תושבים בעפולה עלית מתלוננים על שינוי מסלולו של קו 11 באופן משמעותי לאחרונה שכעת אינו עובר ברחובות רבים בשכונה. שינוי המסלול מאלץ את התושבים שרוצים להגיע למרכז העיר ולתחנת הרכבת לעלות על אוטובוס נוסף לצומת גבעת המורה, או ללכת ברגל מרחק רב עד לצומת ומשם לעלות על אוטובוס שמגיע עד לתחנת הרכבת.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס של סופרבוס בתחנת הרכבת בעפולה
אוטובוס של סופרבוס בתחנת הרכבת בעפולה
אוטובוס של סופרבוס בתחנת הרכבת בעפולה
(צילום: שרון צור)
קו 11 אותו מפעילה חברת סופרבוס היה נכנס עד היום לעפולה עילית בצומת גבעת המורה אל רחוב דדו, ומשם אל רחוב המגשימים ורחוב בורוכוב ומסיים את מסלולו באזור התעשייה. במסלולו ההפוך הקו היה יוצא מעפולה עילית דרך צומת גבעת המורה ומסיים בתחנת הרכבת. היום לאחר שינוי המסלול הקו מדלג על צומת גבעת המורה ונכנס לעפולה עילית בצומת אזור התעשייה, מה שמאלץ את תושבי עפולה עילית שמתגוררים ברחובות של מסלולו המקורי של הקו ורוצים להגיע לתחנת הרכבת, לקחת אוטובוס נוסף שיביא אותם לצומת גבעת המורה ומשם לעלות על אוטובוס נוסף עד הרכבת.
תושב השכונה, אב למשפחה ברוכת ילדים, מוחה על שינוי המסלול של קו 11 שמאלץ אותו ואת ילדיו וכן תושבי שכונה רבים אחרים לכתת רגליהם. "הבת שלי נוסעת באופן קבוע ברכבת בשעות הבוקר. בעפולה תדירות הרכבת נמוכה - פעם בשעה. בעירייה אמרו לנו שיש שינוי של חשיבה ושנחליף כמה אוטובוסים או שנעלה לצומת למעלה ונתפוס אוטובוס. אבל זה לא פתרון, עכשיו אנחנו צריכים להיות עסוקים כל הזמן בתזמון השעות של כל אוטובוס. בשביל להגיע לרכבת ברבע לשמונה אני צריך עכשיו לקום ב־5 בבוקר. עד היום היה אוטובוס ליד הבית שמגיע עד התחנה המרכזית בלי לחכות להחלפות".
שינוי המסלול של קו 11 שדורש מתושבי השכונה לעלות על אוטובוס נוסף, גם דורש הוצאות גבוהות יותר מהתושבים. "עכשיו אני צריך בנסיעה אחת להחליף שני אוטובוסים וזה מעלה לי את רמת ההוצאות", אומר תושב השכונה. במסלול החדש יש איזושהי תחנה שאף אחד לא גר מסביב אליה, ואנשים לא נהנים מזה".
חבר מועצת העיר שלמה מליחי, תושב השכונה, שקיבל תלונות בנושא הוסיף: "מסתבר שלפני כחודש, פתאום וללא כל התראה מוקדמת, נעשה שינוי בקו 11 מתחנת הרכבת לעפולה-עלית, שינוי ש"מחק" אזור מגורים שלם ופגע קשה באוכלוסייה ותיקה שמשתמשת באופן קבוע בקו הזה. תארו לעצמכם מבוגר שגר ברחוב שבזי ויורד ליד בנק הפועלים וכעת צריך ללכת ברגל כ- 1 קמ' עם המזוודה ועוד במזג אויר שלנו ? מבחינתי מספיק מבוגר אחד שישתמש בשרות הזה כדי להצדיק את המשך הקו.
2 צפייה בגלריה
שלמה מליחי
שלמה מליחי
שלמה מליחי
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
"אני לא יודע מי קיבל את ההחלטה השגויה הזו אבל חייב להחזיר בהקדם את מסלול הקו כפי שהיה", הוסיף מליחי, "כל טיעון אחר כמו להחליף קו אוטובוס לא מוצדק ולא מהווה סיבה מספקת. אני קורא לראש העיר לפעול מיד להחזיר את השרות כפי שהיה".
מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "סופרבוס מפעילה את קווי התחבורה בכפוף להוראות ולהנחיות משרד התחבורה, לרבות מסלולי הקווים, לוחות הזמנים ועלויות הנסיעה. בעבר תושבי השכונה פנו דרך העירייה בבקשה להפסיק את מעבר האוטובוסים דרך הרחוב שבו הם מתגוררים, ועל כן שונה המסלול כמענה לבקשתם. המהלך נעשה לבקשת העירייה ובתמיכת משרד התחבורה".
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "בעקבות הצמיחה המואצת של העיר השקנו יחד עם משרד התחבורה, הרשות לתחבורה ציבורית וחברת סופרבוס רפורמה במסגרתה התווספו קווים רבים ושונו מסלולי קווים אחרים לטובת יצירת רשת קווים תדירים חזקה הכוללת תגבורי תדירויות לרווחת ציבור המשתמשים. אנו מזמינים את תושבי סוקולוב המעוניינים להגיע לרכבת לנצל את כרטיס המעבר שהוכנס לשימוש - ללא תוספת מחיר, או מחיר חופשי-חודשי שירד ל-99 שקל באמצעותם יוכלו לבצע מעברים באופן חופשי, בתדירות גבוהה ובהמתנה קצרה. זה ברור שכל שינוי, אפילו הטוב ביותר, משנה הרגלים ישנים, אך שינויים אלה נעשו לאחר מחשבה רבה של אנשי מקצוע של הגופים השותפים".