אושרת מלכה מונתה השבוע לתפקיד ראש מינהל החינוך בעיריית מגדל העמק וכבר ניגשת במרץ להגשים את חזון החינוך העירוני יחד עם ראש העיר אלי ברדה, שגם מחזיק את תיק החינוך.
2 צפייה בגלריה
אושרת מלכה
אושרת מלכה
אושרת מלכה
(צילום: דוברות עיריית מגדל העמק)
"מערכת החינוך שלנו מצוינת, אבל כמובן שאנחנו לא שוקטים על השמרים ותמיד יש מה לשפר ולהתקדם", אומרת מלכה השבוע, שמתכוננת להגשים את מטרות החינוך בעיר במגוון מישורים: "אנחנו נעשה הכל כדי לשפר את אחוזי הזכאות לבגרות ברמה העירונית וגם ברמה הבית-ספרית תוך שימת דגש על מתמטיקה ואנגלית ומקצועות המדעים. מערכת החינוך תצמיח בוגרים ובוגרות בעלי תעודת בגרות איכותית שיתגייסו לשירות משמעותי בצה"ל, יתקבלו לפקולטות יוקרתיות באקדמיה, יחזרן לעיר וישתקעו בה וישתלבו בתעסוקה בעיר".
מלכה מחליפה בתפקידה את מלי אליגוב ז"ל ששימשה כראש מינהל החינוך בעיר בשנים האחרונות והלכה לעולמה במפתיע לפני כחודשיים.
"הייתי לצידה של מלי 11 שנים, מתוכם 6 שנים בתוך מנהל החינוך בהם שימשתי כיד ימינה", אומרת מלכה, "מלי סמכה עלי בכל ההיבטים והייתי שותפה לצידה כל ההחלטות של המערכת. היום יש לי ראייה מרחבית בזכותה ואני מודה לה מאוד שהיא פתחה לי צוהר. היא זיהתה את היכולות שלי כבר במהלך התואר הראשון ונתנה לי יד חופשית, יחד עם חניכה צמודה בתוך המערכת, כדי לגדול ולפרוח וליישם יוזמות ורעיונות שלי. עשיית חסד וחינוך תמיד היו נר לרגליה ואני שמחה להמשיך את המורשת שלה בנושאים האלה".

2 צפייה בגלריה
אושרת מלכה עם מלי אליגוב ז"ל
אושרת מלכה עם מלי אליגוב ז"ל
אושרת מלכה עם מלי אליגוב ז"ל
(צילום: דוברות עיריית מגדל העמק)

מלכה בת 36, נשואה לסא"ל לירון מלכה מפקד האקדמיה של חיל הטכנולוגיה והאחזקה בצה"ל, ואמא לשלושה ילדים שמתחנכים במערכת החינוך העירונית. היא גדלה והתחנכה במערכת החינוך במגדל העמק ובוגרת "אורט רוגוזין".
בצבא שירתה ביחידת המודיעין 8200 כנגדת משא"ן ביחידה טכנולוגית. את התואר הראשון ותעודת ההוראה למדה באוניברסיטת "בר אילן", ואת התואר השני בניהול מערכות סיימה במכללת "אורנים". היא נכנסת לתפקידה החדש כראש מנהל החינוך לאחר שעסקה כ-11 שנים בחינוך בתפקידים שונים שהעיקרים מביניהם תפקידי ניהול במנהל החינוך. במשך 4 שנים הייתה מנהלת פרויקטים ותוכנית ומנהלת מצוינות רשותית, ובשנתיים האחרונות ניהלה את מחלקת בתי הספר בעיר.
יעד חשוב עליו שמה מלכה דגש בקידום החינוך בעיר הוא בהכנה לצה"ל. "אנחנו כרגע בתהליכים להבאת תוכניות הכנה לצה"ל שיכללו אנשי מפתח ברמה הצה"לית בכדי לעודד גיוס משמעותי לילדים שלנו. בנוסף אנחנו פועלים להרחיב את תנועת הנוער בעיר ולהגדיל את מספר בני ובנות הנוער שיוצאים לשנת שירות. חשוב לי גם החיבור בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי-פורמלי. כבר היום הנמכנו את גדרות בתי-הספר ופתחנו את פנינו לקהילה. הילדים מקבלים חוגים בבתי-הספר, תוכנית ניצנים וצהרונים ובשעות אחר הצהריים גם חוגי העשרה בשילוב המתנ"ס".

קראו גם >>>

בשנה שעברה עבר תחום הפיקוח והפדגוגיה של מסגרות הגיל הרך ממשרד הכלכלה למשרד החינוך כדי ליצור מסגרת חינוכית רציפה עבור הילדים ומלכה פועלת ליישם את התוכנית בשטח. "הרשות תמיד ראתה צורך ברצף חינוכי מגיל לידה. מדינת ישראל השכילה לחבר את תחום המעונות מגיל לידה עד 3 למשרד החינוך ואנחנו הולכים ללמוד את התחום הזה ולחבר אותו למערכת החינוכית בעיר. התחלנו כבר בהדרכה לסייעות ולמטפלות במעונות. יש לנו כבר מנהלת גיל הרך בתוך מנהל החינוך שאחראית לתחום הזה והרשות נותנת משאבים כדי שהתחום הזה יצליח".
חסרים תקציבים היום למערכת החינוכית במגדל העמק?
"מערכת החינוך היא דינמית ותקציב זה משהו שתמיד יכול לסייע לנו ולתת עוד דחיפה למעלה. ראש העיר שלנו הוא מספר אחד בגיוס כספים ונותן למערכת החינוך עדיפות עליונה ואנחנו מרגישים את זה".
איך שיתוף הפעולה שלך עם ראש העיר?
"מצוין. אנחנו ביחד חושבים על החזון ועל הגשמתו, אני מרגישה שהוא סומך עלי וכמובן שאנחנו מובילים יחד בראשותו את מערכת החינוך בגאון. מערכת החינוך אף פעם לא מסתיימת, היא עבודה של 24/7. אנחנו עושים את המקסימום ועוד נעשה כל מה שאפשר כדי שהיא תהיה הכי טובה".
נושא האלימות בבתי הספר. יש לכם תוכניות למיגור האלימות?
"אנחנו פועלים השנה ברמה העירונית ומובילים תהליך שהוא בהתנעה של שיח מיטבי גם ברמת האלימות המילולית וגם באלימות הפיזית, באמצעות תוכניות המנע שלנו ומטפלים רגשיים, סדנאות הורים וסדנאות לצוותים להתמודדות עם אלימות. יש לנו בתי ספר בעיר שיש להם רכז מוגנות שגם הוא מסייע להורדת האלימות בבתי ספר. אין לנו היום בבתי הספר אלימות חוצה גבולות, היא עומדת בממוצע כמו בתי הספר האחרים ברחבי הארץ ואנחנו מטפלים בה".