אופיר כהן מרמת ישי, מורה להיסטוריה ומחנך בתיכון אורט שרת בנוף הגליל, הגה יוזמה מיוחדת ומרגשת: יום ספורט חווייתי שינציח את חמשת הנופלים מגדוד 51 של גולני מתקופת השהייה ברצועת הביטחון בלבנון מהשנים 1998-2000.
1 צפייה בגלריה
אופיר כהן. "הנצחה מתוך שמחה"
אופיר כהן. "הנצחה מתוך שמחה"
אופיר כהן. "הנצחה מתוך שמחה"
(צילום: פרטי)
כהן, שבעצמו שירת כלוחם בגדוד 51 בגולני, הכיר אישית את חמשת הנופלים וחשב על רעיון שיוכל להנציח את זכרם בצורה הטובה יותר. הלוחמים שנפלו הם אוריאל פרץ, אייל גואטה, דורון הרשקוביץ, אוהד זך וניצן בלדרן זכרם לברכה.
כהן שירת בגדוד 51 בגולני בפלוגה המסייעת בין השנים 1997-2000 ובמהלך שירותו הצבאי הכיר את חמשת הלוחמים שנפלו בפעולות מבצעיות ברצועת הביטחון בלבנון. "אני ציוני גדול ואוהב את צה"ל והמדינה, אני מנסה כמה שיותר לחזק בקרב התלמידים שלי שירות משמעותי בצה"ל ותרומה למדינה", הסביר, "חשבתי על דרך להנציח אותם כאן בבית הספר שאני עובד בו ולהפוך אותה להנצחה שתהיה הנצחה מתוך שמחה ומתוך עשייה".
כהן פרסם את היוזמה במספר קבוצות של חבריו מהשירות הסדיר וביקש מהם סיוע בהשגת מספרי הטלפון של המשפחות השכולות. לאחר שהשיג את מספרי הטלפון הוא פנה למשפחות שהתרגשו מאוד מהיוזמה והודיעו כי הם יגיעו בהרכב מלא ליום הספורט. "הם מאוד שמחו והתרגשו שמזכירים את הבן שלהם גם במקום שהוא לא למד וגר בו ולא חלק מהקהילה".
ביום הספורט שייערך ביום שישי ה-21 באפריל, שלושה ימים לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יתחרו תלמידי בית הספר בשני ענפים: כדורגל לבנים וכדורשת לבנות. הטורניר יתקיים בשיתוף פעולה של חטיבת הביניים והחטיבה העליונה. "פניתי למורים ולמורות לחינוך גופני בשתי החטיבות שנרתמו לנושא ונתנו לי את ברכת הדרך. הם ירכיבו את הקבוצות הטובות ביותר שיתחרו בטורניר", אמר כהן שכבר מחכה לאירוע.

קראו גם:

בנוסף כהן יצר קשר עם קצינת הנפגעים של חטיבת גולני ועם מג"ד 51 וביקש מהם שישלחו נציגות ליום הספורט, כך שביום הספורט תהיה נציגות של התלמידים, חטיבת גולני, המשפחות השכולות והחברים לנשק.
"אני רוצה שזה יהיה הפנינג שבו נזכיר את הנופלים מדי שנה", אמר כהן ומקווה שהאירוע יהפוך למסורת, "זה דורש עבודה קשה ואני נכון לזה ואעשה כל מה שצריך כדי שיום הספורט יתקיים בצורה הטובה ביותר. דיברתי עם המג"ד ועם רס"ר הגדוד וביקשתי חולצות, כובעים ודגלים של גולני והוא הבטיח לי כבר עכשיו שאני אקבל דגלים. אנחנו נהפוך את בית הספר לבסיס צבאי ליום אחד שבו אני אספר על המורשת של כל אחד מהנופלים, על הקרב בו הוא השתתף ועל המארב בו הוא נפל. המטרה שהתלמידים יכירו את הנופלים וסיפורם ושהם לא יישכחו מאיתנו".