מניתוח פניות התושבים למוקד העירוני של נוף הגליל לשנת 2023 שהגיע לידי 'ידיעות העמק' עולה כי הנושא שהעסיק הכי הרבה את תושבי העיר בשנה החולפת היה תלונות על הקמת רעש עם סה"כ 1,562 פניות שהתקבלו במוקד. 1,544 מהפניות טופלו ו-18 נותרו פתוחות.
1 צפייה בגלריה
המוקד העירוני של עיריית נוף הגליל בפעולה
המוקד העירוני של עיריית נוף הגליל בפעולה
המוקד העירוני של עיריית נוף הגליל בפעולה
(צילום: דוברות עיריית נוף הגליל)

המקום השני במספר פניות התושבים הוא בנושא ריסוס והדברה עם 1,129 פניות של תושבים בשנת 2023. המקומות הבאים בתור בפילוח הנתונים הם: פניות של תושבים למוקד בנושא גינון - 1,069 פניות, פניות בתחום התנועה – 846 פניות ו־763 פניות בנושאי פינוי גזם וגרוטאות. עוד פנו התושבים למוקד העירוני בנושא תקלת מחשב (633 פניות); גיזום עצים (580 פניות); תקלת אינסטלציה (541 פניות) וניקיון רחובות (518 פניות).
חמשת הרחובות בעיר מהם התקבלו הכי הרבה פניות תושבים למוקד העירוני בשנת 2023 הם רחוב יזרעאל במקום הראשון עם 640 פניות, רחוב חרוד (600), רחוב השושנים ורחוב סביון במקומות השלישי והרביעי, אשר בכל אחד מהם התקבלו 588 פניות ובמקום החמישי רחוב גלבוע עם 578 פניות.
מפילוח הנתונים בהתפלגות לפי חודשים עולה כי בחודש אוקטובר התקבלו במוקד העירוני הכי הרבה פניות תושבים (2,085) ובחודש דצמבר התקבלו הכי מעט פניות (769). בסך הכל במהלך השנה החולפת התקבלו 19,282 פניות למוקד העירוני כאשר 18,933 מהפניות נסגרו ו-349 מהפניות בסטטוס פתוח.
מנהל המוקד העירוני אלכס אשורוב ציין כי השנה הייתה עלייה של 22.5 אחוז בכמות הפניות שטופלו בשנת 2023. לדבריו זה פועל יוצא של מציאות המלחמה. "מהיום הראשון למערכה המוקד פועל במתכונת חירום 12/12 עם 15 קווים זמינים לרשות התושבים 24/7, שמאוישים על ידי מוקדנים דוברי שפות שונות כולל נציגי אגף הרווחה שאמונים על מתן מענה ותמיכה רגשית", ציין אשורוב.

קראו גם:

ראש מינהל עירוני לאה ספיר, הממונה על פעילות המוקד, ציינה כי בחודשי הלחימה הראשונים נכחו במוקד גם נציגים של פיקוד העורף והמשטרה לצורך מתן מענה מידי בחירום במשך כל שעות היממה. עוד ציינה כי 98.5% מתוך הפניות שהתקבלו בשנה החולפת טופלו.
"תוצאות גבוהות אלה התאפשרו הודות לשיתוף הפעולה המצוין בין המוקד למחלקות והצוותים השונים בעירייה. ביעדי 2024 אנו שואפים להגביר את מצוינות ומהירות התגובה לכל פניה באשר היא", סיכם אשורוב, "אין תחליף לקשר הישיר של התושב עם העירייה, על כן יש חשיבות רבה בהשבחת השירות הניתן במוקד הן מבחינה מקצועית בטיפול מקצועי בפניית התושב בשגרה ובחירום".