במרוץ 'אולטרה מרתון הוקה סובב עמק יזרעאל' הראשון יוקדש מקצה ל־10 ק"מ לזכרו והנצחתו של יאיר צפריר ז"ל. צפריר בן קיבוץ גבת, לוחם בסיירת גולני נפל בקרב ב-31/1/1995 בהיתקלות עם חיזבאללה בלבנון.
2 צפייה בגלריה
יאיר צפריר ז"ל
יאיר צפריר ז"ל
יאיר צפריר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
מסלול 'הנמר המעופף' הוא חידוש המסורת של מרוץ הנמר המעופף שהקימה משפחתו של צפריר ז"ל בשיתוף עמותת הנמר של יוצאי סיירת גולני. המרוץ התקיים מ-2014 במשך 7 שנים והופסק למשך שנתיים מסיבות אישיות של המשפחה. השנה בשיתוף עם המשפחה החליטו במרתון סובב עמק לחדש את המורשת ולייחד את מקצה ה-10 ק"מ לזכרו והנצחתו של צפריר.
"הפנייה להנציח את שמו של יאיר ז"ל במרוץ תפסה אותנו בהפתעה ומאוד התרגשנו מזה", מספרת האחות השכולה יעל צפריר, "זו בכל זאת המשכיות. המארגן של המרוץ עידן שלו גם היה בעברו בסיירת גולני ויש פה חיבור. אנחנו בני המשפחה נבוא למסלול וחלקנו גם נרוץ ריצה סמלית. הזמנו הרבה חברים של יאיר ז"ל מהצוות וחברים מהקיבוץ ואני מקווה שיגיעו".
סמ"ר יאיר צפריר ז"ל נולד ב 12.11.1973, בן זקונים להוריו שלמה ז"ל ואיה, אח לרוני ז"ל, יעל, ארנון ונועה. הוא גדל בקיבוץ גבת בעמק יזרעאל למד בבית-הספר היסודי בגבת והמשיך בבית-הספר האזורי 'העמק המערבי' בקיבוץ יפעת. בסוף נובמבר 1992 התגייס לצה"ל והתקבל לגולני. במהלך שירותו סיים בהצטיינות מספר קורסים והוענקה לו דרגת סמ"ר. ביום ל' בשבט תשנ"ה (31.1.1995) נפל יאיר בקרב בלבנון, בהיתקלות עם מחבלים באזור יעתר. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקיבוץ גבת. בן עשרים ואחת היה בנופלו.

2 צפייה בגלריה
יאיר צפריר ז"ל
יאיר צפריר ז"ל
יאיר צפריר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:

"שמחנו מאוד לשמוע שאלו שמארגנים את מרוץ סובב עמק הציעו לנו שיהיה מסלול על שם יאיר", סיפרה האם השכולה איה, "זה עשה לנו מאוד טוב שההנצחה של יאיר ממשיכה".
מסלול 'הנמר המעופף' ייצא מחוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית, ויקיף כמה נקודות מרכזיות באזור עמק יזרעאל, ביניהם: נחל ציפורי, אלון הגליל, שמשית, הסוללים והמוביל הארצי בעמק אותו כל כך אהב יאיר ז"ל. במקצה צפויים לרוץ גם בני משפחתו של יאיר ז"ל, בוגרי סיירת גולני לדורותיהם ומספר צוותים המשרתים ביחידה של סיירת גולני היום.
מרוץ 'אולטרה מרתון הוקה סובב עמק יזרעאל' הראשון, שייערך במשך יומיים בחמישי ה־19 באוקטובר וביום שישי ה-20 באוקטובר, כולל מספר מקצים למרחקים של 100 מייל, 100 ק"מ, 84 ק"מ, 50 ק"מ, 42 ק"מ, 30 ק"מ, 21 ק"מ, 10 ק"מ, 5 ק"מ ומקצה משפחות.