מועצה אזורית מגידו, החברה להגנת הטבע וקק"ל חנכו בסוף השבוע שעבר את 'שביל מגידו', שביל טיולים חדש במרחב הביוספרי של מגידו.
2 צפייה בגלריה
שביל מגידו
שביל מגידו
שביל מגידו
(צילום: מ.א מגידו)
השביל החדש משתרע לאורך כ-70 ק"מ ועובר בנופי טבע מרהיבים ואתרי מורשת, יישובי רמות מנשה, קיבוצים ומושבים ואתרי עניין מרתקים כגון טחנות קמח בנחל קיני, גבעת יאשיהו - תל אל-אסמר (גבעה געשית עתיקה), חורשות אולמוס ואלוני תבור, עין נילי, נחל שלף, עמק השלום, נחל השופט ונחל גחר, ג'וערה, אנדרטת הקיבוצים ואנדרטת קרב משמר העמק. כמו כן, המטיילים בשביל החדש ייהנו מתצפיות יפות על האזור וסביבתו: תל מגידו, גלבוע, הר תבור וגבעת המורה, כרמל, הר אמיר ועוד.
השביל תוכנן על ידי המועצה האזורית מגידו ותושביה בשיתוף עם הוועדה לשבילי ישראל, קק"ל ורט"ג, והוא מסומן בצבע לבן-סגול-לבן. בתום הטקס נערך הפנינג גדול בו נטלו חלק מאות מילדי המועצה.
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "השביל הינו יוזמה והובלה נהדרת של נועה אשכול, מנהלת הפרויקטים במחלקת החינוך בסיוע של הגר ראובני מנהלת הסביבה והמרחב הביוספרי. הן חברו לתשוקה, לידע ולכשרון של נציגי היישובים אלעד טסלר ויניב שרייבר המקצוענים שקידמו את הפרויקט, בליווי מעולה של גיא שרי מכפר רופין יחד עם כל מחלקות המועצה ומנכ"ל המועצה אברהם אזולאי. יצרנו נכס אדיר למגידו ליישובים, לתושבים ולכל המדינה".

2 צפייה בגלריה
טקס חנוכת השביל
טקס חנוכת השביל
טקס חנוכת השביל
(צילום: מ.א מגידו)

איציק בן דב, רכז סימון השבילים בחברה להגנת הטבע. "כולי תקווה שעל השביל יטיילו מטיילים רבים שיכירו את האזור וייהנו ממה שהשביל מזמן להם לאורכו", אמר בן דב.
רכזת הפרויקטים במחלקת החינוך, נועה אשכול: "פרויקט זה הפך מחלום למציאות בזכות אנשים רבים שהתגייסו למשימה. כמי שגדלה והתחנכה על חינוך בשבילי טיולים, זה מה שאני רוצה עבור ילדי מגידו והאזור - שיריחו את פריחת האביב, יחושו את האדמה, יטעמו מצמחי המאכל, יראו את השינויים בסביבה לפי עונות השנה ויקשיבו לרחשי הטבע. מה שמרגישים מבעד לסנדלים לא ישכח לעולם. בכוונתי להפוך את המושג חינוך ביוספרי לחווייתי עבור ילדים, אנשים וקהילות שיצעדו עליו באזור שהוא היפה ביותר בישראל".

קראו גם:

טליה בקר, רכזת קהל אזור מנשה והשרון בקק"ל: "נשתלה כאן תקווה לשיתוף פעולה עתידי לפעילות קהילתית, הנחלת אהבת הטבע לדור הצעיר ושמירה על הפארק המיוחד הזה שזכה להיות שמורה ביוספרית בזכות המגוון הייחודי של הנופים ואתרי המורשת הקיימים כאן".
יממה לאחר חנוכת השביל, חזרה גם צעדת יערות מנשה לחיים לאחר 25 שנה וזאת ביוזמת ראשי מחלקות הספורט והתרבות המועצה, אריאל ירן ונתי וירבה. כ-1,500 צועדים צעדו ביום שבת בנופיה המרהיבים של המועצה בארגון מופתי ובמועצה האזורית מתכוונים להמשיך את הצעדה גם בשנים הבאות.