23 שנה לאחר מותה: ועדת השמות של עיריית עפולה אישרה לאחרונה קריאת רחוב חדש בעיר על שמה על עפרה חזה, אחת הזמרות הגדולות בתולדות המדינה.
1 צפייה בגלריה
עפרה חזה. כבוד מהצפון
עפרה חזה. כבוד מהצפון
עפרה חזה. כבוד מהצפון
(צילום: מיכאל קרמר)





ההחלטה לקרוא רחוב על שמה של הזמרת הנערצת התקבלה בעקבות פניות שהגיעו לוועדת השמות על ידי תושבי העיר. חברי ועדת השמות אישרו את השם החדש פה אחד.
המיקום המדויק של הרחוב ייקבע בקרוב, אך מה שבטוח שהוא יהיה אחד מהרחובות הנמצאים בשכונת רובע יזרעאל, שבנייתה מתקרבת לסיום. בשכונה זו אגב, ישנם מספר רב של רחובות הקרויים על שמן של נשים פורצות דרך. ביניהן נמצאות יעל רום, יפה ירקוני, תרצה אתר, לאה גולדברג ושושנה דמארי.
חזה הלכה לעולמה בשנת 2000. היא נולדה בשנת 1957 בשכונת התקווה בתל אביב למשפחה שעלתה מתימן. כישרון השירה והמשחק יוצאי הדופן שלה התגלו כבר בגיל צעיר. לכן עוד בהיותה נערה שיחקה חזה בהצגות שונות והופיעה במופעים מגוונים ופרצה דרך לאמניות שהגיעו אחריה.
בהמשך קריירת המשחק השתתפה בסרטים שונים וביניהם בסרט 'שלאגר', במסגרתו גם שרה את 'שיר הפרחה' שנותר תקופה ארוכה בראש מצעד הפזמונים. חזה זכתה פעמים רבות בתואר 'זמרת השנה' ואלבומיה מכרו עשרות אלפי עותקים. בשנת 1983 הופיעה באירוויזיון בגרמניה עם השיר 'חי'.

קראו גם >>>

מעבר להצלחתה הרבה בארץ, עפרה חזה היא הזמרת הישראלית המצליחה ביותר בחו"ל אי פעם. היא הוציאה שירים רבים באנגלית שהצליחו מאוד ומכרו מיליוני עותקים. בשנת 1993 אף היתה המועמדת הישראלית הראשונה לפרס הגראמי. בין להיטיה נמצאים שירים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל בזמר העברי כמו: 'יד ביד', 'חי', 'תפילה', 'מישהו הולך תמיד איתי', 'אם ננעלו', 'שיר הפרחה', 'לאורך הים' ועוד.
לפני כשבועיים נבחרה חזה על ידי מגזין 'רולינג סטון' כאחת מ-200 הזמרים הכי גדולים של כל הזמנים בשל המוסיקה הייחודית שהביאה לפופ האמריקאי בשילוב מוסיקה אתנית.