התקדמות משמעותית בפרויקט הגרנדיוזי 'עיר כנרת': השלב הראשון צפוי לקבל היתר בנייה בקרוב.
2 צפייה בגלריה
פרויקט עיר כנרת
פרויקט עיר כנרת
פרויקט עיר כנרת
(הדמיה: Visoarch)

כזכור, לפני כשנתיים וחצי הוחל בתכנונו של הפרויקט השאפתני בהובלת קבוצת יזמים בראשותו של היזם והקבלן הטברייני זוהר עובד, ראש העיר טבריה לשעבר, שצפוי להיות פרויקט מחולל שינוי שיציב את טבריה על מפת התיירות הישראלית והבינלאומית.
הפרויקט ממוקם ביציאה הדרומית מטבריה על צלע ההר מול חוף שקמים העירוני בקצה תחום השיפוט של טבריה. הוא יכלול כ-250 דונם של מלונאות, תרבות, נופש, מסחר ואטרקציות. בשלב הראשון ייבנו בו כ-1,000 חדרי מלון וכן תיאטרון עם כ-3,400 מקומות ישיבה שיתקיימו בו מופעים ואירועים של כוכבי המוזיקה כולל הופעות בינלאומיות לאורך כל השנה.
בשלב השני שאושר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ונמצא בתהליך תכנוני אל מול הוועדה המחוזית, ייבנו בפרויקט כ-500 דירות קבע למגורים. עלותו הכללית של הפרויקט מוערכת בכ-3 מיליארד שקל.
הפרויקט כאמור יהיה מחולל שינוי בעיר ועל פי ההערכות יספק כמעט 3,000 מקומות תעסוקה ישירים ועוד כ-1,200 מקומות תעסוקה עקיפים.

2 צפייה בגלריה
פרויקט עיר כנרת
פרויקט עיר כנרת
פרויקט עיר כנרת
(הדמיה: Visoarch)
קראו גם:

בנוסף, עיריית טבריה תרוויח מהפרויקט שייבנה בשטחה כ-17 מיליון שקל ארנונה לשנה, המהווה תוספת 13 אחוז לשומה. על פי הערכות הפרויקט יספק מיליארד ו-360 מיליון שקל הכנסות ישירות ועקיפות בשנה וכ-100 מיליון שקל הכנסה למדינה ישירות ממיסים. על פי הצפי יתארחו בבתי המלון כ-600,000 איש ותרומתם הכוללת תעמוד על כמעט 5,700 שקל ל-2.9 לילות בממוצע.
"חזון גדול מאוד עומד להתגשם", אומר זוהר עובד מבעלי הפרויקט, "זה נותן לי ולכל מי שמעורב בפרויקט הזה, סוג של סיפוק שבעזרת ה' החלום הופך למציאות. אנחנו עובדים על זה יום ולילה תקופה ארוכה. זה פרויקט מורכב מאוד עם המון ספיחים והרבה גורמים, אבל הוא מתקדם. עיריית טבריה וגורמים נוספים עוזרים בכל כוחם כדי שהפרויקט הזה ייצא לדרך".