המושבה מטולה שהפכה מאז תחילת המלחמה למוצב הקדמי של מדינת ישראל, נמצאת כבר יותר משבעה חודשים תחת איום מתמיד של החיזבאללה שמטווח את בתי המושבה בירי פגזים ומרגמות.
2 צפייה בגלריה
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
(צילום: פרטי)

ראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי שנמצא כל הזמן בשטח משקף תמונת מצב מדאיגה: "אנחנו מעריכים נכון להיום שכ-160 בתים במושבה נפגעו בצורה כזו או אחרת מתוך כ-630 בתי אב".
נזקים נגרמו גם לתשתיות הציבוריות במטולה ולהערכתו של אזולאי ביום שאחרי המלחמה ייקח לפחות שנה לשקם אותן. "הנזקים לתשתיות מוערכים בעשרות מיליונים. אני מעריך שייקח שנה עד שלוש שנים לשקם את הנזקים בבתים, בנוגע לתשתיות הציבוריות אני מאמין שאם יהיה מספיק כסף וקבלנים נשקם בתוך שנה את התשתיות הציבוריות".
איך התחושות שלך?
"כששואלים אותי מה שלומי אני אף פעם לא יודע לענות. התחושות לא נעימות, המדינה לא עושה הרבה ולא מקבלת החלטות. זה מאוד עצוב מה שקורה. אני חושב שהמדינה שכחה אותנו. יש תושבים שאנחנו יודעים בוודאות שהם לא יחזרו ויש תושבים שעדיין מתלבטים. ככל שהמערכה תימשך, כך יותר תושבים לא יחזרו. זה גם אתגר שאנחנו צריכים להתמודד אתו. אבל צריך לזכור שלצד זה אנחנו מספיק חזקים ונחושים לשקם בחזרה את היישוב ביום שאחרי. אנחנו פה כל הזמן. אנחנו נמשיך להיות פה. אין לנו ארץ אחרת ואין לנו בית אחר".

2 צפייה בגלריה
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
(צילום: פרטי)
קראו גם:

החקלאי אשר גרינברג ממטולה התפנה מביתו כבר לפני מספר חודשים אבל מדי כמה ימים הוא עולה למושבה ונדהם לראות את ממדי ההרס במושבה והטבע הפראי שהשתלט על כל פינה. "נפלו במטולה המון טילים בין הבתים וכל טיל עושה נזק היקפי לבתים", סיפר גרינברג, "מלון אלסקה-אין ומלון המטיילים נפגעו בצורה קשה מירי ישיר של טילי נ"ט. על כ-20 בתים אפשר להכריז טוטאל לוס. גם הכבישים נהרסו על ידי טנקים שתמרנו במטולה. היום מטולה נטושה, וכמו בכל מקום נטוש הטבע מתחיל לטפס עליו, ויש צמחייה פראית שהתחיל לטפס וחיות בר. ראיתי חזירי בר, שפנים, שועלים ותנים. כל החתולים שלנו נאכלו על ידי תנים. התחושות עגומות, אבל אנחנו נתגבר. בסופו של דבר מדובר בארגון טרור ואנחנו ננצח אותו בסוף".