לא לנתב"ג ברמת דוד

הנושא הבוער ביותר שניצב לפתחה של שלומית שיחור רייכמן, ראש המועצה החדש של עמק יזרעאל, הוא המשך המאבק נגד הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד.

3 צפייה בגלריה
שלומית שיחור רייכמן
שלומית שיחור רייכמן
שלומית שיחור רייכמן
(צילום: פרטי)

איום הקמתו של שדה תעופה נוסף למדינה ברמת דוד עדיין חי וקיים. ראש המועצה היוצא אייל בצר פעל רבות להסרת האיום הזה ויחד עם מטה התושבים הם אף הצליחו להגיע למספר הישגים, כמו החלטת ממשלה על ביטול הקמת השדה ברמת דוד. אך למרות כל הפעולות שנעשו העמק עדיין בסכנה.

3 צפייה בגלריה
המאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק
המאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק
המאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק
(צילום: שרון צור)

שדה תעופה בעמק יזיק בהיבטים רבים מבריאות, דרך איכות הסביבה, פגיעה בחקלאות ובטבע ועד ירידה משמעותית באיכות החיים של התושבים. גם מבחינת תשתיות העמק הוא לא המקום האידיאלי להקים בו שדה תעופה.
בשורה התחתונה המאבק עדיין רחוק מלהסתיים ונדרשים מאמצים ושיתוף פעולה בין המועצה למטה המאבק של התושבים כדי לסכל את המהלך.

חלופה לכביש 73

כביש 73 בעמק יזרעאל, מצומת נהלל לצומת תל עדשים, הוא עורק התחבורה המרכזי של העמק. ציר שבו נמצאים הכניסות והיציאות של שבעה קיבוצים ומושבים והעיר מגדל העמק. מדובר בכביש ותיק, שנסלל בתחילת שנות הארבעים כחלק ממפעל סלילת הכבישים בעמק.
הכביש בעל נתיב נסיעה אחד לכל כיוון וללא שוליים נחשב למסוכן ואירעו בו בעשור האחרון (2011 – אוגוסט 2021) 106 תאונת דרכים, בהן נפגעו 273 בני אדם, מהם שמונה נהרגו ו־21 נפצעו באורח קשה. כמו כן הוא כביש עמוס בתנועה, שכן הוא מחבר בין העמק לחיפה ולצפון.

3 צפייה בגלריה
כביש 73
כביש 73
כביש 73
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

על מנת להפוך את הכביש ליותר בטיחותי הוחלט שבכל הכניסות והיציאות מהיישובים יוצבו רמזורים ולפיכך הנסיעה בכביש בשנים האחרונות הפכה לעוד יותר מאתגרת. וצריך לזכור שמדובר בכביש בינעירוני שאמור להיות מהיר.
היות וכביש 73 הפך בפועל לכביש לא מהיר ויותר ככביש פנימי אך עמוס בתנועה של כלי רכב הגיע הזמן לייצר לו חלופה - כביש חדש ומהיר שיחצה את העמק. האופציה הטובה, שגם נבחנה כבר, היא סלילת כביש בין צומת המעונות בעפולה לצומת התשבי ליד יקנעם.