בחירות 2018 לראשות העיר נוף הגליל היו הכי רגועות ומשעממות שידעה העיר מאז נוסדה. רק מועמד אחד העמיד עצמו לבחירה לראשות העירייה - ראש הרשות רונן פלוט וזאת מהסיבה שאף אחד לא התמודד מולו.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר רונן פלוט. כולם שותפים שלו
ראש העיר רונן פלוט. כולם שותפים שלו
ראש העיר רונן פלוט. כולם שותפים שלו
(צילום: שרון צור)
בעוד פחות משנה וחצי יתקיימו בחירות 2023 והשאלה שעולה בימים אלה במערכת הפוליטית בעיר היא האם גם הפעם לא יתמודד אף אחד מול פלוט.
יש לציין כי בבחירות 2018 ניצב פלוט לבדו בזירה בעיקר לאור ההישגים המשמעותיים שהביא לעיר מאז נבחר לראשונה לתפקיד ביוני 2016. בתוך כשנתיים וחצי חולל פלוט מהפכה חיובית בעיר כמעט בכל התחומים, לאחר שנים שבהן היא היתה בנסיגה, דבר שגרם לתושבים לשוב ולהאמין בה.
בימים אלה, בעוד בכל הערים מסביב כבר ידוע כי יש יותר ממתמודד אחד לראשות העיר, בנוף הגליל עדיין לא הצהירה אף דמות כי בכוונתה להתמודד מול פלוט; לא דמות מתוך המערכת הפוליטית ולא אחת שהיא מחוצה לה. מה גם שאם בערים האחרות כבר רואים התעוררות פוליטית ושיחות ערות בנושא, בנוף הגליל המערכת הפוליטית נמצאת עדיין בסוג של שינה עמוקה.
פלוט הוא ראש עיר דומיננטי מאוד ואולי היחיד בארץ שכל 17 חברי מועצת העיר, המגיעים משלוש סיעות בלבד, חברים בקואליציה. למעשה אין לפלוט אופוזיציה, כל חברי מועצת העיר שותפים לעשייה עירונית.
היות שזה המצב הפוליטי בעיר, האם שוב פלוט יתמודד לבד לראשות העיר? חבר מועצת העיר מטעם סיעת 'הבית היהודי' מנחם גנדל מנתח את המצב: "להערכתי אני לא רואה מישהו שיתמודד מול רונן פלוט", מבהיר גנדל, "רונן עושה עבודה טובה ומדהימה בעיר. כמובן שתמיד יכול לקום מישהו ויחליט להתמודד, אבל לא נראה לי שיהיה מישהו משמעותי שיתמודד מול פלוט. אני מעריך שדווקא ירוצו רשימות חדשות למועצת העיר, נוסף על הרשימות הקיימות. בבחירות האחרונות היתה פה סוג של היסטוריה כשנבחרו רק שלוש רשימות למועצת העיר. אני לא יודע בעוד כמה מקומות בארץ זה קיים, לכן אני מעריך שירוצו רשימות חדשות נוספות ויהיה במועצת העיר שינוי, אבל מוקדם עדיין לקבוע איך זה יתחלק".
2 צפייה בגלריה
סגן ראש העיר נוף הגליל אלכס גדלקין
סגן ראש העיר נוף הגליל אלכס גדלקין
סגן ראש העיר נוף הגליל אלכס גדלקין
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
לדברי גנדל הסיבה שהסיכוי שימשהו יתמודד מול פלוט הוא נמוך מאוד היא ביצועיו כראש עיר. "רונן הוא ראש עיר מוצלח וכשרואים שהוא מקדם דברים, שיש לו קשרים טובים במשרדי הממשלה השונים ובכל מיני מקומות ואנשים מרוצים, אז לא רוצים להתמודד מולו", מסביר גנדל, "יש פה שיתוף פעולה יפה של אנשים שעובדים ביחד ומקדמים את העיר. עם כל הקוטביות בעיר, שיש בה חרדים ודתיים ועולים חדשים לצד ישראלים ותיקים והמגזר הערבי, בסך הכל אנשים חיים פה ומסתדרים. ראינו במבצע 'שומר חומות' שנוף הגליל היתה אי של שפיות. אנשים חיים פה אחד לצד השני וצריך ללמוד להסתדר. זו מורכבות שאנחנו רואים בערים אחרות שזה מתפוצץ ופה אנשים חיים ביחד. בסוף זה משהו שמגיע גם מנבחרי הציבור, כשהם יושבים ביחד וחושבים לטובת העיר אז אין הרבה פוליטיקה פנימית במערכת. כל אחד מבין שאם נריב לא נגיע לתוצאות טובות. כולם חושבים רק איך לקדם את העיר בצורה הכי טובה שיש".
אלכס גדלקין, ממלא מקום וסגן ראש העיר, מסביר מדוע הפוליטיקה בנוף הגליל ככל הנראה תמשיך להתלכד סביב פלוט. "אנחנו צוות שעובד מאוד טוב ומתעסקים רק בעשייה, אז למה להתעסק בפוליטיקה?", שם גדלקין אצבע על הסיבה העיקרית למעמד שאליו הגיע פלוט, "האווירה בעיר היא להמשיך ולהתעסק אך ורק בעשייה ולא בפוליטיקה. אנחנו עובדים בצורה יוצאת מהכלל עם רונן כשותפים מלאים לכל המהלכים. עכשיו אנחנו באמצע היישום של הדברים שהבטחנו ואנשים רואים את התוצאות. אני חושב שבקדנציה הבאה נוכל לקטוף את הפירות שחלמנו ודיברנו עליהם בבנייה, בהתפתחות ובהתחדשות עירונית".
כשאין מתמודדים נוספים, כשאין אופוזיציה וריבוי דעות, זה לא דבר טוב לעיר.
גדלקין: "אם לא היתה עשייה בעיר אולי זה היה נכון, אבל אפשר לראות את הרשימה שלנו ואת כלל המפלגות שכוללות אנשים מאוד מגוונים מכל הזרמים שעושים את המקסימום לטובת העיר. חבל ללכת ולהתעסק בפוליטיקה, ברגע שאנשים מתמודדים סתם בשביל להתמודד, זה רק פוגע בתדמית של העיר. כולנו מדברים בשפה אחת למען העיר ולכן זה לא יהיה נכון לאף אחד להתמודד. כל מי שרוצה מוזמן להצטרף אלינו, אנחנו אנשים בעלי ידע וניסיון בשלטון המקומי שרואים רק את טובת העיר ולא אינטרס פוליטי כזה או אחר".