על אף מצב החירום שהוכרז בישראל בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', פרויקט שדרוג כביש 65 ממשיך להתבצע כמתוכנן.
1 צפייה בגלריה
כביש 65
כביש 65
כביש 65
(צילום: שרון צור)
הקבלנים שזכו במכרז התחילו להתארגן בימים האחרונים לקראת העבודה בשטח, שתבוצע בשלושה מקטעים שונים לאורך הכביש. לדברי אלכסנדרה דיבקין המהנדסת של הפרויקט בחברת נתיבי ישראל נבחרו שלושה קבלנים לקטע דרומי, קטע צפוני ועוקף כפר תבור. כרגע הקבלנים בחודש התארגנות וקבלת היתרי חפירה, הם מקימים בשטח את כל מה שצריך והצפי הוא כי בתוך חודש יחלו בעבודות. זמן הביצוע אמור לקחת בין 32-36 חודשים.
כזכור, בחודש מאי האחרון נערך במעמד שרת התחבורה מירי רגב טקס הסרת הלוט לשלט שמכריז על תחילת פרויקט הרחבת קטע הכביש המסוכן בין מחלף גולני לצומת דברת. הפרויקט שיצא לדרך אחרי שנים של המתנה, תוקצב בעלות של 1.1 מיליארד שקלים ומבוצע בימים אלה על ידי חברת נתיבי ישראל.
המאבק לשדרוג כביש 65 בקטע שבין מחלף גולני לצומת דברת לא ירד מסדר היום המקומי בשנים האחרונות. מדובר בציר תנועה מרכזי, מסוכן לתנועה, להולכי רגל וגם לנהגים, עם נתיב אחד לכל כיוון ובחלקים מסוימים ממנו אף ללא גדר הפרדה בין הנתיבים. כל מי שנוסע בכביש צריך לנהוג במשנה זהירות ובריכוז גבוה, אחרת הוא מסתכן בתאונה.
לאורך הכביש ישנם מספר צמתים מסוכנים כמו צומת אילניה וצומת כפר תבור ואנשים חוצים אותם תוך כדי סכנת חיים. כביש 65 מוגדר ככביש אדום ואף זכה לכינוי 'כביש הדמים' בעקבות תאונות דרכים קטלניות רבות לאורכו במרוצת השנים. בכל שנה במקטעי הכביש הללו ישנן עשרות תאונות קטלניות ובין 2015-2019 נפגעו בתאונות דרכים במקטעים אלה כ-500 איש.
פרויקט שדרוג כביש 65 במקטע גולני-דברת כבר עבר את שלב התכנון המפורט בשנת 2021 על ידי חברת נתיבי ישראל בעלות של 200 מיליון שקלים ויצא למכרז בחודש יולי האחרון, העלות המשוערת של פרויקט שדרוג הכביש עומדת כאמור על סך 1.1 מיליארד שקלים שייפרסו על פני מספר שנים.

קראו גם:

על פי התכנון מדובר על שדרוג שיהפוך את הכביש לדו-מסלולי משני הכיוונים ויכלול מספר מחלפים. הפרויקט כולל שלושה שלבים: שדרוג הכביש מדברת עד כפר תבור, הקמת כביש עוקף כפר תבור, ושדרוג המקטע מכדורי ועד מחלף. שלושת המקטעים מבוצעים היום במקביל על ידי שלושה קבלנים שונים כדי להאיץ את סיום ביצוע העבודות.
לדברי מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ "כל הכסף כבר התקבל, הקבלנים בשטח ושלושת הקטעים יוצאים בצורה מלאה לכל הפרויקט כפי שתכננו. הצפי לפתיחת הכביש החדש בין שנתיים לשנתיים וחצי".







כביש 65 | צילום: יוסי וקנין

דניאל דדון