: שרון צור)

תרחיש עלטה. זה יכול לקרות? יש מענה מהיר?
"ראשית, אציין שמתחילת המלחמה אנחנו מבצעים תרגילים שמדמים פגיעה ברשת החשמל, כולל תרגילים שמדמים הקמת מתקני רשת בזמן קצר. יש לנו כבר מתקנים כאלה שכבר מועמסים על גררים למקרה שנצטרך. זה למעשה נייד מחליף נייח".
ההפחדות שלא יהיה לנו חשמל כמה ימים הן סתם הפחדות?
"כן. זה לא מחזיק את המציאות".
ממה אתה הכי חושש במידה ותפרוץ מלחמה?
"מבעיות בדרכי גישה. כל עוד יהיו לי דרכי גישה אני אתן את המענה".

הפרעה נרחבת

ומה קורה בעניינים השוטפים בגזרתו של תורג'מן, שלא קשורים לענייני חירום. "ראשי רשויות מתקשרים אליי באופן חופשי על כל עניין. אני זמין 24/7. אני זמין גם לפעילים חברתיים שיש להם דרישות", ציין תורג'מן, "עפולה למשל זו עיר שמתפתחת מאוד ויש שיתוף פעולה הדוק עם העירייה. האתגר בעפולה הוא בעיקר לחשמל את השכונות החדשות. כמובן שכל התשתית היא תת-קרקעית".

3 צפייה בגלריה
חיים תורג'מן
חיים תורג'מן
תורג'מן. ותיק ומנוסה
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

מה עתידו של התחמ"ש הצמוד לגדעונה? אפשר להזיז אותו?
"כל מה שהמושב ביקש בתוך המושב כמו להטמין איזה קו או להוריד או להזיז שנאי הם קיבלו. להזיז את התחמ"ש זה לא דבר פשוט. הוא לא יכול לקרות מעכשיו לעכשיו, אבל כל דבר יכול לזוז".
מה הפסקת החשמל הכי ארוכה שהייתה במרחב לאחרונה?
"לפני חודש הייתה בעפולה הפסקת חשמל נרחבת, כלומר על פני שטח גדול, שנמשכה בול עשר דקות. זה קרה בגלל ששני בעלי כנף פגעו בשנאי של מתח עליון".
כמנהל מרחב מה הכי יושב לך על הכתפיים?
"שני דברים - בטיחות העובדים והלקוחות והשירות ללקוח".