חבריו ומשפחתו של יהונתן תורג'מן ז"ל ממושב אדירים בגלבוע, שנהרג לפני כשבועיים בתאונת אופנוע טרגית, גייסו בתוך שבוע 100 אלף שקל לכתיבת ספר תורה לזכרו.
1 צפייה בגלריה
יהונתן תורג'מן ז"ל
יהונתן תורג'מן ז"ל
יהונתן תורג'מן ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
בתקופה האחרונה לפני מותו סיפר יהונתן ז"ל לחבריו על חלומו להכניס ספר תורה לבית כנסת. יומיים לאחר פטירתו התגייסו חבריו להגשים את חלומו לכתיבת ספר תורה ובתוך שבוע גייסו את מרבית הסכום הנדרש לכתיבה.
בן אסייג, חברו הטוב של יהונתן שמוביל את גיוס הכספים, מספר על רצונו של יהונתן להכניס ספר תורה: "שבוע לפני שיהונתן נהרג הוא אמר לי שהוא רוצה להכניס ספר תורה. הוא היה לחוץ כלכלית והוא אמר לי שברגע שהוא יסתדר מבחינה כספית הוא יעשה את זה. כשהוא נפטר זה הדבר הראשון שעלה לי לראש, יומיים אחרי שהוא נפטר פרסמתי בפייסבוק וההיענות היתה מרשימה. הצלחנו לגייס כבר 100 אלף שקל לכתיבת ספר התורה וחסרים לנו עוד 50 אלף שקל להשלים את הסכום הנדרש. המשפחה מאוד שמחה שאנחנו עושים את היוזמה הזו לעילוי נשמתו. אנחנו מקיימים גם שיעורי תורה לזכרו פעם בשבוע אצלי בבית".
קראו גם >>>
ההורים ליאת וראובן מודים לציבור שהתגייס לטובת ההשתתפות במצוות כתיבת ספר התורה. "מבחינתו של יהונתן, ספר התורה היה הדבר הנשגב ביותר שאפשר לעשות לשם שמים וזה מה שהוא רצה", אומרת האם ליאת, "יהונתן בעצמו עם כל מעשי הצדקה שהוא עשה, רצה לעשות את הדבר הכי משובח. הוא תמיד הלך על הכי טוב. גיוס הכספים יעזור לנו כי יהונתן ממש רצה להכניס ספר תורה. לפני שהוא נהרג הוא דיבר על זה עם החברים שלו".
האב ראובן מוסיף: "יהונתן נגע בכולם והיתה לו נשמה גבוהה. באו כל כך הרבה אנשים לנחם אותנו בשבעה, אני רוצה להודות לכל הציבור במושב שלנו, במושבים מסביב ובעפולה שעזרו לנו ותמכו בנו ועודדו אותנו במהלך השבעה והשתתפו במצוות כתיבת ספר התורה. זה עם ישראל בתפארתו".