הישג משמעותי לראש המועצה האזורית הגלבוע דני עטר. שר התרבות והספורט מיקי זוהר הודיע על הקמת שלוחת וינגייט בגלבוע אשר תהיה השלוחה הצפונית של המכון, זאת לאחר שהוא כבר מקדם את הקמת 'וינגייט דרום' בשדרות כחלק משיקום שדרות ויישובי העוטף.
2 צפייה בגלריה
שר הספורט מיקי זוהר וראש המועצה דני עטר בסיור בשטח שבו צפויה לקום השלוחה
שר הספורט מיקי זוהר וראש המועצה דני עטר בסיור בשטח שבו צפויה לקום השלוחה
שר הספורט מיקי זוהר וראש המועצה דני עטר בסיור בשטח שבו צפויה לקום השלוחה
( צילום: דוברות המוא"ז הגלבוע)

כידוע, מכון וינגייט הוא המכון הלאומי למצוינות בספורט במדינה המשמש כמרכז אימונים של ענפי הספורט האולימפיים והפאראלימפיים, כבית לאומי של איגודי הספורט, היחידה לספורט הישגי והיחידה לקידום ספורט נשים.
מהמועצה נמסר כי ההחלטה על הקמת שלוחת וינגייט בגלבוע התקבלה בעקבות מספר פגישות עבודה שקיים ראש המועצה דני עטר עם השר ואנשי משרדו כחלק מהפיתוח האסטרטגי של המועצה.
במועצה האזורית ציינו כי ההחלטה היא בשורה גדולה שכן הקמת וינגייט הגלבוע תביא ליצירת מקומות תעסוקה נוספים, הכנסות מארנונה, שת"פ אקדמי, תיירות, קידום מצוינות בספורט כמרכז המארח נבחרות ותחרויות בין-לאומיות ומתקנים לשירות התושבים.
שר התרבות והספורט סייר עם ראש המועצה בשטח המיועד לפרויקט ביחד עם מנכ"ל משרד התרבות והספורט כפיר כהן, מנכ"ל וינגייט גיא אטיאס והפרויקטור מטעם וינגייט תומר יעקב.
וינגייט הגלבוע צפוי לקום מערבית לאזור התעשייה מבואות הגלבוע על שטח של כ-300 דונם והפרויקט אשר יתבצע בשלבים מוערך בעלות של כ- 700 מיליון שקל.
בפגישת עבודה שהתקיימה לאחר הסיור הציג מנכ"ל וינגייט גיא אטיאס את השיקולים לבחירה בגלבוע להקמת השלוחה הצפונית, בהם: קירבה למרכזי אוכלוסייה ותשתית תחבורה, תמיכת המועצה בפרויקט, תשתית ספורט אזורית, בשלות סטטוטורית, גודל והתאמת השטח המיועד ועוד.
בנוסף הציג אטיאס את תוכנית הפעולה לפיה מכון וינגייט הגלבוע יתמקד במספר תחומי עיסוק עיקריים: קידום תרבות הספורט בשיתוף עם בתי ספר באזור, טיפוח ספורטאים צעירים באקדמיית יום ומרכזי מצוינות, בית ספר למאמנים/ות המוביל בצפון, אתנה, מתקן למחנות אימונים של נבחרות ישראל ושל נבחרות בינלאומיות בתחומי הספורט השונים ומעטפת רפואת ספורט מתקדמת.

2 צפייה בגלריה
המועצה האזורית הגלבוע
המועצה האזורית הגלבוע
המועצה האזורית הגלבוע. הישג גדול לראש המועצה
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

"מדובר בהחלטה היסטורית", אמר ראש המועצה עטר, "וינגייט הגלבוע יהיה מנוף כלכלי אדיר והמנוע הכי דרמטי בשינוי פני האזור כמוקד הספורט של כל הצפון. מרגע קבלת ההחלטה על ידי השר זו הופכת להיות המשימה המרכזית שלנו ואנו נעמיד לרשות מכון וינגייט ומשרד התרבות והספורט את כל העזרה כדי להוציא את התוכנית לפועל בהקדם. שר התרבות והספורט קיבל החלטה אמיצה מתוך מחויבות לפיתוח, השקעה וצמצום הפערים בפריפריה ואני מלא הערכה ותודה על כך. אנחנו מחויבים שזו תהיה הצלחה גדולה שתיזקף לדורות לזכותו של זוהר".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר הוסיף: "מדובר בפרויקט בהשקעה תקציבית גדולה שתהיה משותפת למשרד התרבות והספורט, קרן קימת לישראל, תקומה צפון, מכון וינגייט ופילנתרופים. מדובר בפרויקט מדהים ובעל ערך רב ליישובי הפריפריה בצפון".