היסטוריה קטנה נרשמה השבוע בעפולה עם מינויו של אשר מרזר לתפקיד ממונה המועצה הדתית לאחר כ-30 שנה שבהן כיהן בתפקיד משה משיח שסיים את תפקידו.
1 צפייה בגלריה
אבי אלקבץ עם חביב פרץ ואשר מרזר
אבי אלקבץ עם חביב פרץ ואשר מרזר
ראש העיר אבי אלקבץ עם סגנו חביב פרץ ואשר מרזר
(צילום: דוברות עיריית עפולה)
השר לענייני דת מתן כהנא החליט השבוע למנות את אשר מרזר מעפולה לתפקיד יו"ר המועצה הדתית. כידוע, המועצה הדתית היא רשות ממלכתית אשר תפקידה לספק את שירותי הדת לתושבים היהודים ברשויות בכלל ובעפולה בפרט.
פעילות המועצה הדתית משתרעת על פני תחומים רבים בחיי הקהילה כגון: כשרות, נישואין, קבורה, מקוואות, פעילות תרבות תורנית, עירובין ועוד. במסגרת המועצה הדתית פועל רב העיר המהווה סמכות הלכתית על המועצה הדתית.
קראו גם >>>
ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק שירותי הדת בעפולה, חביב פרץ, אמר על המינוי: "מדובר במינוי ראוי של תושב העיר, בחור צעיר ונמרץ, ירא שמים. אני מאחל לו הצלחה רבה וסמוך ובטוח בהצלחתו".
יו"ר המועצה החדש, אשר מרזר, שהעתיק את מגוריו לעפולה לפני 13 שנים הוא בוגר ישיבת הסדר 'נהר דעה' בנהריה ו'מרכז הרב' בירושלים, שירת ביחידה מובחרת בחיל המודיעין ובוגר אוניברסיטת חיפה. "אני נרגש להיכנס לתפקיד החדש", אמר לאחר מינויו, "זוהי זכות ושליחות גדולה עבורי, ואני מבטיח לפעול בכל הכוח כדי להנגיש את שירותי הדת למען כל תושבי עפולה ללא יוצא מן הכלל".