במועצה האזורית עמק יזרעאל מקדמים בימים אלו תוכניות לבניית נקודת התיישבות חדשה בצפון המועצה ברכס שבין היישובים עדי להרדוף ובסמוך לכפר סוואעד חמירה. במועצה יש היום 38 יישובים: קיבוצים, מושבים, כפרים ויישובים קהילתיים. היישוב האחרון שהוקם במועצה הוא שמשית בשנת 2000.
2 צפייה בגלריה
בניין המועצה האזורית עמק יזרעא
בניין המועצה האזורית עמק יזרעא
בניין המועצה האזורית עמק יזרעא
(צילום: שרון צור)
על פי התוכניות, המקום שמשתרע על פני כ־1,000 דונם יכלול כ־500 יחידות דיור. לדברי ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, זוהי בשורה חשובה לפיתוח הגליל. "אנחנו רוצים ליצור במקום איזון דמוגרפי ולאפשר את החיבור בין עדי להרדוף במקום שחשוב מאוד לחזק אותו", אמר בצר והוסיף: "בהזדמנות הזו אנחנו מחזקים גם את סוואעד חמירה".
בצר נפגש ביום שלישי השבוע בנושא עם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין המשמש גם כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל שבירך על היוזמה שתורמת לחיזוק הגליל. "הוא אמר שבהחלט יש על מה לדבר וקבע לנו פגישה נוספת שתיערך בקרוב עם מנכ"ל משרדו ובנוסף העביר את הבקשה למועצת מקרקעי ישראל שיקדמו את הרעיון", אמר בצר.
רכס עדי הרדוף (שם זמני) יהיה מעין יישוב חדש שיוקם בין היישובים עדי להרדוף. לדברי בצר תינתן בו עדיפות לבני העמק אך יוכלו להתגורר בו גם אוכלוסיות נוספות. התוכנית קיבלה כאמור את ברכתו של שר הבינוי והשיכון וקיבלה אור ירוק מהחטיבה להתיישבות שהשיגה תקציב של כמה מאות אלפי שקלים כדי לקדם תכנון ראשוני.
זה מבחינתך חלק מהמורשת של פיתוח האזור שאתה רוצה להשאיר אחריך?
"כן, אני חושב שהגיע הזמן לא להסתפק במצפים קטנים באזור הזה אלא לחזק אותם גם ביהודים וגם בערבים וליצור איזון דמוגרפי שחשוב למרקם באזור. אתמול לדוגמה הדלקנו נרות חנוכה יחד עם ראשי המועצות של זרזיר, עילוט, שפרעם וביר אל מכסור. אנחנו בעד שיתוף פעולה וחיזוק האיזון הדמוגרפי".
2 צפייה בגלריה
ראש המוא"ז אייל בצר
ראש המוא"ז אייל בצר
ראש המוא"ז אייל בצר
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
בנוסף מקדמת המועצה תוכנית להרחבת היישובים הקיימים במועצה. במסגרת התוכנית ייבנו בכל יישוב ברחבי המועצה עד 100 יחידות דיור להשכרה לבני המקום.
"הרעיון הוא לאפשר למבוגרים שרוצים להמשיך ולהתגורר ביישוב, להמשיך ולהישאר לגור בו בסמוך לבנים ולנכדים. זה יוצר יישובים רב דוריים. אלו שגרו בבתים גדולים כבר לא צריכים אותם, הם מוכנים לשכור בתים יותר קטנים ולהישאר עם המשפחה ולהשאיר את הבתים לדור הצעיר", הסביר ראש המועצה.